2016-02-03, 13:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Jag har i alla fall klarat första dygnet utan läsk godis och skräpmat. Åt ugnsbakad kyckling i går och drack isvatten hela dagen.

Jag vet att det bara gått ett enda dygn. Men man måste ju börja med första dygnet. Eller hur?

Du kommer med stor sannolikhet må apa och bli extremt sugen på sötsaker, pasta/bröd och annat med snabba kolhydrater, men det är normalt och nåt man måste bita ihop och ta sig igenom.

Att sluta med socker är som att sluta med droger, kroppen och hjärnan vill ha tillbaka sockret även om det inte är bra.

Jmf med socker så är tex nikotin en barnlek att sluta med.

För mig så tog det ca 1 månad innan dom värsta cravingsen la sig, varav första 2 veckorna mådde jag totalt skit och hade absurda humörsvängningar.
Senast redigerad av Sereena 2016-02-03 kl. 13:54.
Citera
2016-02-03, 15:07
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Du kommer med stor sannolikhet må apa och bli extremt sugen på sötsaker, pasta/bröd och annat med snabba kolhydrater, men det är normalt och nåt man måste bita ihop och ta sig igenom.

Att sluta med socker är som att sluta med droger, kroppen och hjärnan vill ha tillbaka sockret även om det inte är bra.

Jmf med socker så är tex nikotin en barnlek att sluta med.

För mig så tog det ca 1 månad innan dom värsta cravingsen la sig, varav första 2 veckorna mådde jag totalt skit och hade absurda humörsvängningar.

Hmm ingen rolig månad med andra ord. Men jag ska jag måste jag vill klara det.
Citera
2016-02-03, 15:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Hmm ingen rolig månad med andra ord. Men jag ska jag måste jag vill klara det.

Definitivt inte, men när man väl tagit sig förbi den så blir det bättre.

Mindre humörsvängningar, slipper godis/sockersug, godis/läsk mm är inte ens gott längre utan smakar sötsliskigt. Mat smakar mer oav. Och kilona börjar ramla av.
Citera
2016-02-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Tyvärr pekar statistiken på att du kommer att då upp alla kilon igen. Väldigt få som använder din metod lyckas i det långa loppet.

Det beror på hur tankegången går under viktnedgången skulle jag vilja påstå. Tänker man på mat men väljer att inte äta så skulle jag säga att man i de flesta fall går upp igen eftersom suget är kvar. Om man inte är smart nog att motstå sina sug förstås.

I mitt fall är sugen borta. Jag har ju inte ätit något socker på ett bra tag, det kan vara en av anledningarna. Sen blir jag inte hungrig längre. Jag kan inte äta lika stora portioner som innan om jag inte tar paus mitt i maten, det kanske man ska undvika.

Det räcker dock att man äter dåligt i en helg för att balansen ska ställa om sig. Om jag proppar i mig trots att jag är mätt typ två kvällar i rad så blir jag inte mätt av min vanliga portion efteråt.

Mitt tips är att du äter samma sak som innan fast mindre portioner. Du kommer vara hungrig i början men det lägger sig. Det enklaste sättet att bli av med hungern är att chocksvälta sig ett par dagar. Dock inte hälsosamt.
Citera
2016-02-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Du får ursäkta men hur smarta råd var detta till TS ?

Om du läser första inlägget så är tydligt att TS släger i sig en massa skräp och är så långt väl medveten om det.
Varför då slänga ut pengar på en dietist ?
Primärt bör TS sluta äta massa skräp och äta bra mat, om det sen inte händrer något på typ en månad eller två, fine då kan man träffa en dietist för en mer djupare analys på varför inget händer.

Men sen kommer det jag värkligen reagerar på, att rekommendera: Efedrin dnp Clean
Jag vet hur dessa funka, vet du det verkligen?
Fine om man ska tävla bb eller bli av med dom sista kg på en person som är aktiv.
Men inte i detta läget, skäms på dig
Vet mycket väl hur dessa preparat fungerar. Nu var det lite sarkasm i det hela orkar man inte träna äta skit då kan man lika gärna ta mirakel piller. Ts bör prata med en dietist och psykolog
Citera
2016-02-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 733215
Detta är bästa rådet i tråden, jag kör själv med smaksatt kolsyrat vatten, det tar bort mitt godissug, jag har gått ner 15 kg på det sättet, dessutom äter jag kyckling & ris 1 gång per dag + keso eller kvarg 2 gånger per dag...

Jag gick ner 15 kg på det sättet, lycka till!
Lyllo.

Det vore lögn att påstå att jag äter hälsosamt, men läsk och godis är något jag så gott som aldrig äter. I princip äter jag det bara när jag blir bjuden, och även då är läsk jävligt sällan för det tycker jag faktiskt är rätt äckligt för det mesta.

Summa summarum så finns det absolut saker jag kan göra för att gå ner lite, men jag har inga helt onödiga saker som lätt kan skäras bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Grönsaker är absolut inget kvar att man ska äta
Visst är det så, men en stor fördel med grönsaker är att det ofta är mycket mättnad per kalori.
Citera
2016-02-04, 23:00
Medlem
LazyBlues avatar
Köpt en våg idag. Skall jag kunna ha koll på om något händer med vikten bör jag ju ha ett utgångsläge. Nu har jag det.

Hur lång tid rar det realistiskt räknat att gå mer 25kg?
Citera
2016-02-04, 23:01
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Köpt en våg idag. Skall jag kunna ha koll på om något händer med vikten bör jag ju ha ett utgångsläge. Nu har jag det.

Beror på hur mycket du väger.
Citera
2016-02-05, 10:01
Bannlyst
Citat:
Det är oviktigt för du ska ändå hålla på tills du är där.
Citera
2016-02-05, 10:08
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Alla säger rör på dig mer, sluta med socker och ät mer grönsaker.

Men jag vill gå ner 30 kilo och hatar grönsaker. Jag spyr av grönsaker.

Lever på skräpmat och läsk chips och godis.
Och ja, jag inser problemet. Men det är inte lätt när man är beroende och mår dåligt av alternativen.

Har oxå problem med rörligheten på grund av en ärftligt åkomma. Så jag sitter mycket stilla, äter fel och jäser.

Är det kört eller finns det hopp även för mig? Vad ska jag göra? Hjälp...

Du behöver inte äta grönsaker för att gå ner i vikt eller hålla på med olika dieter. Börja laga all mat själv, skippa cola, godis och allt annat skit och ta en promenad varje dag så ska du se att du går ner i vikt.
Senast redigerad av rambostina 2016-02-05 kl. 10:14.
Citera
2016-02-05, 10:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Säg 12-18 månader, mellan tummen och pekfingret. Utan vansinnesmetoder.
Citera
2016-02-05, 12:00
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Säg 12-18 månader, mellan tummen och pekfingret. Utan vansinnesmetoder.

Några vansinnrsmetoder är det inte tal om. Röra på mig lite mer och kapa sockerbehovet är fokus ett. Försöka äta bättre kommer också högt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in