Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Tycker du TS? Jag tycker precis tvrtom att dr nufrtiden finns mindre nakenhet inom film n ngonsin. Europeiska och asiatiska skdespelerskor verkar inte skygga fr att visa upp sig men speciellt amerikanska skdespelerskor r s in i helvete pryda och vill samtidigt vara starka feminister och inte slja sina kroppar. D kanske man inte ska ha ett jobb dr man anvnder sin kropp som ett redskap? Otyget i Hollywood nufrtiden r ocks att nr det vl finns med ngon nakenhet, s r det inte "kta vara" fr att citera Mats-Eric Nilsson utan ngra jvla CGI-brst.

D r grnsen ndd fr lngesen med nakenskrck. Se bara Emma Watsons senaste film Regression dr hon skulle ha en "nakenscen", vilket bestod av en body double som red Ethan Hawke, dr man enbart sg lite bakdel och ryggtavla. Nakenscen my ass!

Jag hller med om att vi snarare r i en ny puritansk era (lyckligtvis verkar detta vara vldigt cykliskt) och lustigt nog r det troligtvis mycket p grund av de feministiska strmningar som jag trodde snarare borde handla om sexuell frigrelse. Men om hetero-mn kan finna njutning i det. N d gr det inte.
Den vldigt viktiga sexscenen i
Carol, fr att ta ett nyligt exempel jag kommer p, frstrs ju helt av att de s uppenbart frsker dlja Cate Blanchetts brst med alla mjliga medel (med uppenbart menar jag att Rooney Mara viftar sina mitt i bild under hela scenen s det har sjlvklart inget med rating att gra). Tar bort all intimitet som scenen behver fr att tjna filmen.
Emma Watson verkar vara lite av ett stolpskott. Vissa personer, som Leo, anvnder sitt inflytande och pengar till att rdda miljn. Miss Emma anvnder det till att frska konvertera mn till feminister..