2017-05-06, 22:42
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Vet du inte vad du skriver? Du svarar på mina inlägg och anser att jag är feminist för att jag tycker att Linnea gör något bra.
Jag skrev att jag antog att du är feminist, ja. Detta har du varken dementerat eller bekräftat, så nu ger jag dig chansen: är du feminist eller inte? Och om svaret är ja, vilken typ av feminist är du? Kan vara bra för den fortsatta debatten att veta.
Citera
2017-05-06, 22:54
Medlem
Mooons avatar
*slår näven i bordet och vrålar: svara mig för helvete*

Enligt dig är jag feminist för att jag är emot sextrakasserier, i en annan tråd är jag tydligen feminazi för jag anser att män inte ska knulla med kvinnor som säger nej, försöker springa från dem eller är medvetslösa. Är detta att vara feminist eller bara att anse att kvinnor inte ska utsättas för övergrepp?

Frågan är vad du är: jag tycker att du är rolig.

Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jag skrev att jag antog att du är feminist, ja. Detta har du varken dementerat eller bekräftat, så nu ger jag dig chansen: är du feminist eller inte? Och om svaret är ja, vilken typ av feminist är du? Kan vara bra för den fortsatta debatten att veta.
Citera
2017-05-06, 23:44
Medlem
franges avatar
Citat:

Enligt dig är jag feminist för att jag är emot sextrakasserier, i en annan tråd är jag tydligen feminazi för jag anser att män inte ska knulla med kvinnor som säger nej, försöker springa från dem eller är medvetslösa. Är detta att vara feminist eller bara att anse att kvinnor inte ska utsättas för övergrepp?

Varför är det så djävla svårt för dig att bara svara på en rak fråga? Ja eller nej?
Citera
2017-05-06, 23:47
Medlem
Mooons avatar
Vad skulle det spela för roll om jag var feminist eller inte? Vad skulle ni göra med den informationen? Om jag sa: nej, skulle mina ord väga tyngre?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför är det så djävla svårt för dig att bara svara på en rak fråga? Ja eller nej?
Citera
2017-05-06, 23:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad skulle det spela för roll om jag var feminist eller inte? Vad skulle ni göra med den informationen? Om jag sa: nej, skulle mina ord väga tyngre?

Svara på frågan. Svara inte med en motfråga.
Citera
2017-05-07, 05:58
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Nja, det är inte riktigt samma sak.
Sättet han inleder samtalet med tyder på en lägre intelligens.. "Hej sötnos" är någonting som kan verka stötande och tyder på att man antagligen ser ner på personen, i detta fall kvinnor. "Sötnos" är något man säger till en hund, en katt eller på sin gräns ett barn, inte till en vuxen kvinna som man inte känner, det är jävligt obehagligt. Det är detta som har provocerat, och många tror jag är ganska trötta på att män långt över sin åldersgrupp kontaktar en på dejtingsidor/dejtingappar. Problemet existerar inte riktigt för män då det inte anses socialt acceptabelt att som kvinna skicka iväg ett meddelande som "Hej sötnos, vill du ha fitta?" till en vilt främmande och mycket yngre man.
En överviktigt person har lika stor chans som vem som helst har att hitta någon som attraheras av den tro det eller ej...
Ålder däremot måste tom du känna att det finns gränser, jag menar en 50-plussare är äcklig när hen raggar på en 18-åring, oavsett kön.

Du är ju helt dum i huvudet. När jag var mer aktiv kunde feta tjejer ibland inleda på ungefär samma sätt. Inte fan svarade jag som en äcklig jävla tonåring med bekräftelsebehov bara för att vara taskig mot dessa.
Senast redigerad av Fojos 2017-05-07 kl. 06:03.
Citera
2017-05-07, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweppes99
Jag läste texten och blev rätt paff hur linnea beskrivs som någon hjälte och mannen som någon näthatare/ någon som trakasserar. Han kallar henne för sötnos och hon svarar ganska kränkande = trakasserar och tar sig rätten att behandla honom illa.

Han svarar ju också kanska kränkande efter men som man brukar säga "det var ju hon som började"

Vad tycker ni? Är det hon eller mannnen som näthatar/trakasserar?

Från konversationen

M - Hej, lust att snacka lite med en äldre man?

L - Men JA, vilken tur att du skriver!

M - Hur är läget med dig sötnos?

L - Det är just det jag ville prata om. Jag sitter och försöker bryta ner en text från Aristoteles och skulle verkligen behöva hjälp. Jag gissar från din profilbild att ni var typ klasskompisar. Vad skulle du säga är hans mest vitala brister i teorin kring naturrätten och den förste orörlige röraren?
L- Sa han nåt om det när ni hängde?

M- Nu var du rolig va ditt lilla luder. Finns ingen mer tid att slösa på dig iallafall.

unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22199230.ab

Hennes föräldrar är socialsekreterare med marxistiska rötter med kulturella inslag av liberala strukturer.
Ett bortskämt sosseglin med miljöpartistiska spermier.
Ett klart bevis på Sveriges förfall där penningakåta så kallade journalister bidrager på ett påfallande sätt.
Sverige behöver ett inbördeskrig så dessa glin får en riktig uppfostran.
Citera
2017-05-07, 10:08
Medlem
feed-mes avatar
Citat:

Haha med det svaret har du övertygat mig om att du är feminist! För exakt så brukar feminister svara på raka frågor: man drar slutsatser utan någon som helst grund för dessa och agrar inpulsivt och irrationellt.
Citera
2017-05-07, 10:52
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Men va? Lite som att säga att luften är fri och vifta med handen framför ansiktet. Skulle vara kul att se din min när du sitter och inte ont anande kommer en främling fram och pruttar dig i ansiktete och skrattar och säger att luften är fri.

Fatta vinken: kallas sexuella trakasserier av en anledning.

Skillnad på att luften skulle vara fri är ju då att du dels viftar någon decimeter ifrån personens ansikte och dels att det uteslutande är en provokation... det finns liksom inget annat alternativ. Detta till skillnad från sexualitet då som trots allt är ett legitimt motiv.

Vilken vinke? Att något existerar är inte ett bevis på dess existensberättigande. Var ju något fall där en äldre äldre chef på ett café sa till en ung anställd tjej att sitta i hans knä och visade intresse och detta äknades som hon var berättigad skadestånd för... vilket skämt.
Citera
2017-05-07, 11:52
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Sex är inte fel, inviter är inte fel men om en person utsätter främmande kvinnor (eller män) som inte är ute efter någon sexkontakt blir kontaktade på Facebook, Instagram eller liknade sociala sidor för sextrakasserier är det tokfel oavsett vad du tycker. Läs på Linneas instagram: https://www.instagram.com/assholesonline/ vilken skit hon utsätts för.

En normal kille som vill ha en seriös kontakt med en tjej, skriver inte sådant. De vill bara jävlas med kvinnan i fråga. De får hålla sig till de sidor som är uttalade sex- och knullkontakter, där kan de skicka dickpicks och snuska sig bäst de vill.

Det är ju snällt att du vill försvara mig om jag fick för mig att skriva snask och snusk till någon man på en social sida. Men jag hade valt att ge mannen en komplimang för det han gör eller vad han uträttat. Hade han svarat hade jag fortsatt att skriva om grejen han gör idrott/politik/teater och sedan föreslaget att träffas. Det är ett säkert kort om man verkligen vill ha en kontakt med personen i fråga. Hade säkert funkat på Linnea också. Inte fan hade jag visat mig totalt social inkompetent och sjuk i huvudet genom att förolämpa honom.

Det du gör är att moderera för vem som är "normal" och vad du själv anser vara respektabelt för att använda det sedan som en objektiv mall, varför ska just du bestämma dessa saker? Än en gång så existerar inte den rättigheten du efterfrågar.

Faktum kvarstår att hon måste krysta fram sin utsatthet för att hålla sig relevant och använda en jävligt liberal tolkning av ordet. Det var en som stämde träff för sexköp som blev förbannad över att hon inte kom, någon annan ville att hon skulle vara nakenmodell på hans hemsida. Sedan finns det en hel drös med andra som säger att hon är snygg och vill träffas eller säger att hon är snygg och vill ha sex - dessa hänger hon ut på sin sida och ibland även till personens anhöriga. En vuxen människa, och hon ägnar sig åt skvaller och utpekeri av andra vuxna människor

Hon är dum i huvudet helt enkelt och det är alldeles uppenbart att hon njuter av att dela i och mjölka dessa dessa interaktioner till sista droppen. Det måste du förstå när du säger att en annorlunda approach gentemot henne "säkert hade gått bättre" att det är vid sidan av poängen. Kärnan i det hela är hennes stora ego, resten är blott verktyg för det ändamålet. Man kan inte vara en profitör på sin utsatthet utan att dess legitimitet i motsvarande grad urholkas det är inte så det fungerar...
Citera
2017-05-07, 12:25
Medlem
Mooons avatar
Irl är det ett brott att blotta sig, det är ett brott att antasta och förolämpa människor. Det är precis det som händer på sociala medier när personer sextrakasserar Linnea och hur många andra kvinnor som helst men här har lagen inte hängt med.

Irl anses inte det normalt att blotta sig, det är ett brott att antasta och förolämpa människor utan de som blir utsatt blir förbannade, rädda, ledsna och kränkta. Precis likadant på sociala medier.

Dessa män utnyttjar detta faktum att de utan att riskera att bli straffade kränka kvinnor och sedan blir de sura för att hon slår tillbaka ... Vad säger det om dem? Fega små maskar som kräver att få äckla sig mot kvinnor i säkerhet bakom sin skärm men blir ynkliga när människor runt dem blir uppmärksammade på vad de utsätter andra för. Ger de sig in i leken ..

Du tycker det är ok att kränka kvinnor - det säger mycket om dig.

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det du gör är att moderera för vem som är "normal" och vad du själv anser vara respektabelt för att använda det sedan som en objektiv mall, varför ska just du bestämma dessa saker? Än en gång så existerar inte den rättigheten du efterfrågar.

Faktum kvarstår att hon måste krysta fram sin utsatthet för att hålla sig relevant och använda en jävligt liberal tolkning av ordet. Det var en som stämde träff för sexköp som blev förbannad över att hon inte kom, någon annan ville att hon skulle vara nakenmodell på hans hemsida. Sedan finns det en hel drös med andra som säger att hon är snygg och vill träffas eller säger att hon är snygg och vill ha sex - dessa hänger hon ut på sin sida och ibland även till personens anhöriga. En vuxen människa, och hon ägnar sig åt skvaller och utpekeri av andra vuxna människor

Hon är dum i huvudet helt enkelt och det är alldeles uppenbart att hon njuter av att dela i och mjölka dessa dessa interaktioner till sista droppen. Det måste du förstå när du säger att en annorlunda approach gentemot henne "säkert hade gått bättre" att det är vid sidan av poängen. Kärnan i det hela är hennes stora ego, resten är blott verktyg för det ändamålet. Man kan inte vara en profitör på sin utsatthet utan att dess legitimitet i motsvarande grad urholkas det är inte så det fungerar...
Citera
2017-05-07, 12:51
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Irl är det ett brott att blotta sig, det är ett brott att antasta och förolämpa människor.
Nej det är inte ett brott att förolämpa människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in