2016-01-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytastic
Fast detta var vl ett problem med just brnslemtaren som visade fel? Bilarna dr ju allts inte med en tredjedels soppa kvar, utan nr de nr tom tank. Detta borde vara lst.

I vrigt vet jag inte vad 2015 rs modell har haft fr typiska problem.

Nej! det stmmer att dom hade problem p 14-15 rsmodeller p runt 1000bilar har jag fr mej. samtliga fixades kostnadsfritt.. vad volvo sagt att problemet var har jag glmt..men jag vet att det var fr lgt stllda brnslepumpar..s vid tgrd kopplade man bara inte datorn och stllde p pumparna mer..

Edit Tanken i v70 r ju delad, pumparna stllda p sg 70% fr och hlla lngre men orkade d inte suga soppa frn andra sidan tanken nr man kom runt halv tank, stll pumpen p 100% och den orkar utan problem...
Citera
2016-01-30, 16:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Haha r det verkligen s? r det drfr dom tillverkar allt fler bilar med elektrisk "skit" istlllet fr mekanisk vxel?

Elektrisk "skit" har gtt om mekaniskt flera r sedan.

De tillverkar elektriska skitvxlar fr att det blir billigare n att tillverka mekaniska vxelspakar. Allt handlar om att spara in p utgifter s att vinsten blir strre.

Vad menar du med "har gtt om"? Inte kvalitetsmssigt iaf.
Citera
2016-01-30, 16:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Har du ngra tillgg p bilen d?
Har ox en merca frn tntarna i akalla.. men jag har 4 rs nybilsgaranti och inte 2 som du nmnde?

Min frra bil hade inga tillgg och den var ruskigt stel och allmnt oskn.
Nu har jag de mesta tillggen och sitter bekvmt men t.ex en gammal 740 r otroligt sknare nd.
Min har klarat sig utan problem i 2 r och d fick jag problem med spridarna.

Tror inte det r ngra tillgg p bilen, inte ens parkeringssensorer. r din bil med rattvxel?
Citera
2016-01-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
GLK 350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC med nn dieselmotor, osker p exakt vad motorn heter men har vll lite ver 200 hst tippar jag p.

Sger att du har en 350CDi men vet inte vilken motor. Jisses. Du ljuger dligt.
Hela den hr trden luktar troll. TS pstr sig kra taxi med en E200 med 7 vxlade autldan och sportstolar, dvs AMG stolar. Med plastskin. En omjlig kombo. Den bilen grs inte helt enkelt.
N bttre kan ni om ni nd skall hitta p.
Citera
2016-01-30, 18:02
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tror inte det r ngra tillgg p bilen, inte ens parkeringssensorer. r din bil med rattvxel?

Yes, automat men kan vxla via en spak hger om ratten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Sger att du har en 350CDi men vet inte vilken motor. Jisses. Du ljuger dligt.
Hela den hr trden luktar troll. TS pstr sig kra taxi med en E200 med 7 vxlade autldan och sportstolar, dvs AMG stolar. Med plastskin. En omjlig kombo. Den bilen grs inte helt enkelt.
N bttre kan ni om ni nd skall hitta p.

Haha avundsjuk? Varfr mste jag veta benmningen p motorn? Jag vet inte namnet p motorn, dcken eller flgarna p bilen.. det gr inte mig till en lgnare.

De enda bilarna jag faktiskt har koll p vad allt heter p r mina skitbilar dr jag faktiskt mste veta det p fr att kunna kpa reservdelar mm, mercan lmnar jag bara bort..
Citera
2016-01-30, 18:24
Medlem
Mercedes "kvalitet" och "premium" ligger helt i tiden.

En gng, fr lnge, lnge sedan s kom bde kvalitet och "premium" ur sjlva produkten. Dvs det var sjlva mercedesbilen som p egen hand frtjnade sin status och som skapade goda rykten.

Ingenjrerna fick i uppdrag att konstruera "bsta" motorn, vilket de ocks gjorde -utan ngon hnsyn till verdriven vinstmaximering eller sjuk kostnadsjakt. Motorn blev av naturliga skl betydligt dyrare n genomsnittet (nr grdagens pedantiskt noggranna och kompetenta tyske ingenjr jobbade)... OCH, motorn hll vad den lovade = allt blir d rtt, folk begriper varfr motorn r dyrare.

Nu sker "varumrkesbyggandet" p helt andra vis, det rcker bra att bilen r en fasad med uselt innehll eftersom folk vill att varumrket byggs enbart p smart marknadsfring. Man "laddar" helt enkelt inte varumrket med en bra, rlig produkt utan med hjlp av helt andra saker.

Frr i tiden var det mer rligt, man fick vad man betalade fr. Kostade mercan dubbelt s mycket som en Volvo s fick du dubbelt s mycket ocks. Allt ifrn dubbelt s bra lder i stolarna, till dubbelt s bra motorer... nu fr tiden fr du i bsta fall ngot som r marginellt mycket bttre. Hela extrapengen du betalar gr till andra saker n produkten.

Nr Mercedes slppte de rliga kvalitets- och premiumbegreppen s brjade fallet, och det verkar fortstta.

ps. till rga p allt begriper inte Mercedes hur man laddar ett varumrke. Jag kpte en sliten gammal Dodge-van samtidigt som grannen kpte en spritt ny Vito till sin firma. Det tog inte speciellt mnga r innan Vito'n krde om min Dodge i tvlingen om vilken bil som var risigast. Och d handlade det inte om misshandel, utan en sllsynt usel skitbil... Det r ju lite skoj nr ordet "premium" nmns i samband med merca-loggan och man precis ser en hyfsat ung merca som rostmssigt ser ut som om ngon skjutit den med en hagelbssa.
Senast redigerad av LeifV 2016-01-30 kl. 18:36.
Citera
2016-01-30, 18:35
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
De tillverkar elektriska skitvxlar fr att det blir billigare n att tillverka mekaniska vxelspakar. Allt handlar om att spara in p utgifter s att vinsten blir strre.

Vad menar du med "har gtt om"? Inte kvalitetsmssigt iaf.

Du r medveten om att "elektrisk" betyder automat?

Inbillar du dig saker bara eller? Att det r billigare att tillverka elektriska "skitvxlar" ? G till bilhandlaren och jmfr 2 likadana bilar vad manuell / elektrisk "skitvxel" kostar. Du fr lgga p minst 30 000kr fr att f elektrisk..

Haha billigare. Lr dig fr helvete nnting
Senast redigerad av Manboiii 2016-01-30 kl. 18:42.
Citera
2016-01-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Inbillar du dig saker bara eller? Att det r billigare att tillverka elektriska "skitvxlar" ? G till bilhandlaren och jmfr 2 likadana bilar vad manuell / elektrisk "skitvxel" kostar. Du fr lgga p minst 30 000kr fr att f elektrisk..

Haha billigare. Lr dig fr helvete nnting

Vad du betalar och vad tillverkningskostnaden r behver inte riktigt vara samma sak. En handlares "drm" och ml r ju naturligtvis att f lgre kostnader, men samtidigt kunna ta extra mycket betalt fr den nya finessen. Sedan kan det ju vara s att ldan r en liten aning dyrare, men montaget (dra sladdar jmfrt med lnkarmar etc) betydligt billigare. Dessutom, strmbrytaren/knappen till el.vxeln kostar under en dollar frn fabriken i Kina -troligen kostar enbart en traditionell vxelspaksknopp mer n s...
Citera
2016-01-30, 20:59
Bannlyst
Jag kr en mercedes 2009a och den fungerar utan problem. Har rullat problemfritt i 8000mil
Din bil har nybilsgaranti. Lmna in den och hmta ut en lnebil.
Vad r syftet med denna trd?
Citera
2016-01-30, 21:43
Medlem
Har en A45 AMG -14, S63 AMG COUPE -15, SLS AMG ROADSTER. (Fixar bevis ifall ngot pucko inte skulle tro mig)

Upplever absolut inga problem med varken komforten eller kvaliten. Visst, fjdringen r lite hrd p A45 och SLS men vad frvntar man sig av en "sportig" bil.

Sen nr du inte ens lmnat in bilen n s fr du skylla dig sjlv innan du smutskastar mrket.
Citera
2016-01-30, 21:47
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
Vad du betalar och vad tillverkningskostnaden r behver inte riktigt vara samma sak. En handlares "drm" och ml r ju naturligtvis att f lgre kostnader, men samtidigt kunna ta extra mycket betalt fr den nya finessen. Sedan kan det ju vara s att ldan r en liten aning dyrare, men montaget (dra sladdar jmfrt med lnkarmar etc) betydligt billigare. Dessutom, strmbrytaren/knappen till el.vxeln kostar under en dollar frn fabriken i Kina -troligen kostar enbart en traditionell vxelspaksknopp mer n s...

S du menar en automat lda r uppbyggd med lite sladdar och nn strmbrytarknapp?

Det r bra mycket mer mekaniskt i en automat n i en manuell, och inte p tal bara om tekniken p den mekaniska delen i en automat r 10 gnger mer avancerad. Om du fr tid s prva jmfr bara vikten. Oavsett vilken bil du jmfr p s fr du minst lgga p 10kg p Automaten.

S kom inte med snackat att det r billigare

Tillbacka till trdens mne, sjlvklart kan elen fallera p en automat lda, men dagens ldor hller mekaniska delen bra mycket lngre n en manuell men tanke p hur folk kr, kan man kra korrekt till 100% med varvtal m.m s kommer manuella ldan hlla lngre, men ingen kan gra det.
Senast redigerad av Manboiii 2016-01-30 kl. 21:59.
Citera
2016-01-31, 00:00
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drogz
Har en A45 AMG -14, S63 AMG COUPE -15, SLS AMG ROADSTER. (Fixar bevis ifall ngot pucko inte skulle tro mig)

Upplever absolut inga problem med varken komforten eller kvaliten. Visst, fjdringen r lite hrd p A45 och SLS men vad frvntar man sig av en "sportig" bil.

Sen nr du inte ens lmnat in bilen n s fr du skylla dig sjlv innan du smutskastar mrket.

AMG hller generellt en hg kvalite, samma sak med M bilarna frn BMW, men brjar man rota sig ner i ligan hos bde BMW och MB s r det ingen vidare kvalite, plastigt och dant rent generellt, massproducerat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in