2016-11-10, 13:30
Medlem
Förmodligen inte det sjukaste jag varit med om men en väldigt intressant händelse...

Har precis slutat en föreläsning och står längs med vägen utanför skolan och väntar på skjuts. En kvinna i 50-årsåldern kommer gående med en cykel, ser väldigt "normal " ut, propert klädd, ser ut lite som definitionen av en socialtant. Hon stannar framför mig och konversationen utspelar sig såhär:

- Ursäkta, vet du om det där är Hägg? (Pekar på en buske)
- Eh nej tyvärr jag har ingen aning
- vet du inte om det där är hägg? (Låter väldigt irriterad)
- Nej?
- För helvete, du är väl en svensk medborgare? Du är väl svensk?
- Jaaaa...
- FAN. Finns det NÅGOT du vet då?!
- (kommer inte på en enda sak som jag faktiskt vet) Eh nja jag vet att det där är en Volvo (pekar på en bil som åker förbi samtidigt som jag förundras över varför jag precis sa det där)
- Men för fan, DET STÅR JU VOLVO PÅ BILEN

Kvinnan går sedan därifrån muttrandes svordomar, och jag kan inte sluta fundera på om hon visste att det var en hägg-buske och bara ville testa mig, eller om hon inte heller visste det, vilket gör det konstigt att hon då skulle bli så fly förbannad på mig för att jag inte heller visste.
Citera
2016-11-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
LOL! Fucked up tjej!
Det måste ju ha varit något mer än adhd där, hon verkar ju helt sjuk i huvudet överlag

Borderline prob

Edit: borderlinediagnostiserade personer är ofta förföriska, karismatiska, impulsiva, fucked up etc., precis som tjejen beskrivits. Umgicks med en liknande ett tag. Ja, jag fick ligga.
Senast redigerad av Dune 2016-11-10 kl. 21:56.
Citera
2016-11-10, 22:09
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Borderline prob

Edit: borderlinediagnostiserade personer är ofta förföriska, karismatiska, impulsiva, fucked up etc., precis som tjejen beskrivits. Umgicks med en liknande ett tag. Ja, jag fick ligga.
Jag hade inte tänkt fråga men du skrev ändå haha
"Borderline" -- ja de klev iallafall över min line,, så var det,, idioter
Citera
2016-11-12, 21:18
Medlem
Jag var i mina övre tonår, det var mitt sista sommarlov från gymnasiet.
Min kompis sa att det fanns en skogsfest i närheten och jag blev såklart taggad. Jag skulle på mitt första rejv trodde jag, så jag köpte med lite ecstasy till oss.
Vi lastade upp oss med diverse alkoholdrycker och begick oss in i denna skog för att festa loss.
Det var lite svårt att hitta till denna festen tydligen, vi yrade runt i denna skog 10-15 minuter innan vi hittade till platsen. Jag såg en liten brasa bland ett buskage, vi hade äntligen kommit till vår destination.

Okej. Jag trodde att jag hade sett allt, men så fel jag hade. "Vafan är detta för något", sade jag till min kompis. "Skogsfest"
Det var ett öppet område, en brasa i mitten. Runt denna brasan satt 20 Pers på stockar och fåtöljer. Längst bort i denna cirkel satt en gubbe på 50 bast på en stor jävla fåtölj som skulle symbolisera en tron. Det stor 1 tjej vid 30 års åldern bredvid med en jävla gren med blad som hon viftade över hans huvud. Han var tydligen någon slags hövding av knäppgökarna. I shit you not.

Jag tvekade lite med att sätta mig vid denna sekten och bli en del av den, men min kompis var ville stanna.

Vi började dricka och käka våra ecstasy, inte en chans att jag ska vara här nykter tänkte jag.
Umgänget på detta stället bestod av outsiders såg se ut som, allt från gamla alkoholister och narkomaner till mobbade ungdomar - allt ifrån 15år till 50.

Efter ett tag säger hövdingen "Det är dags att jobba". Flera personer for upp och tog en yxa och svärd och började hugga ner träd och allt sånt. Jag satt helt förvirrad och kollade orolig på min kompis.
Dessa vilddjur började bygga. Det såg ut som en bänk och en sak såg ut som ett tak med löv - var mitt inne i ruset så jag bara satt och njöt.

Dessa människor hade gjort en helt egen civilisation, dom levde sig in i detta vilket jag tyckte var annorlunda.
Sedan minns jag inte mer av den dagen.

Jag stack dit en vecka senare med min kompis och då hade dom byggt en fattig stuga. Men vi stack rätt snabbt för jag orkade inte med det, kändes så luffigt. Senare på den natten kom polisen och raidade stället.
Citera
2016-11-13, 14:12
Medlem
Podrs avatar
Kul tråd.

För några år sedan var jag hemma hos exet för att hälsa på mitt barn. Under henne bor en stor "balkneger". Hade aldrig sett honom och han bjöd in mig. Följde med in. Han bjöd på fisk som han hade fiskat i byns å. Jag tänkte att det har var minsann en annorlunda sommardag. Efter att ett tag började han göra närmanden och ville att jag skulle sätta mig i hans knä i soffan. Jag sa att jag inte var intresserad men han insisterade "du borde prova". Fick lite småpanik för jag hade inte planerat att bli rövknullad av en 2 meter lâng afrikan den dan. Som tur ringde exet så jag tog mig upp till henne ursaktande om att det var minsann dags för mat (igen). Brukar emellanåt se denne man som alltid vinkar lika glatt feminint åt mig. Ibland slänger han kyssar åt mig.
Citera
2016-11-13, 16:03
Medlem
Gameresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Jag var i mina övre tonår, det var mitt sista sommarlov från gymnasiet.
Min kompis sa att det fanns en skogsfest i närheten och jag blev såklart taggad. Jag skulle på mitt första rejv trodde jag, så jag köpte med lite ecstasy till oss.
Vi lastade upp oss med diverse alkoholdrycker och begick oss in i denna skog för att festa loss.
Det var lite svårt att hitta till denna festen tydligen, vi yrade runt i denna skog 10-15 minuter innan vi hittade till platsen. Jag såg en liten brasa bland ett buskage, vi hade äntligen kommit till vår destination.

Okej. Jag trodde att jag hade sett allt, men så fel jag hade. "Vafan är detta för något", sade jag till min kompis. "Skogsfest"
Det var ett öppet område, en brasa i mitten. Runt denna brasan satt 20 Pers på stockar och fåtöljer. Längst bort i denna cirkel satt en gubbe på 50 bast på en stor jävla fåtölj som skulle symbolisera en tron. Det stor 1 tjej vid 30 års åldern bredvid med en jävla gren med blad som hon viftade över hans huvud. Han var tydligen någon slags hövding av knäppgökarna. I shit you not.

Jag tvekade lite med att sätta mig vid denna sekten och bli en del av den, men min kompis var ville stanna.

Vi började dricka och käka våra ecstasy, inte en chans att jag ska vara här nykter tänkte jag.
Umgänget på detta stället bestod av outsiders såg se ut som, allt från gamla alkoholister och narkomaner till mobbade ungdomar - allt ifrån 15år till 50.

Efter ett tag säger hövdingen "Det är dags att jobba". Flera personer for upp och tog en yxa och svärd och började hugga ner träd och allt sånt. Jag satt helt förvirrad och kollade orolig på min kompis.
Dessa vilddjur började bygga. Det såg ut som en bänk och en sak såg ut som ett tak med löv - var mitt inne i ruset så jag bara satt och njöt.

Dessa människor hade gjort en helt egen civilisation, dom levde sig in i detta vilket jag tyckte var annorlunda.
Sedan minns jag inte mer av den dagen.

Jag stack dit en vecka senare med min kompis och då hade dom byggt en fattig stuga. Men vi stack rätt snabbt för jag orkade inte med det, kändes så luffigt. Senare på den natten kom polisen och raidade stället.

Haha, alltså vilket wtf-moment det måste ha varit! Rejvet som var ett sektmöte!
Citera
2016-11-13, 17:21
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podr
Kul tråd.
... Fick lite småpanik för jag hade inte planerat att bli rövknullad...den dan. ...
En naturlig följdfråga:
Vilken dag hade du planerat att bli sodomerad då?
Citera
2016-11-13, 19:00
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
En bild jag helst vill glömma. Stockholms tunnelbana runnt 1997. Jag går på tåget och jag minns inte stationen men i Bromma trakten eftersom mina släktingar, som jag just hälsat på, bor där. Jag slår mej ner mittemot en tjej i 20 års åldern. Hon ser helt normal ut, svensk. Det är rätt klent me folk i vagnen, där jag sitter är det bara hon och jag. Hon för ner fingrarna under kjolen tar upp blodiga fingrar och slickar av dom. Sedan rusar hon iväg genom vagnen och vad vet jag, hoppar väl av... På sätet där hon har suttit är det en gigantisk blodfläck. Detta är det sjukaste jag har bevittnat. Glömmer det aldrig. En tidig form av sk mens aktivism?
Citera
2016-11-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knackenord
Förmodligen inte det sjukaste jag varit med om men en väldigt intressant händelse...

Har precis slutat en föreläsning och står längs med vägen utanför skolan och väntar på skjuts. En kvinna i 50-årsåldern kommer gående med en cykel, ser väldigt "normal " ut, propert klädd, ser ut lite som definitionen av en socialtant. Hon stannar framför mig och konversationen utspelar sig såhär:

- Ursäkta, vet du om det där är Hägg? (Pekar på en buske)
- Eh nej tyvärr jag har ingen aning
- vet du inte om det där är hägg? (Låter väldigt irriterad)
- Nej?
- För helvete, du är väl en svensk medborgare? Du är väl svensk?
- Jaaaa...
- FAN. Finns det NÅGOT du vet då?!
- (kommer inte på en enda sak som jag faktiskt vet) Eh nja jag vet att det där är en Volvo (pekar på en bil som åker förbi samtidigt som jag förundras över varför jag precis sa det där)
- Men för fan, DET STÅR JU VOLVO PÅ BILEN

Kvinnan går sedan därifrån muttrandes svordomar, och jag kan inte sluta fundera på om hon visste att det var en hägg-buske och bara ville testa mig, eller om hon inte heller visste det, vilket gör det konstigt att hon då skulle bli så fly förbannad på mig för att jag inte heller visste.

Påminner mig om en liknande grej. Bodde hemma hos morsan i hålan jag är uppväxt i en sommar för några år sedan, jobbade på en fabrik för att tjäna in lite välbehövliga slantar.
När jag är ute på min cykel stannar en bil bredvid mig. En tant med stockholmsdialekt vevar ner rutan och dialogen är som följer.

Tant: "Ursäkta mig var ligger Bladlistsgatan?"
Jag:"Ingen aning tyvärr."
T: "Är inte du härifrån?"
J: "Jo, det är jag från början, hurså?"
T: "Hur kan du inte veta var den ligger då?"
J: "Kan inte alla gatonamn här tyävrr."
T: "BLADLISTSGATAN?! VI SKA JU HÄMTA EN BÅT!"
J: "Ja, men jag vet inte var den ligger."
T: "Hur många gator finns det här egentligen?!"
J: "Det är säkert typ 300 gator i hela samhället".
T: "Jaha!"

Bilen rivstartar iväg och jag får mig ett gott skratt. Stadsbor, alltså, tänkte jag och cyklade vidare.

*Bladlistsgatan heter egentligen något annat.
Citera
2016-11-17, 15:35
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podr
Kul tråd.

För några år sedan var jag hemma hos exet för att hälsa på mitt barn. Under henne bor en stor "balkneger". Hade aldrig sett honom och han bjöd in mig. Följde med in. Han bjöd på fisk som han hade fiskat i byns å. Jag tänkte att det har var minsann en annorlunda sommardag. Efter att ett tag började han göra närmanden och ville att jag skulle sätta mig i hans knä i soffan. Jag sa att jag inte var intresserad men han insisterade "du borde prova". Fick lite småpanik för jag hade inte planerat att bli rövknullad av en 2 meter lâng afrikan den dan. Som tur ringde exet så jag tog mig upp till henne ursaktande om att det var minsann dags för mat (igen). Brukar emellanåt se denne man som alltid vinkar lika glatt feminint åt mig. Ibland slänger han kyssar åt mig.

Grattis till den lyckade flykten, men vad f-n är en "balkneger" ?
Citera
2016-11-17, 23:20
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Grattis till den lyckade flykten, men vad f-n är en "balkneger" ?

Jag tar mig friheten att svara i hans ställe.

En balkneger är kort sagt en stor, muskulös man av (väst)afrikanskt ursprung.

Uttrycket sägs ha sitt ursprung i en instruktionsfilm för en typ av bro som i Sverige heter "Krigsbro 2" Det handlar om en militär bro som på relativt kort tid kan byggas ihop för att därefter demonteras.

Det krävdes tydligen en hel del kroppsstyrka av mannarna som skulle bygga bron. Min far var plutonsbefäl på en bropluton och han har tjatat mycket om det.

Denna bro köptes in från Storbritannien och då fick man även med en instruktionsfilm där två ENORMA män från nån Brittisk koloni i Afrika förevisade hur man lyfte balkar och ramar.

Därav uttrycket "balkneger"
Citera
2016-11-18, 06:26
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag tar mig friheten att svara i hans ställe.

En balkneger är kort sagt en stor, muskulös man av (väst)afrikanskt ursprung.

Uttrycket sägs ha sitt ursprung i en instruktionsfilm för en typ av bro som i Sverige heter "Krigsbro 2" Det handlar om en militär bro som på relativt kort tid kan byggas ihop för att därefter demonteras.

Det krävdes tydligen en hel del kroppsstyrka av mannarna som skulle bygga bron. Min far var plutonsbefäl på en bropluton och han har tjatat mycket om det.

Denna bro köptes in från Storbritannien och då fick man även med en instruktionsfilm där två ENORMA män från nån Brittisk koloni i Afrika förevisade hur man lyfte balkar och ramar.

Därav uttrycket "balkneger"
Av din beskrivning så menar du nog den klassiska Bailey bridge eller Balkbro 2 som den kom att heta i mellanmjölkens land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in