2016-01-31, 22:12
Medlem
Varför ingen rapportering från media? varför helt tyst från ALLA?
Citera
2016-01-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Nej tyvärr ångrar så att jag inte filmade, men perrongen var full och det finns övervakningskameror från perrongen i överflöde. Hur får man tillgång till de? Men som sagt det var en massa folk där, sen kanske det inte var flashback folk :/

Kan jag som vittne ringa polisen och be dom bekräfta det? Eller ska jag ringa som en journalist på dn och fråga och samtidigt berätta jag inte har för avseende att skriva ngt utan bara nyfiken - inspelat såklart.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit

Kod 291?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Naturligtvis så har det som hänt inte hänt.

Kollade polisen om de som inte var där hade giltigt färdbevis?
Citera
2016-01-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ju alldeles fruktansvärt. Ungdomar som slår omkring sig med med plastskaft! Kan det vara IS som ligger bakom? Ett mirakel att ingen dog.

Dessutom så stannade inga tåg på stationen i hela tio minuter. Rent ut sagt för jävligt.
Lika fruktansvärt som när en grupp män gick runt på Sergels torg i fredags och skrämdes. Men det fick helt andra rubriker och reaktioner.
Citera
2016-01-31, 22:17
Medlem
Låter ju helt sjukt!

1. Brott mot knivlagen (tror batong och andra "gatustridsvapen" inräknas där)
2. Olaga hot
3. Störande av allmän ordning + brott mot maskeringsförbud

Jag är inte jurist, men nog borde det finnas brott att ta folket för?
Citera
2016-01-31, 22:18
Medlem
gardasjon96s avatar
Konstigt. Enligt SvD var det inte batonger som gällde...

Citat:
- Det var uppåt 20 stycken som gick omkring med plastskaft och slog omkring sig. SL-personal slog larm och vi skickade dit ett stort antal bilar, säger Magnus Modig, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen, till TT1

http://www.svd.se/ungdomar-attackera...ion/om/sverige
Citera
2016-01-31, 22:18
Medlem
hagsatras avatar
Kan tänka mig hur det ser ut på nyhetsredaktionerna just nu. Initialt ringdes det febrilt runt till polisen för att på något sätt försöka koppla det till fredagens händelser. När det sedan kom fram till ett resultat som inte speglade journalisternas verklighetsbild så försvann intresset och de kommer inte gräva vidare. En snabb notis gömd så ingen hittar det läggs ut så att de kan visa på att de visst rapporterat om det i efterhand om de blir anklagade för att mörka.
Citera
2016-01-31, 22:21
Medlem
Det är praktiskt taget krig nu. Utländska kriminella migranter blev attackerade av nationalister och nu ger utlänningarna payback och svenska myndigheter stå inte i deras väg alls!

Kan folk inte se? Staten och de utländska NWO fotsoldaterna har inga juridiska konsekvenser alls. Men en svensk eller polsk nationalist. De jagar man direkt!
Citera
2016-01-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Låter ju helt sjukt!

1. Brott mot knivlagen (tror batong och andra "gatustridsvapen" inräknas där)
2. Olaga hot
3. Störande av allmän ordning + brott mot maskeringsförbud

Jag är inte jurist, men nog borde det finnas brott att ta folket för?

Exakt, ni får ursäkta att jag spammar tråden men är bara så frustrerad att det knappt ens får något uppmärksamhet här!

Jag har aldrig sett polisen med automatvapen tidiagre och det såg jag under kvällen, men som någon skrev så fattar jag att enbart min kommentar inte räcker för att ni ska tro på det. Men alla som var där, kameror från perrongen? Kan jag ringa snuten och fråga samtidigt som jag spelar in det eller kommer de hem till mig då ?
Citera
2016-01-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleit
Behöver du fråga? Sanningen skall sopas under mattan så att allmogen går på riksdagens linje. Det kallas för demokrati. Eller snarare diktatur.
Citera
2016-01-31, 22:24
Medlem
CasaBasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Kan tänka mig hur det ser ut på nyhetsredaktionerna just nu. Initialt ringdes det febrilt runt till polisen för att på något sätt försöka koppla det till fredagens händelser. När det sedan kom fram till ett resultat som inte speglade journalisternas verklighetsbild så försvann intresset och de kommer inte gräva vidare. En snabb notis gömd så ingen hittar det läggs ut så att de kan visa på att de visst rapporterat om det i efterhand om de blir anklagade för att mörka.

Hade det visat sig vara de hemska och onda huligannazisterna hade det just nu varit live-sändning på både aftonbladet och expressen. Utsända reportrar som intervjuade polisen som hade bekräftat att det rörde sig om de mörka krafterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in