2016-02-07, 21:54
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubben4321
Ärligt talat, min vardag blir enormt deprimerande utan tex läsk. Jag kan enkelt vara utan länge, men jag har märkt att vardagen är mycket tråkigare utan läsk. Därför dricker jag läsk. Om folks vardagar är på tok i helvetes för tråkiga, såklart de käkar saker.

Funkar inte light-läsk då? Det smakar väl nästan lika fast utan sockret.

Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Leponex/clozapine för mig. Något mer du undra?

Får det inte dig att vilja ändra på dig när du ser allt fett? Jag hade hällre valt psykos än fetma.
Citera
2016-02-07, 21:55
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Började gå på medicin för några år sedan, risperdal och efter det ceplion man blev lite som en zombie, åt sket och sov typ. Tröståt ganska mycket. Sov kanske tolv timmar per dag. Och orkar fortfarande inte idag att gå och träna.
Citera
2016-02-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest

Får det inte dig att vilja ändra på dig när du ser allt fett? Jag hade hällre valt psykos än fetma.

Japp. Har ej psykos något mer då jag äter rätt, psykiatrin ville inte informera mig om kosten och jag var för medecinerad för att orka ta reda på något själv. Jag hade häldre dött än att ha paranoid psykos som innebar extrema vanföreställningar. Om vi säger så här; man blir mer borta i huvudet av clozapine än någon narkotika jag testat och jag har testat en hel del. Clozapine inte ett vanligt neuroleptikum, det är det starkaste men livsfarliga biverkningar, som tur var fick jag bara viktuppgång och sov 12+ timmar om dygnet.

Prova psykos och du hade gått upp allt du någonsin kunnat om det innebar att du slapp, det är den värsta känslan som finns. Inte så begåvat att säga att man häldre valt psykos än fetma. Jag hade häldre varit psykiskt frisk och blivit torterad av IS bästa tortyrman än att ha redig psykos igen. Tänk lite innan du skriver
Senast redigerad av ConGOAT 2016-02-07 kl. 22:09.
Citera
2016-02-07, 22:38
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Japp. Har ej psykos något mer då jag äter rätt, psykiatrin ville inte informera mig om kosten och jag var för medecinerad för att orka ta reda på något själv. Jag hade häldre dött än att ha paranoid psykos som innebar extrema vanföreställningar. Om vi säger så här; man blir mer borta i huvudet av clozapine än någon narkotika jag testat och jag har testat en hel del. Clozapine inte ett vanligt neuroleptikum, det är det starkaste men livsfarliga biverkningar, som tur var fick jag bara viktuppgång och sov 12+ timmar om dygnet.

Prova psykos och du hade gått upp allt du någonsin kunnat om det innebar att du slapp, det är den värsta känslan som finns. Inte så begåvat att säga att man häldre valt psykos än fetma. Jag hade häldre varit psykiskt frisk och blivit torterad av IS bästa tortyrman än att ha redig psykos igen. Tänk lite innan du skriver

Okej, där kanske jag tog i lite väl. Önskar ingen sådana vanföreställning som du beskriver.

Men hur är din vikt nu när du tar de medicinerna? Tung eller bara lätt övervikt? Vore det inte en idé att medicinera med något centralstimulerande för att balansera ut de aptitökande effekterna?
Citera
2016-02-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Okej, där kanske jag tog i lite väl. Önskar ingen sådana vanföreställning som du beskriver.

Men hur är din vikt nu när du tar de medicinerna? Tung eller bara lätt övervikt? Vore det inte en idé att medicinera med något centralstimulerande för att balansera ut de aptitökande effekterna?

Har helt slutat! Äter tillskott som inositol, kolin, paba, ja allt som är bra för hjärnan. Och har gått ner nu 5-10 kg på 3 veckor. Någon månad sen jag la av med clozapinet. Skulle säga jag har små agressions besvär än, men faktiskt häldre det än viktuppgång. Men agressionen kan bero på nofap också.

Ganska tung. 2-3xl. 4-5xl för halv baggy. Inga 200 kg men överviktig helt klart.
Citera
2016-02-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Det jag inte begriper är varför folk inte kan sköta sig själv och skita i andra?! Att ts påstår att tjockisar nedvärderas i den stora utsträckningen säger mer om var ts bor och var han befinner sig i livet.

Sen kan jag tycka att en del människor borde ta bättre hand om sig själva, för hälsans skull, inte för att efterlikna en
hm-modell eller dylikt!

Helt klart. TS verkar vara en omogen person som söker efter någon grupp att kunna trycka ner så att han själv ska känna sig bättre än någon. Typiskt mobbarbeteende.
Citera
2016-02-16, 19:19
Medlem
Idiottråd.

Låt folk trivas som dom är i stället din mupp.

Jag säger såhär, låt folk vara tjocka om dom vill, det kravet jag dock kan tänkas ställa är att man i alla fall tränar på gym eller ute och går osv så att kroppen får jobba lite.
Citera
2016-02-16, 19:23
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Helt klart. TS verkar vara en omogen person som söker efter någon grupp att kunna trycka ner så att han själv ska känna sig bättre än någon. Typiskt mobbarbeteende.

Jag försöker bara hjälpa människor att hjälpa sig själva. Hälsa och välmående är prio 1.
Citera
2016-02-16, 19:25
Medlem
Wheeler88s avatar
Jag äter i kakor, jag må inte vara fet i kroppen men min själ är säkert jättetjock.
Citera
2016-02-16, 19:42
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Jag äter i kakor, jag må inte vara fet i kroppen men min själ är säkert jättetjock.

På vilket sätt äter du i kakor? Har du gigantiska kakhus som du sitter i och äter eller? Förklara gärna!
Citera
2016-02-16, 19:56
Medlem
Herr.Dittlings avatar
För att jag började gå på mediciner där man ofelbart går upp i vikt, därför gick jag upp femton kilo, men det verkar inte bli "värre än så".
Citera
2016-02-16, 20:05
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
För att jag började gå på mediciner där man ofelbart går upp i vikt, därför gick jag upp femton kilo, men det verkar inte bli "värre än så".

Menar du för att medicinen gjorde dig hungrigare? Eller för att den försämrade din ämnesomsättning? Eller både och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in