2020-08-04, 08:43
Medlem
ratboness avatar
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6...vag-6-16948440

nån spekulant?
Citera
2021-04-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Hon skriver att polis och Soc inte skyddat henne. Men hon har ALDRIG gjort en anmälan. Det borde varit med i FUP i så fall Hur fan ska de kunna skydda henne då?

Att hon tror att hon ska få valsa ut ur fäfinkan på nån ministers order när hon är dömd till 16 år är antagligen ett utslag av narcissism, grandios självbild eller nån slags antisocial personlighetsstörning. Käringen är livsfarlig för sin omgivning, hon sitter bra där.

Jag ser nu på TV3 en en repris av dokumentären om henne.
Helt klart psykopatvibbar, liksom förstås narcissism.

Solklart att hon först drogade honom med sömntabletter, lät honom somna i förrådet, högg ihjäl honom med yxa (massor av hugg), tände eld på kroppen, och fejkade ett larmsamtal. När en granne kom och försökte släcka branden mha en brandslang så hindrade hon honom.

Hennes påstående om hur han varit att leva med bör tas med en stor nypa salt. Det här var ingen vek kvinna, utan hon var känd för att vara en tuff och hård chef som lämnade föga utrymme åt folks känslor. Utöver det hade hon dragit på sig kreditskulder på nästan en miljon(!). Hon hade alla chanser i världen att lämna maken.

Villan de bodde i var alltså i höstas värd 4 miljoner, och var en 6-rummare på 175 kvadrat?

Det mest konstiga är kanske hur hon dömdes till bara 14 års fängelse, med möjlighet att släppas fri redan 2026. Ett såhär planerat och grymt mord borde absolut leda till livstid.
Senast redigerad av beitos 2021-04-08 kl. 23:07.
Citera
2021-04-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Solklart att hon först drogade honom med sömntabletter, lät honom somna i förrådet, högg ihjäl honom med yxa (massor av hugg), tände eld på kroppen, och fejkade ett larmsamtal. När en granne kom och försökte släcka branden mha en brandslang så hindrade hon honom.

Hennes påstående om hur han varit att leva med bör tas med en stor nypa salt. Det här var ingen vek kvinna, utan hon var känd för att vara en tuff och hård chef som lämnade föga utrymme åt folks känslor. Utöver det hade hon dragit på sig kreditskulder på nästan en miljon(!). Hon hade alla chanser i världen att lämna maken.

Villan de bodde i var alltså i höstas värd 4 miljoner, och var en 6-rummare på 175 kvadrat?

Det mest konstiga är kanske hur hon dömdes till bara 14 års fängelse, med möjlighet att släppas fri redan 2026. Ett såhär planerat och grymt mord borde absolut leda till livstid.

Men vad hände med hans pengar? Hennes motiv var säkerligen pengarna, men typ fattade hon inte att barnet skulle få arvet?

Och såg även dokumentären där de kändes som om hon ljög och försöker vilseleda.
Känns som om det bara var pengar som var motiv, girig och kall psykopat.

Tycker synd om barnen, vad hände med de?
Citera
2021-04-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Srubey
Men vad hände med hans pengar? Hennes motiv var säkerligen pengarna, men typ fattade hon inte att barnet skulle få arvet?

Jag undrar samma som dig. Om du eller någon får/har mer info så posta gärna.
Citera
2021-04-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Srubey

En bor i Blekinge, en i Kristianstad och en norr om Västerås. 2 av dem är fortfarande vänner med mamman på Facebook.
Citera
2021-04-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
En bor i Blekinge, en i Kristianstad och en norr om Västerås. 2 av dem är fortfarande vänner med mamman på Facebook.

Tack för svar!

Undrar även över pengarna, gick något till hennes skulder? Eller pausas skulderna tills hon kommer ut?

Fick barnen allt?
Citera
2022-01-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

16 års fängelse.
Citera
2022-08-08, 23:38
Medlem
-GGs avatar
På Rättegångspodden nu.

Detta fall fascinerar mig. Men jag vet inte varför. Därför tycker jag att första avsnittet på RP är alldeles för kort.
Citera
2022-08-09, 14:51
Medlem
Tjaba! Någon som har fupen och kan ladda upp igen? Ser att den finns i tråden men länkarna funkar inte längre (inte för mig iaf) taaack
Citera
2022-08-10, 00:42
Medlem
-GGs avatar
Jag undrar också om FUP finnes. Annars brukar jag inte läsa dem då de ofta är röriga och långa, men denna skulle jag vilja plöja.
Citera
2022-08-13, 18:38
Medlem
Är det någon som känner till om det finns fler poddar där man pratar om just det här mordet? Har också lyssnat på Rättegångspodden och håller med om att det är på tok för kort. Råkade hitta ett till poddavsnitt där två tjejer pratar om detta + ett fall till, tyvärr en besvikelse efter att ha hört RP.

P.s. har också frågat i Fup-tråden om någon sitter inne på Fupen
Citera
2022-08-13, 19:45
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie2006
Är det någon som känner till om det finns fler poddar där man pratar om just det här mordet? Har också lyssnat på Rättegångspodden och håller med om att det är på tok för kort. Råkade hitta ett till poddavsnitt där två tjejer pratar om detta + ett fall till, tyvärr en besvikelse efter att ha hört RP.

P.s. har också frågat i Fup-tråden om någon sitter inne på Fupen

I podden Svenska Mordhistorier finns ett avsnitt om fallet.

Olyckan är mord, tror jag att det heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in