Citat:
Ursprungligen postat av
RulleRivare
Tyvärr pekar statistiken på att du kommer att då upp alla kilon igen. Väldigt få som använder din metod lyckas i det långa loppet.
Det beror på hur tankegången går under viktnedgången skulle jag vilja påstå. Tänker man på mat men väljer att inte äta så skulle jag säga att man i de flesta fall går upp igen eftersom suget är kvar. Om man inte är smart nog att motstå sina sug förstås.
I mitt fall är sugen borta. Jag har ju inte ätit något socker på ett bra tag, det kan vara en av anledningarna. Sen blir jag inte hungrig längre. Jag kan inte äta lika stora portioner som innan om jag inte tar paus mitt i maten, det kanske man ska undvika.
Det räcker dock att man äter dåligt i en helg för att balansen ska ställa om sig. Om jag proppar i mig trots att jag är mätt typ två kvällar i rad så blir jag inte mätt av min vanliga portion efteråt.
Mitt tips är att du äter samma sak som innan fast mindre portioner. Du kommer vara hungrig i början men det lägger sig. Det enklaste sättet att bli av med hungern är att chocksvälta sig ett par dagar. Dock inte hälsosamt.