2016-01-29, 12:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tycker du TS? Jag tycker precis tvrtom att dr nufrtiden finns mindre nakenhet inom film n ngonsin. Europeiska och asiatiska skdespelerskor verkar inte skygga fr att visa upp sig men speciellt amerikanska skdespelerskor r s in i helvete pryda och vill samtidigt vara starka feminister och inte slja sina kroppar. D kanske man inte ska ha ett jobb dr man anvnder sin kropp som ett redskap? Otyget i Hollywood nufrtiden r ocks att nr det vl finns med ngon nakenhet, s r det inte "kta vara" fr att citera Mats-Eric Nilsson utan ngra jvla CGI-brst. D r grnsen ndd fr lngesen med nakenskrck. Se bara Emma Watsons senaste film Regression dr hon skulle ha en "nakenscen", vilket bestod av en body double som red Ethan Hawke, dr man enbart sg lite bakdel och ryggtavla. Nakenscen my ass!
Jag hller med om att vi snarare r i en ny puritansk era (lyckligtvis verkar detta vara vldigt cykliskt) och lustigt nog r det troligtvis mycket p grund av de feministiska strmningar som jag trodde snarare borde handla om sexuell frigrelse. Men om hetero-mn kan finna njutning i det. N d gr det inte.

Den vldigt viktiga sexscenen i Carol, fr att ta ett nyligt exempel jag kommer p, frstrs ju helt av att de s uppenbart frsker dlja Cate Blanchetts brst med alla mjliga medel (med uppenbart menar jag att Rooney Mara viftar sina mitt i bild under hela scenen s det har sjlvklart inget med rating att gra). Tar bort all intimitet som scenen behver fr att tjna filmen.

Emma Watson verkar vara lite av ett stolpskott. Vissa personer, som Leo, anvnder sitt inflytande och pengar till att rdda miljn. Miss Emma anvnder det till att frska konvertera mn till feminister..
Senast redigerad av BlackMetal 2016-01-29 kl. 12:32.
Citera
2016-01-29, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Vet ej om denna kanske egentligen ska ligga under filmproduktion?

Hur som helst har jag mrkt en trend v att det brjar bli allt mer naket i kommersiella filmer sen kanske 4-5 r tillbaka. Detta efter en period ca 1999-2011 av ganska skyggt filmskapande (frutom vissa f filmer som t.ex. Troja (2004)). Nu pratar jag allts mainstream kommersiella filmer. Detta i stor kontrast till de "nakna guldren" ca 1982-1996. P den tiden innehll ALLA typer av filmer topless/naket. Vissa exempel r Pron till farsa (1983), Braveheart (1995), Ddligt Vapen
(1987), Trading places (1986), Prins i new york (1988), Monkey business (1983) och cocktail
(1988).

Kom ocks mycket filmer med mycket naket t.ex. Bachelor party (1984), basic instinct (1992), stripptease (1996) och blame it on rio (1984). I den sistnmnda visar den d 17 riga skdespelerskan Michelle Johnson upp sig helt naken en gng, och topless mnga gnger.

Vad beror dessa "nakentrender p"? Till och med vissa barnfilmer hade nakenscener med (ls pron till farsa) under 1980-talet, vad hnde med toplessheten p bio? r de pvg tillbaks nu? varfr frsvann de?
D skulle du varit med nr vi som var unga p 70-80 talet kollade film. Det var mer regel n undantag att de var nakna i filmerna.
Citera
2016-01-29, 15:34
Medlem
BallsMans avatar
Tycker inte 90-talet hade s mkt tuttar och buske som 70/80-talet... blev ngon slags regression dr i brjan av 90-talet, hade man tur s fick man se ett par brst.

Men som sagt 70/80-tals filmer dr var det ju mer regel n undantag med nakna mnniskor i filmer.

Varfr man ht ser nakenhet som ngot... "sttande"... "sexuellt"... "olmpligt"... har jag ingen aning om.
Har folk inte sett ett naket fruntimmer eller en naken man innan?
Eller vart klmmer skon?
Citera
2016-01-29, 16:28
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Tycker inte 90-talet hade s mkt tuttar och buske som 70/80-talet... blev ngon slags regression dr i brjan av 90-talet, hade man tur s fick man se ett par brst.

90-talet hade massor art/exploitation-filmer som frossade i sex och naket. Showgirls, Basic Instinct, Wild Things, Freeway 2, Jason Goes to Hell, Kids, Buffalo '66 och s vidare... Tycker att dessa filmer r betydligt mer grafiska n det mesta frn 70/80-talet.
Citera
2016-01-29, 16:42
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
90-talet hade massor art/exploitation-filmer som frossade i sex och naket. Showgirls, Basic Instinct, Wild Things, Freeway 2, Jason Goes to Hell, Kids, Buffalo '66 och s vidare... Tycker att dessa filmer r betydligt mer grafiska n det mesta frn 70/80-talet.

Nja, fanns vl ngra utstickande titlar... srskilt Kids som du nmnde som ju har en story dr sex r typ halva pongen i storyn.
Och Fredagen den 13:e serien har vl som trademark alltid haft nakna, skrikande kvinnor med i filmerna.
Basic Instinct, hade ju ett visst tema. Likas Showgirls.

Men under 80-talet s var - sjlva pongen - inte att ha nakna skdespelare i sexuellt laddade scener som "story", de nakna skdisarna p 80-talet fanns bde som statister i bakgrunden (omkldningsrum, strnder t.ex) samt som rollinnehavare i just scener av sexuell natur... det r skillnaden... nakna i alla slags miljer och omstndigheter.
Citera
2016-01-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Vet ej om denna kanske egentligen ska ligga under filmproduktion?

Hur som helst har jag mrkt en trend v att det brjar bli allt mer naket i kommersiella filmer sen kanske 4-5 r tillbaka. Detta efter en period ca 1999-2011 av ganska skyggt filmskapande (frutom vissa f filmer som t.ex. Troja (2004)). Nu pratar jag allts mainstream kommersiella filmer. Detta i stor kontrast till de "nakna guldren" ca 1982-1996. P den tiden innehll ALLA typer av filmer topless/naket. Vissa exempel r Pron till farsa (1983), Braveheart (1995), Ddligt Vapen
(1987), Trading places (1986), Prins i new york (1988), Monkey business (1983) och cocktail
(1988).

Kom ocks mycket filmer med mycket naket t.ex. Bachelor party (1984), basic instinct (1992), stripptease (1996) och blame it on rio (1984). I den sistnmnda visar den d 17 riga skdespelerskan Michelle Johnson upp sig helt naken en gng, och topless mnga gnger.

Vad beror dessa "nakentrender p"? Till och med vissa barnfilmer hade nakenscener med (ls pron till farsa) under 1980-talet, vad hnde med toplessheten p bio? r de pvg tillbaks nu? varfr frsvann de?

Hr r en populr sajt som fokuserar p nakenhet i filmer: http://www.mrskin.com/

Citat:
Mr. Skin is a website that specializes in locating, posting and rating instances of female nudity in television and film.
Citera
2016-01-29, 18:32
Medlem
Ja, har man inte tillrckligt bra manus kan man alltid hyra in ngon som r villig att hora ut sig p skrmen fr att kamma hem ngra billiga tittarpong hos hjrndda vp.

Det r den hr trden ett ypperligt bevis p.
Citera
2016-01-29, 23:24
Medlem
Jag bde hller med och inte hller med. Uppkomsten av Netflix och liknande har gjort att mer nakenhet kan visas utan att nn p ett kabel-TV-bolag kommer att censuera, s drigenom har nakenheten defintivt kat (tnk serier som Game of Thrones eller Shameless). I filmvrlden knns det relativt konstant dock, dr tycker jag inte det har ndrats precis. Europeiska filmer har alltid var mer liberala med nakenhet, och s fortstter det att vara.

Samhllet i stort har dock ndrats ganska mycket; topless p stranden var mycket vanligt p 80-talet men nu relativt ovanligt. Vet inte riktigt hur just detta kommer utvecklas, men dr gr nog mycket i vgor och det r inte otnkbart att vara topless p stranden kommer vara ok om ngra r eller s, vi fr se.
Citera
2016-01-30, 12:24
Medlem
Det finns mnga toplessscener som inte r inlagda fr att manuset r dligt. Naket kan tillfra sensualism. Eller humor som i "Ombytta roller" dr Jamie Lee Curtis slnger igen toadrren framfr en stackars Dan Akroyd nr han (och vi) fr se hennes brst en sekund. They were spectacular!
Citera
2016-01-30, 18:28
Medlem
Klafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Hr r en populr sajt som fokuserar p nakenhet i filmer: http://www.mrskin.com/
Kan inte komma p vem skdespelerskan var som sa att blu-ray filmer och den typen av sajter var anledningen till att hon inte lngre visade sig naken i filmer. Ngon som vet?
Citera
2016-01-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Har aldrig riktigt sett charmen i naken/sexscener. Det r oftast bara sliskigt och ondigt. Antar att jag inte ser sex och nakenhet som ngot hyper-mega-spektakulrt, utan bara ngot som r normalt och naturligt. Att se en skdespelerska naken r totalt ointressant i mina gon.

Alla ser ju inte lika ut, och ju fler spnnande kvinnor man fr se utan verdel desto bttre?
Citera
2016-01-31, 02:52
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Alla ser ju inte lika ut, och ju fler spnnande kvinnor man fr se utan verdel desto bttre?

Tv nakna brst p en oknd mnniska r inget som gr mig upphetsad. Jag kanske tnkte annorlunda nr jag var tretton, men nu - idag - s har jag hgre krav. Nu r det bara bottomless som gller, sklart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in