• 1
  • 2
2016-01-28, 15:54
Medlem
Vet ej om denna kanske egentligen ska ligga under filmproduktion?

Hur som helst har jag märkt en trend v att det börjar bli allt mer naket i kommersiella filmer sen kanske 4-5 år tillbaka. Detta efter en period ca 1999-2011 av ganska skyggt filmskapande (förutom vissa få filmer som t.ex. Troja (2004)). Nu pratar jag alltså mainstream kommersiella filmer. Detta i stor kontrast till de "nakna guldåren" ca 1982-1996. På den tiden innehöll ALLA typer av filmer topless/naket. Vissa exempel är Päron till farsa (1983), Braveheart (1995), Dödligt Vapen
(1987), Trading places (1986), Prins i new york (1988), Monkey business (1983) och cocktail
(1988).

Kom också mycket filmer med mycket naket t.ex. Bachelor party (1984), basic instinct (1992), stripptease (1996) och blame it on rio (1984). I den sistnämnda visar den då 17 åriga skådespelerskan Michelle Johnson upp sig helt naken en gång, och topless många gånger.

Vad beror dessa "nakentrender på"? Till och med vissa barnfilmer hade nakenscener med (läs päron till farsa) under 1980-talet, vad hände med toplessheten på bio? Är de påväg tillbaks nu? varför försvann de?
Citera
2016-01-28, 17:28
Medlem
FugitiveDucks avatar
Har aldrig riktigt sett charmen i naken/sexscener. Det är oftast bara sliskigt och onödigt. Antar att jag inte ser sex och nakenhet som något hyper-mega-spektakulärt, utan bara något som är normalt och naturligt. Att se en skådespelerska naken är totalt ointressant i mina ögon.
Citera
2016-01-28, 18:01
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Har aldrig riktigt sett charmen i naken/sexscener. Det är oftast bara sliskigt och onödigt. Antar att jag inte ser sex och nakenhet som något hyper-mega-spektakulärt, utan bara något som är normalt och naturligt. Att se en skådespelerska naken är totalt ointressant i mina ögon.
Tycker du inte Eva Green blir en bättre skådespelare när hon visar pattarna!?

Monica Belluci?!
Citera
2016-01-28, 19:01
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
På 80-talet var det ju nakna bröst överallt. Vad jag har hört så badade brudar topless och vad jag sett så var det nakna bröst i i princip varannan Okej-tidning. Svårt att säga vad trenderna beror på dock. Känns ju som att det är nån slags nymoralism som huserat dom senaste 20 åren som ett svar på 80-talets brösttrend.
Citera
2016-01-28, 19:34
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck

Beror väl på syftet med det hela. Slemmiga sexscener som finns där bara för att har man väl sett tillräckligt av och det känns ganska meningslöst.

Tom Hardy i Bronson är en favorit. Just nakenheten cementerar hur jävla störd snubben är https://youtu.be/0F3B2GHaiRc?t=4m16s
Citera
2016-01-28, 20:28
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vem var naken i Braveheart förutom Mel Gibson när han moonade?
Citera
2016-01-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Nån som vet vilken barnvänlig familjeäventyrs/resefilm en blond 40-års kvinna står och duschar med sina fina rattar. De är på en båt tror jag bestämt och man får se henne snett uppifrån.

????
Letat efter den sen jag såg den för 10+ år sen. En fin överraskning för mig ett sommarlov (bandade det).

Men det är något speciellt när det är naket i filmer. Speciellt i barnfilmer, morsorna bryr sig inte men när man som 14-åring ser välfyllda milfbröst förgyller det ens sommarlovsdagar!
Det är kvalitetsfilm!
Mitt liv som hund var en favoritfilm när jag var liten. Ofta spolade man fram tills Ing-Marie Carlsson ligger helnäck och satte på slow motion.
http://ancensored.com/clip/My-Life-a...Carlsson/27119

Edit: Och Ski School. Vilken flashback man fick nu
Senast redigerad av Kontakt112 2016-01-28 kl. 20:55.
Citera
2016-01-28, 20:54
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Vem var naken i Braveheart förutom Mel Gibson när han moonade?
http://www.imdb.com/name/nm0001517/

Man får ju bara se brösten kort och i dålig vinkel dock.
Kommer jag ihåg för jag hade den på VHS. Och det var knapert i sommarstugan.
Citera
2016-01-28, 22:01
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
http://www.imdb.com/name/nm0001517/

Man får ju bara se brösten kort och i dålig vinkel dock.
Kommer jag ihåg för jag hade den på VHS. Och det var knapert i sommarstugan.

Får nog ta och se om den. Har inget minne av det alls
Citera
2016-01-28, 22:56
Medlem
LennartLuskams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
På 80-talet var det ju nakna bröst överallt. Vad jag har hört så badade brudar topless och vad jag sett så var det nakna bröst i i princip varannan Okej-tidning. Svårt att säga vad trenderna beror på dock. Känns ju som att det är nån slags nymoralism som huserat dom senaste 20 åren som ett svar på 80-talets brösttrend.

Tror det kom med Baywatch, vilket ledde till att vi slungades bakåt i tiden till amerikansk "nymoralism" med pushup-bh och implantat och tejpade bröstvårtor. Fram till dess var det liksom den naturliga looken, lite mer. Som när man var liten på 70-talet: alla badade näck/topless och ingen tittade snett.
Senast redigerad av LennartLuskam 2016-01-28 kl. 22:58.
Citera
2016-01-29, 00:52
Medlem
calle555s avatar
Här finns mycket material för er som vill studera ämnet:

https://www.reddit.com/r/WatchItForThePlot/top/
Citera
2016-01-29, 01:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tycker du TS? Jag tycker precis tvärtom att där nuförtiden finns mindre nakenhet inom film än någonsin. Europeiska och asiatiska skådespelerskor verkar inte skygga för att visa upp sig men speciellt amerikanska skådespelerskor är så in i helvete pryda och vill samtidigt vara starka feminister och inte sälja sina kroppar. Då kanske man inte ska ha ett jobb där man använder sin kropp som ett redskap? Otyget i Hollywood nuförtiden är också att när det väl finns med någon nakenhet, så är det inte "äkta vara" för att citera Mats-Eric Nilsson utan några jävla CGI-bröst. Då är gränsen nådd för längesen med nakenskräck. Se bara Emma Watsons senaste film Regression där hon skulle ha en "nakenscen", vilket bestod av en body double som red Ethan Hawke, där man enbart såg lite bakdel och ryggtavla. Nakenscen my ass!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in