• 1
  • 2
2016-01-28, 15:54
Medlem
Vet ej om denna kanske egentligen ska ligga under filmproduktion?

Hur som helst har jag mrkt en trend v att det brjar bli allt mer naket i kommersiella filmer sen kanske 4-5 r tillbaka. Detta efter en period ca 1999-2011 av ganska skyggt filmskapande (frutom vissa f filmer som t.ex. Troja (2004)). Nu pratar jag allts mainstream kommersiella filmer. Detta i stor kontrast till de "nakna guldren" ca 1982-1996. P den tiden innehll ALLA typer av filmer topless/naket. Vissa exempel r Pron till farsa (1983), Braveheart (1995), Ddligt Vapen
(1987), Trading places (1986), Prins i new york (1988), Monkey business (1983) och cocktail
(1988).

Kom ocks mycket filmer med mycket naket t.ex. Bachelor party (1984), basic instinct (1992), stripptease (1996) och blame it on rio (1984). I den sistnmnda visar den d 17 riga skdespelerskan Michelle Johnson upp sig helt naken en gng, och topless mnga gnger.

Vad beror dessa "nakentrender p"? Till och med vissa barnfilmer hade nakenscener med (ls pron till farsa) under 1980-talet, vad hnde med toplessheten p bio? r de pvg tillbaks nu? varfr frsvann de?
Citera
2016-01-28, 17:28
Medlem
FugitiveDucks avatar
Har aldrig riktigt sett charmen i naken/sexscener. Det r oftast bara sliskigt och ondigt. Antar att jag inte ser sex och nakenhet som ngot hyper-mega-spektakulrt, utan bara ngot som r normalt och naturligt. Att se en skdespelerska naken r totalt ointressant i mina gon.
Citera
2016-01-28, 18:01
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Har aldrig riktigt sett charmen i naken/sexscener. Det r oftast bara sliskigt och ondigt. Antar att jag inte ser sex och nakenhet som ngot hyper-mega-spektakulrt, utan bara ngot som r normalt och naturligt. Att se en skdespelerska naken r totalt ointressant i mina gon.
Tycker du inte Eva Green blir en bttre skdespelare nr hon visar pattarna!?

Monica Belluci?!
Citera
2016-01-28, 19:01
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
P 80-talet var det ju nakna brst verallt. Vad jag har hrt s badade brudar topless och vad jag sett s var det nakna brst i i princip varannan Okej-tidning. Svrt att sga vad trenderna beror p dock. Knns ju som att det r nn slags nymoralism som huserat dom senaste 20 ren som ett svar p 80-talets brsttrend.
Citera
2016-01-28, 19:34
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck

Beror vl p syftet med det hela. Slemmiga sexscener som finns dr bara fr att har man vl sett tillrckligt av och det knns ganska meningslst.

Tom Hardy i Bronson r en favorit. Just nakenheten cementerar hur jvla strd snubben r https://youtu.be/0F3B2GHaiRc?t=4m16s
Citera
2016-01-28, 20:28
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vem var naken i Braveheart frutom Mel Gibson nr han moonade?
Citera
2016-01-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Nn som vet vilken barnvnlig familjeventyrs/resefilm en blond 40-rs kvinna str och duschar med sina fina rattar. De r p en bt tror jag bestmt och man fr se henne snett uppifrn.

????
Letat efter den sen jag sg den fr 10+ r sen. En fin verraskning fr mig ett sommarlov (bandade det).

Men det r ngot speciellt nr det r naket i filmer. Speciellt i barnfilmer, morsorna bryr sig inte men nr man som 14-ring ser vlfyllda milfbrst frgyller det ens sommarlovsdagar!
Det r kvalitetsfilm!
Mitt liv som hund var en favoritfilm nr jag var liten. Ofta spolade man fram tills Ing-Marie Carlsson ligger helnck och satte p slow motion.
http://ancensored.com/clip/My-Life-a...Carlsson/27119

Edit: Och Ski School. Vilken flashback man fick nu
Senast redigerad av Kontakt112 2016-01-28 kl. 20:55.
Citera
2016-01-28, 20:54
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vem var naken i Braveheart frutom Mel Gibson nr han moonade?
http://www.imdb.com/name/nm0001517/

Man fr ju bara se brsten kort och i dlig vinkel dock.
Kommer jag ihg fr jag hade den p VHS. Och det var knapert i sommarstugan.
Citera
2016-01-28, 22:01
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
http://www.imdb.com/name/nm0001517/

Man fr ju bara se brsten kort och i dlig vinkel dock.
Kommer jag ihg fr jag hade den p VHS. Och det var knapert i sommarstugan.

Fr nog ta och se om den. Har inget minne av det alls
Citera
2016-01-28, 22:56
Medlem
LennartLuskams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
P 80-talet var det ju nakna brst verallt. Vad jag har hrt s badade brudar topless och vad jag sett s var det nakna brst i i princip varannan Okej-tidning. Svrt att sga vad trenderna beror p dock. Knns ju som att det r nn slags nymoralism som huserat dom senaste 20 ren som ett svar p 80-talets brsttrend.

Tror det kom med Baywatch, vilket ledde till att vi slungades bakt i tiden till amerikansk "nymoralism" med pushup-bh och implantat och tejpade brstvrtor. Fram till dess var det liksom den naturliga looken, lite mer. Som nr man var liten p 70-talet: alla badade nck/topless och ingen tittade snett.
Senast redigerad av LennartLuskam 2016-01-28 kl. 22:58.
Citera
2016-01-29, 00:52
Medlem
calle555s avatar
Hr finns mycket material fr er som vill studera mnet:

https://www.reddit.com/r/WatchItForThePlot/top/
Citera
2016-01-29, 01:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tycker du TS? Jag tycker precis tvrtom att dr nufrtiden finns mindre nakenhet inom film n ngonsin. Europeiska och asiatiska skdespelerskor verkar inte skygga fr att visa upp sig men speciellt amerikanska skdespelerskor r s in i helvete pryda och vill samtidigt vara starka feminister och inte slja sina kroppar. D kanske man inte ska ha ett jobb dr man anvnder sin kropp som ett redskap? Otyget i Hollywood nufrtiden r ocks att nr det vl finns med ngon nakenhet, s r det inte "kta vara" fr att citera Mats-Eric Nilsson utan ngra jvla CGI-brst. D r grnsen ndd fr lngesen med nakenskrck. Se bara Emma Watsons senaste film Regression dr hon skulle ha en "nakenscen", vilket bestod av en body double som red Ethan Hawke, dr man enbart sg lite bakdel och ryggtavla. Nakenscen my ass!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in