2016-02-02, 13:43
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Gurkmeja också om man har ledproblem.

Ja fast inte lika billigt som MSM och omega 3 och sen innehåller Gurkmeja mycket järn och inte alla mår bra i magen av det.

Jag hade förslått att börja med MSM och omega 3 och först senare provat Gurkmeja om det finns behov för det.
Citera
2016-02-02, 13:51
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Ja det är "sant" men är en sanning med modification, olika mat mättar olika o triggar till att äta mer olika.

Nej det är inte en sanning med modifikation, det är en sanning.

Tar man själv ansvar för den mängd kalorier man stoppar i sig och ser till att inte överskrida den gräns man satt upp så kan man äta vad som helst och ändå gå ner i vikt.

Att de olika livsmedlen ger olika mättnadskänsla har inget med mitt påstående att göra.

Trådskaparens trodde att denne var tvungen att leva på grönsaker för att gå ner i vikt, jag visade att så är inte fallet.

Ts: Glöm allt som står i Aftonbladet och läs på om kaloriunderskott.

//Tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2016-02-02 kl. 13:56.
Citera
2016-02-02, 13:54
Medlem
Tripportreats avatar
Jag slutar för övrigt aldrig att förundras över människor som tror att det går att göra en vettig viktminskning utan att lära sig något om kost och motion. Hur tror de att alla andra som aktivt håller sig i form gör? Inget kommer gratis och ska man lyckas gå ner i vikt så måste man läsa på om hur man gör för att gå ner i vikt.

//Tripportreat
Citera
2016-02-02, 14:04
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag slutar för övrigt aldrig att förundras över människor som tror att det går att göra en vettig viktminskning utan att lära sig något om kost och motion. Hur tror de att alla andra som aktivt håller sig i form gör? Inget kommer gratis och ska man lyckas gå ner i vikt så måste man läsa på om hur man gör för att gå ner i vikt.

//Tripportreat
Vad är det man behöver lära sig om "kost och motion"? Det räcker att äta mindre, det är verkligen inte svårare än så. Folk vill göra det till en vetenskap med att räkna ut förbränning, kalorier ochvadnu.
Citera
2016-02-02, 14:11
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Vad är det man behöver lära sig om "kost och motion"? Det räcker att äta mindre, det är verkligen inte svårare än så. Folk vill göra det till en vetenskap med att räkna ut förbränning, kalorier ochvadnu.

Om du ligger på ett kaloriöverskott på 1000 kcal/dag, räcker det då med att du minskar ditt intag med 500 kcal/dag för att gå ner i vikt?

För att få någorlunda koll på sin viktminskning behöver man lära sig det grundläggande, det är det enda jag vill poängtera.

//Tripportreat
Citera
2016-02-02, 14:19
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Nej det är inte en sanning med modifikation, det är en sanning.

Tar man själv ansvar för den mängd kalorier man stoppar i sig och ser till att inte överskrida den gräns man satt upp så kan man äta vad som helst och ändå gå ner i vikt.

Att de olika livsmedlen ger olika mättnadskänsla har inget med mitt påstående att göra.

Trådskaparens trodde att denne var tvungen att leva på grönsaker för att gå ner i vikt, jag visade att så är inte fallet.

Ts: Glöm allt som står i Aftonbladet och läs på om kaloriunderskott.

//Tripportreat

Men ta läs IGEN vad jag skrev !

1, Jag sa det var sant ! =kalorimängd/bränsle är i sin tur lika med förbräning/ bränsleföbrukning oavsätt man vill gå ner eller upp i vikt.

2. Modifikation består just i att olika mat ger olika mättnadskänsla det finns ju inte ett mättnadsindex för inte, eller hur ?

3. Socker o snabba kolhydrater triggar o ger mer svängingar i insulin, serotonin dopamin mm.

Visst man kan se en kalori som kalori, men det finns skillnad på dom, vilket var/är min poäng.
Man kan gå ner i vikt o vara hungrig, sugen o gnällig hela tiden, men man kan även gå ner i vikt o vara mätt o må bra.

Sen låter det som att TS i detta fallet har så dålig kosthålning att bara skippa all läsk,godis o skräpmat och istället börja äta "normal" mat skulle vara nog på lång sikt för att gå ner i vikt.

Att börja läs på om kaloriunderskott och vad jag tycker är att krånga till det, istället för lära sig äta bra mat.
I TS fall lär han nog mest sannolikt få kaloriunderskott om han äter bra mat istället.

Och Tripportreat jag säger INTE att du har FEL, säger bra det finns olika sätt o se på det
Citera
2016-02-02, 21:41
Medlem
Jag tror du ska prata med en dietist
För att få vägledning käns inte som att du är redo att göra vad som krävs?
Man måste ha ett starkt psyke och vilja för att lyckas, och det käns som att du vill ta genvägar.
Är man inte säker i sig själv är det svårt att lyckas det gäller med allt.
Glöm kosttillskott förutom vitaminer och proteiner.fettförbrännare i butik är bara båg och lurar dig. Efedrin dnp Clean är det som gäller. Men det viktigaste sund kost och ett sunt kcal underskott för du vill inte se utt som ett russin sen
Citera
2016-02-02, 23:22
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozer2011
Jag tror du ska prata med en dietist
För att få vägledning käns inte som att du är redo att göra vad som krävs?
Man måste ha ett starkt psyke och vilja för att lyckas, och det käns som att du vill ta genvägar.
Är man inte säker i sig själv är det svårt att lyckas det gäller med allt.
Glöm kosttillskott förutom vitaminer och proteiner.fettförbrännare i butik är bara båg och lurar dig. Efedrin dnp Clean är det som gäller. Men det viktigaste sund kost och ett sunt kcal underskott för du vill inte se ut som ett russin sen

Du får ursäkta men hur smarta råd var detta till TS ?

Om du läser första inlägget så är tydligt att TS släger i sig en massa skräp och är så långt väl medveten om det.
Varför då slänga ut pengar på en dietist ?
Primärt bör TS sluta äta massa skräp och äta bra mat, om det sen inte händrer något på typ en månad eller två, fine då kan man träffa en dietist för en mer djupare analys på varför inget händer.

Men sen kommer det jag värkligen reagerar på, att rekommendera: Efedrin dnp Clean
Jag vet hur dessa funka, vet du det verkligen?
Fine om man ska tävla bb eller bli av med dom sista kg på en person som är aktiv.
Men inte i detta läget, skäms på dig
Citera
2016-02-03, 10:20
Medlem
LazyBlues avatar
Jag har i alla fall klarat första dygnet utan läsk godis och skräpmat. Åt ugnsbakad kyckling i går och drack isvatten hela dagen.

Jag vet att det bara gått ett enda dygn. Men man måste ju börja med första dygnet. Eller hur?
Citera
2016-02-03, 11:35
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Jag har i alla fall klarat första dygnet utan läsk godis och skräpmat. Åt ugnsbakad kyckling i går och drack isvatten hela dagen.

Jag vet att det bara gått ett enda dygn. Men man måste ju börja med första dygnet. Eller hur?
En dag i taget. Om du hittar något som fungerar är det bara att tålmodigt fortsätta med det. Känner du dig mätt av det du åt igår så fortsätt på det. Ogillar du grönsaker måste du hitta något annat fiberrikt, annars kommer du bli förstoppad av att bara äta kyckling.

Att gå hungrig fungerar väldigt sällan i det långa loppet. Tänk på detta som maratonlöpning, inte 100m sprint.
Citera
2016-02-03, 12:10
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
En dag i taget. Om du hittar något som fungerar är det bara att tålmodigt fortsätta med det. Känner du dig mätt av det du åt igår så fortsätt på det. Ogillar du grönsaker måste du hitta något annat fiberrikt, annars kommer du bli förstoppad av att bara äta kyckling.

Att gå hungrig fungerar väldigt sällan i det långa loppet. Tänk på detta som maratonlöpning, inte 100m sprint.

Ett extra långt maraton. Jag har i alla fall kommit till starten. Och jag har isvatten på skrivbordet 🙂
Citera
2016-02-03, 13:00
Medlem
Roidberts avatar
Godis, chips och skräpmat är kaloritäta livsmedel. Du kan äta onyttigt och gå ner i vikt då det relevanta för viktnedgång är kaloriunderskott. Men det kommer att bli svårt för dig att gå ner i en rimlig takt om du inte kan tänka dig att skära ner på detta kraftigt. Grönsaker skadar inte, men är inte nödvändigt.

Kan du tänka dig att unna dig något gott en dag i veckan utan att överdriva (d.v.s. max 2500kcal) och äta nyttigt under resterande dagar då? Med nyttigt menar jag måltider som 250g kyckling/nötfärs med 100g ris/pasta en gång om dagen och något som lättkvarg eller proteinpulver 1-2ggr per dag för att få i sig protein. Nyttigt betyder inte att det måste vara äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in