2019-05-20, 11:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Arma parets barn.
Mamma mördare. Pappa mördad, av mamma.

Hur kommer deras fortsatta liv att se ut.
Citera
2019-05-20, 11:08
Medlem
Beatriceaurores avatar
Inte för att detta på något sätt försvarar eller förklarar mord, men parets ekonomi var tydligen väldigt konstig.
Han stod som ensam ägare till villan. Han hade någon miljon på sitt konto.

Hon ägde ingenting, bara skulder.
Citera
2019-05-22, 18:39
Medlem
obafgkms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganify
Varifrån kom Gregor ursprungligen? Kände till en Gregor i Jämtland för länge sedan.

Född i Tyskland.
Citera
2019-05-26, 14:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obafgkm
Född i Tyskland.

Gregor född i Tyskland, brodern i Sverige, Småland om jag inte minns helt fel. De båda växte upp i Östersund. Gregor var en rätt lugn kille. Brorsan var en kille med liten säregen humor. Ingen av dessa var kända bråkmakare och ingen var känd för att vara i slagsmål.
Citera
2019-05-27, 23:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Arma parets barn.
Mamma mördare. Pappa mördad, av mamma.

Hur kommer deras fortsatta liv att se ut.
Barnens fortsatta liv lär nog bli bättre utan en alkoholiserad pappa som hade förlorat all kontroll över sig själv och började supa kl 10 på morgonen och brukar smälla av vid 17 tiden ute i förrådet om det var för kallt att ligga utomhus.
Hoppas dom blir omhändertagna av bra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Inte för att detta på något sätt försvarar eller förklarar mord, men parets ekonomi var tydligen väldigt konstig.
Han stod som ensam ägare till villan. Han hade någon miljon på sitt konto.

Hon ägde ingenting, bara skulder.
Har du läst fupen?
Ja det är också ett sätt att kontrollera en kvinna när man har ett sjukligt kontrollbehov.
Hur skulle hon kunna skilja sig från honom med nästan en mille i skulder och inget äger av huset?
Dessutom så får par alltid delad vårdnad numera och hur skulle hon kunna släppa barnen till honom när han söp så kraftigt.
Hon såg nog inga utvägar ut ur helvetet och proppen gick till slut.
Citera
2019-05-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du läst fupen?
Ja det är också ett sätt att kontrollera en kvinna när man har ett sjukligt kontrollbehov.
Hur skulle hon kunna skilja sig från honom med nästan en mille i skulder och inget äger av huset?
Dessutom så får par alltid delad vårdnad numera och hur skulle hon kunna släppa barnen till honom när han söp så kraftigt.

Den där millen i skulder hade hon skaffat sig själv genom sitt intensiva kreditkortshandlande. Om du har läst FUP så vet du också att hon, upprepade gånger, begått penningbedrägerier. Det figurerade väl även en pool ,som hon ansåg absolut nödvändig att renovera för en större penningsumma. Det där med delad vårdnad, tja, barnen var i tonåren, då kan man välja själv.
Citera
2019-05-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Barnens fortsatta liv lär nog bli bättre utan en alkoholiserad pappa som hade förlorat all kontroll över sig själv och började supa kl 10 på morgonen och brukar smälla av vid 17 tiden ute i förrådet om det var för kallt att ligga utomhus.
Hoppas dom blir omhändertagna av bra människor.

Har du läst fupen?
Ständigt dessa manshatare.....
Hoppas o tror barnen får ett bra liv trots att mamman mördade deras pappa.
Citera
2019-05-28, 18:28
Medlem
revodnebs avatar
Jag har svårt att se Cecilia som ett offer, även om vissa här verkar göra det efter att ha sett dokumentären. Personligen ser jag bara en iskall kalkylerande mördare som nu förlåtit sig själv genom att hitta orsaker och erkänna. Den där kriminalforskaren är väl också inne på det spåret på slutet. Hennes erkännande är bara ett sätt att leva med sig själv, någon ånger ser jag inte. Hennes kompis sa ju dessutom att hon trodde att hon kände henne, men det gjorde hon inte alls.
Citera
2019-06-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har svårt att se Cecilia som ett offer, även om vissa här verkar göra det efter att ha sett dokumentären. Personligen ser jag bara en iskall kalkylerande mördare som nu förlåtit sig själv genom att hitta orsaker och erkänna. Den där kriminalforskaren är väl också inne på det spåret på slutet. Hennes erkännande är bara ett sätt att leva med sig själv, någon ånger ser jag inte. Hennes kompis sa ju dessutom att hon trodde att hon kände henne, men det gjorde hon inte alls.

Det är väl t o m förmodligen ett sätt att leva med omvärlden. Hon erkände inte så länge det inte var fördelaktigt - hon kunde ju bli frikänd. När man väl sitter på ett 16-årigt fängelsestraff och själv gett upp möjligheterna att överklaga, ja då får man se över sin situation. Det är väl möjligt att hennes situation inne på fängelset och även relationen till omvärlden förbättras av ett erkännande - eller åtminstone att hon bedömer det så.

Erkännandet kommer väl antagligen då av ett brinnande egenintresse. Hade hon velat bespara samhället några millar i förundersökningen eller sina barn en massa vånda så kunde hon väl erkänt mordet så fort snuten kom? Läser man dessutom FUP om hur hon ljugit och bedragit sig genom livet, i stort sett bara för att kunna lyxkonsumera, så råder det ingen tvekan om att kärringen är antisocial och känslokall, en psykopattyp.
Citera
2019-07-18, 19:12
Medlem
Sameshs avatar
https://www.expressen.se/kvallsposte...ta-i-fangelse/

Jag är inte insatt i fallet men läste artikeln ovanför nu precis och blev väldigt förvånad, hon vill alltså bli benådad för att hon har först huggit/slagit ihjäl sin man med yxa och hammare och sedan tänt fyr på kroppen, nu vet jag inte om det finns någon sanning i hennes anklagelser emot mannen men oavsett så är ju ett brott ett brott och man måste ju bli bestraffad för det?, det vore en sak om man kanske hade begärt strafflindring men benådning är ju oerhört fräckt.
Citera
2019-07-19, 22:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh

Jag är inte insatt i fallet men läste artikeln ovanför nu precis och blev väldigt förvånad, hon vill alltså bli benådad för att hon har först huggit/slagit ihjäl sin man med yxa och hammare och sedan tänt fyr på kroppen, nu vet jag inte om det finns någon sanning i hennes anklagelser emot mannen men oavsett så är ju ett brott ett brott och man måste ju bli bestraffad för det?, det vore en sak om man kanske hade begärt strafflindring men benådning är ju oerhört fräckt.

Nu var Gregor en bekant till mig i vår barndom, jag var mer vän med hans lillebror. Men den beskrivning hon ger om Gregor stämmer inte utan jag ser den som en ren efterhandskonstruktion. Hon var begränsad i sitt umgänge med andra genom att hon själv hade sänkt sin egen ekonomi. Hon hade helt enkelt inte råd att gå ut som hon ville. Att han skulle ha varit kontrollerande stämmer inte då han mest satt hemma och söp.

Men hon har rätt i att kriminalvården i dag inte gör en intagen till en bättre människa och att det är på anstalterna som det rekryteras till kriminella ligor. Jag har sett för många människor dras in hårdare till den kriminella världen efter sin första volta än de gjordes av grupptryck på hemorten (läs: Stockholmsförorter). Både KRIS och X-CONS borde få bättre arbetsmöjligheter inom kriminalvårdsanstalterna för att bättre förbereda intagna för ett icke-kriminellt liv.

Jag tycker Cecilia kan sitta av sitt straff och fundera på vad hon skall göra av sitt liv när hon kommer ut den 30 september 2026, med 2/3 av straffet som medger förtida frigivning i dagsläget. Då har hon 10 år kvar till pensioneringen. Det finns ju möjlighet till studier inom kriminalvården. Hon borde ta den möjligheten.
Citera
2019-07-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh

Hon skriver att polis och Soc inte skyddat henne. Men hon har ALDRIG gjort en anmälan. Det borde varit med i FUP i så fall Hur fan ska de kunna skydda henne då?

Att hon tror att hon ska få valsa ut ur fäfinkan på nån ministers order när hon är dömd till 16 år är antagligen ett utslag av narcissism, grandios självbild eller nån slags antisocial personlighetsstörning. Käringen är livsfarlig för sin omgivning, hon sitter bra där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in