2016-01-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Expressen försöker desperat koppla samman det med fredagens händelse och fiska fram att det var nationalister som gjort något, tji fick dem. Letade dessa "ungdomar" efter medborgargardet? Spännande tider vi har se fram emot i så fall, de brukar hålla sig i sina förorter men om de börjar dra runt i city med batonger kommer det braka loss rejält.

Vart hittar du det? Jag hittar inte ett skit vare sig i Expressen eller Aftonbladet.
Citera
2016-01-31, 21:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2016-01-31, 21:33
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Vart hittar du det? Jag hittar inte ett skit vare sig i Expressen eller Aftonbladet.

Ligger extremt gömt. http://www.expressen.se/nyheter/stor...n-i-stockholm/
Scrollar man finns den inte i flödet alls förutom under "senaste nytt"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Nej vad kul, kom precis hem och tänkte starta en tråd om detta. Var själv där, eller var i tunnelbanan som inte fick stanna av polisen på perrongen så vi rullade förbi sakta, detta är vad jag såg.

Är i tåget som kommer från st Eriksplan och när vi rullar in på stationer springer det ner 10-20 svarta "barn" sågväl ut att vara runt 20 års ålder, man ser en viss lättnad hos dom då de tror att tåget är på väg att stanna. De börjar banka och vill in men vi rullare vidare, när vi är i mitten så ser jag poliser springa siktades med automatvapen, något jag inte har jag aldrig sett i tidigare iaf.

Dom skriker lägg er ner osv osv. var för en 4-5 poliser sen en massa civvare som kom löpande också.

Ni som vet hur stationen ser ut vet att det vart en del ombyggnader så perrongen är rätt smal, bland allt detta stog det bra mycket barnfamiljer som är ute den tiden. Såg ut som en krigzon med folk som sprang åt alla håll.
Allt detta hände exakt 18.39, skickade sms samtidigt så därför vet jag. INGET om detta på nyheterna såklart.

Jag åker till rådmansgatan ist och går tillbaka ser då ungefär 4-5 piketbussar vid båda ingångarna till odenplan.

– Yttre befäl bedömde att inget brott begåtts. Vi skjutsade iväg dem och släppte av dem i olika delar av Stockholm för att sära på gruppen.

Detta måste dom säga antar jag för att alla hade pappren på att dom var under 16?

Inte fan springer polisen med dragna mp5or och siktar utan att brott har begåtts ? eller tänker jag fel?
Senast redigerad av horsedick.mpeg 2016-01-31 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Citat:
– De verkar mest ha varit ute efter att skrämmas, säger Magnus Modig, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen, till TT.

Okej, men vi som gärna vill använda självförsvar då? Får vi göra det för att enbart skrämmas också, eller blir vi gripna av polisen för rasism då?
Citera
2016-01-31, 21:36
Medlem
hagsatras avatar
Det är alltså inget brott gå i gäng om 15-20 pers med rånarluvor och göra utfall mot barnfamiljer. Spännande land det här
Citera
2016-01-31, 21:41
Medlem
Tydligare än såhär kan det inte bli, det är skillnad på folk och folk och det är media och myndigheter som gör skillnad på folk.

Så, var det förortskids, ensamkommande skäggbarn eller gatubarn?
Citera
2016-01-31, 21:42
Medlem
Lobengulas avatar
Förmodligen uppretade nordafrikaner som ska hämnas gårdagens attack.
Citera
2016-01-31, 21:44
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Förmodligen uppretade nordafrikaner som ska hämnas gårdagens attack.

Batonger låter inte likt marockanerna. Lutar mer åt "kaosblattar" från orten där en batong ingår i start kittet.
Citera
2016-01-31, 21:50
Medlem
Citat:
Batonger låter inte likt marockanerna. Lutar mer åt "kaosblattar" från orten där en batong ingår i start kittet.

Såg ut som flyktingar inte vanliga kids, dom härjar inte i stan. Dom bränner någon bil eller så i orten.

Jag säger det igen, KLART SOM FAN brott har begåtts. Dom har sen visat pappren på att vi är under 16 och kan således inte gripas. Och istället för att bli uthängda i media som dom blir så väljer polisen att säga att inga brott har begåtts.

Jag menar tänk på saken, DRAGNA automatvapen ..Hotad oskyldiga? Hotat personal? Vill polisen gripa dom så hittar dom ett brott jag lovar.
Citera
2016-01-31, 21:50
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Det är alltså inget brott gå i gäng om 15-20 pers med rånarluvor och göra utfall mot barnfamiljer. Spännande land det här

Jag får overklighetskänslor! Och hur skall detta sluta?? Själv tappar jag helt lusten att betala skatt och även om jag är skötsam i vanliga fall så känns det mindre och mindre viktigt att följa lagar i ett land där de styrande (Och de som fortfarande skulle rösta på dem) till stor del har förlorat förståndet...
Citera
2016-01-31, 21:55
Medlem
trapezoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Såg ut som flyktingar inte vanliga kids, dom härjar inte i stan. Dom bränner någon bil eller så i orten.

Jag säger det igen, KLART SOM FAN brott har begåtts. Dom har sen visat pappren på att vi är under 16 och kan således inte gripas. Och istället för att bli uthängda i media som dom blir så väljer polisen att säga att inga brott har begåtts.

Jag menar tänk på saken, DRAGNA automatvapen ..Hotad oskyldiga? Hotat personal? Vill polisen gripa dom så hittar dom ett brott jag lovar.

Finns det någon annan källa än du som pratar om automatvapen? Annars är det ju lite tveksamma uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in