2019-07-22, 18:28
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nu var Gregor en bekant till mig i vår barndom, jag var mer vän med hans lillebror. Men den beskrivning hon ger om Gregor stämmer inte utan jag ser den som en ren efterhandskonstruktion. Hon var begränsad i sitt umgänge med andra genom att hon själv hade sänkt sin egen ekonomi. Hon hade helt enkelt inte råd att gå ut som hon ville. Att han skulle ha varit kontrollerande stämmer inte då han mest satt hemma och söp.

Men hon har rätt i att kriminalvården i dag inte gör en intagen till en bättre människa och att det är på anstalterna som det rekryteras till kriminella ligor. Jag har sett för många människor dras in hårdare till den kriminella världen efter sin första volta än de gjordes av grupptryck på hemorten (läs: Stockholmsförorter). Både KRIS och X-CONS borde få bättre arbetsmöjligheter inom kriminalvårdsanstalterna för att bättre förbereda intagna för ett icke-kriminellt liv.

Jag tycker Cecilia kan sitta av sitt straff och fundera på vad hon skall göra av sitt liv när hon kommer ut den 30 september 2026, med 2/3 av straffet som medger förtida frigivning i dagsläget. Då har hon 10 år kvar till pensioneringen. Det finns ju möjlighet till studier inom kriminalvården. Hon borde ta den möjligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Hon skriver att polis och Soc inte skyddat henne. Men hon har ALDRIG gjort en anmälan. Det borde varit med i FUP i så fall Hur fan ska de kunna skydda henne då?

Att hon tror att hon ska få valsa ut ur fäfinkan på nån ministers order när hon är dömd till 16 år är antagligen ett utslag av narcissism, grandios självbild eller nån slags antisocial personlighetsstörning. Käringen är livsfarlig för sin omgivning, hon sitter bra där.

Jag är som sagt inte insatt i detta fall och vill inte gå ut på tunn is och säga saker som inte är relevanta, det jag kan säga är att hon ger mig en Johanna Möller känsla om ni förstår vad jag menar då?
Citera
2019-07-26, 17:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag är som sagt inte insatt i detta fall och vill inte gå ut på tunn is och säga saker som inte är relevanta, det jag kan säga är att hon ger mig en Johanna Möller känsla om ni förstår vad jag menar då?

Både och anser jag, lite likt, lite olikt. Möller var så utstuderad. Det här verkar vara mer tidens ingivelse. Inte så genomtänkt.
Citera
2019-09-09, 00:43
Medlem
LSdalmiaks avatar
Såg dokumentären ikväll och läste igenom FUP.

Försvarar absolut inte hennes agerande. Men någon substans i det hon säger har hon ju. När man läser sms sonen skickat till sin Mamma innan mordet där Pappan bränt sonens händer t ex. För att pappan tyckte det ”var roligt”.

Alla barnen vittnar om hans problem med alkohol. Även läkarundersökning på hans jobb visa att han hade problem med alkoholen.

Känns som deras ekonomiska upplägg var genomtänkt så Gregor kunde ha full kontroll på Cecilia.

Gregor var nog inte någon duvunge, men för det förtjänar han inte och bli brutalt slagen och sedan ihjälbränd.

Efter ha läst FUP känns det som Cecilia tröttnat och planerat någonting. Med tanke på sömntabletterna hon lura i honom. Sen att det blev som det blev var nog mer i stundens ingivelse.

Men hennes ekonomi var i botten och hans bra så såg hon nog ingen väg ut. Det plus att han nog kört någon form av psykisk misshandel under en längre tid fick henne att begå detta.
Citera
2019-09-09, 01:41
Medlem
Kan man inte tänka sig att Gregor hade ett smart upplägg.

Han äger hus o besparingarna o rannzakar som fan förutom brännvinet o är en snål o
otrevlig jävel som bara vill doppa - Tjejplågare o Barnplågare.

Men han skördar gärna på fruns lön o skuldsättning o låser upp henne.

O SKULLE HAN HITTA EN LOOOLIIIITAAA BLIR HAN FÖRHÄXAD O DUMPAR FRUN DIREKT
DET KOSTAR JU KNAPPT NÅGOT - med ny partern o hon ensam o skuldsatt lär inte barnen
vilja flytta till mamzen som är socialfall

Vad gjorde respektive o vad tjänade dom?
Citera
2019-09-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak

Men hennes ekonomi var i botten och hans bra så såg hon nog ingen väg ut. Det plus att han nog kört någon form av psykisk misshandel under en längre tid fick henne att begå detta.

Fast det verkar ju som att hon skuldsatte sig för att hon ville, inte att hon behövde. Så hade hon betett sig vettigt, så hade hon ju kunnat lämna.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kan man inte tänka sig att Gregor hade ett smart upplägg.

Han äger hus o besparingarna o rannzakar som fan förutom brännvinet o är en snål o
otrevlig jävel som bara vill doppa - Tjejplågare o Barnplågare.

Men han skördar gärna på fruns lön o skuldsättning o låser upp henne.

O SKULLE HAN HITTA EN LOOOLIIIITAAA BLIR HAN FÖRHÄXAD O DUMPAR FRUN DIREKT
DET KOSTAR JU KNAPPT NÅGOT - med ny partern o hon ensam o skuldsatt lär inte barnen
vilja flytta till mamzen som är socialfall

Vad gjorde respektive o vad tjänade dom?

Han körde buss (Nobina, stadstrafiken i Malmö tror jag), hon var nåt slags kontorist på Länsförsäkringar. Båda hade typ längre bak i historien åkt dit för fiffel på tidigare arbetsplatser och fått sparken. Han från Shurgard, hon från nån smyckesbutik i Sthlm.

Att nån lolita skulle vara intresserad av ett 50-årigt OCD-alko i träningsoverall är väl tveksamt.
Citera
2019-09-09, 12:38
Medlem
Kan väl tänka mig att han skördat resor med familjen o kläder mm

Mannen var ett svin, men det var givetvis delvis självförvållat av henne
att acceptera honom

De har rätt vanliga jobb - HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT SKRAPA IHOP 700 K* INK
VISSA VÄRDEÖKNINGAR när man sniiiikaar på fruns lön OCH TYP KONSUMTIONSSKULDSÄTTNING
PÅ MER ÄN SÅ 900 K

* nu gjorde han detta vilket tyder på att han var värzztta rannzakeren o snåljåpen
(personligen saknar jag inte en sån person - undrar var barnen står idag)
Citera
2019-09-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kan väl tänka mig att han skördat resor med familjen o kläder mm
Nej, det verkade inte så i FUP i någon vidare utsträckning. Snarare var det väl barnen som fick snygga märkeskläder osv. Han var dessutom emot att de skulle renovera sin pool, mm. En riktig snåljåp, men konsekvent. Möjligen skulle det väl vara sprit då, och så var han väldigt noga med att vårda deras bil (den kanske stod på honom, men det var en rätt vanlig familjebil om jag minns rätt).

Citat:
De har rätt vanliga jobb - HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT SKRAPA IHOP 700 K* INK
VISSA VÄRDEÖKNINGAR när man sniiiikaar på fruns lön OCH TYP KONSUMTIONSSKULDSÄTTNING
PÅ MER ÄN SÅ 900 K
Om man samarbetar kan man uppnå mycket - problemet är väl att hon gick bakom ryggen på honom istället. Ganska mkt i FUP antyder att hon aldrig berättat om sina skulder för honom, och att hon t o m tagit ut kreditkort i hans namn utan hans vetskap. Hur som, ett helt sammanbrutet äktenskap där det var lättare att slå ihjäl nån än att lägga korten på bordet om vad man gjort. Mordet inträffade ju ungefär exakt då hon inte längre kunde jonglera skulderna utan skulle hamna under utmätning - kanske inte en slump. Om jag inte minns fel hade mannen rejält med kontanter på banken.

Citat:
* nu gjorde han detta vilket tyder på att han var värzztta rannzakeren o snåljåpen
(personligen saknar jag inte en sån person - undrar var barnen står idag)

Dom är tyvärr utspridda över Sverige och bor hos vänner och bekanta till familjen. Hoppas ändå de har rimligt bra liv idag.
Citera
2019-09-09, 19:22
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Fast det verkar ju som att hon skuldsatte sig för att hon ville, inte att hon behövde. Så hade hon betett sig vettigt, så hade hon ju kunnat lämna.

Dom levde ju uppenbarligen gott, för gott kontra vad dom drog in.

Att lämna någon när man har så mycket skulder är inte lätt. Med alla kreditskulder osv hon hade vore det nog inte lätt att gå vidare i hennes fall.

Det är en annan sak i ett lite finare samhälle där utsidan är allt. Man lever för att allt ska vara bra, fint och med ytliga ting som visar det välmående livet. Det blir så viktigt för personerna att man gör dumma saker för att upprätthålla fasaden.

Absolut inget nytt fenomen. Uppenbarligen var det samma här. Man får nästan lite vibbar att Gregor blåste Cecilia. Finns ju ingen anledning om man träffas och ingen av parterna har några stora skulder att man inte gemensam ekonomi. Är man gifta och har barn är det ett underligt upplägg.

Mycket visar ju på att Cecilias många skulder var för att upprätthålla fasaden som Gregor var högst delaktig i med resor och konsumtion.

I FUP kan man se att Gregor sökt mycket på hemnet och på hus tiden innan mordet. Hade han tröttnat nu när Cecilia var skuldsatt upp över öronen?
Citera
2019-09-09, 19:36
Medlem
Citat:
Nej, det verkade inte så i FUP i någon vidare utsträckning. Snarare var det väl barnen som fick snygga märkeskläder osv. Han var dessutom emot att de skulle renovera sin pool, mm. En riktig snåljåp, men konsekvent. Möjligen skulle det väl vara sprit då, och så var han väldigt noga med att vårda deras bil (den kanske stod på honom, men det var en rätt vanlig familjebil om jag minns rätt).

Om man samarbetar kan man uppnå mycket - ,.

Den där snåååleee faan ville så klart inte köpa justa märkeskläder till barnen -
han ville bara doppa o lägga pengar på brännvinet - allt annat skulle sparas.

OM MAN INTE SAMARBETAR - o en skuldsätter sig utav helvete kan mannen bååådee leva o
spara - sen blåser man kreditorerna - skuldsanerar or whatever - kvinnan har levt bra ett tag
men mannen har levt för jävle braa o har dessutom hus o mycket cash
Citera
2019-09-09, 20:25
Medlem
dont_blame_mes avatar
De ska ha träffas första gången på ett företag som hon var butikschef på och han regionchef. Vilket företag var det? Sjukt nyfiken.
Citera
2019-09-11, 00:53
Medlem
Kedjan hette City Stormarknad innan han blev RC så var han BC i Storängsbotten butiken som fanns på den tiden
Citera
2020-07-23, 18:56
Medlem
Vermillionss avatar
Kollar på Cecilia och yxmordet nu.
Tänker på hennes första son. Han var alltså hemma med en sociopat i 6 år. Hölls han isolerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in