2016-01-27, 18:08
Bannlyst
En sak jag undrar över...i USA t.ex så hade arbetsgivaren blivit stämd ganska snabbt eftersom det verkar som att arbetsgivaren har brustit i detta fall genom att låta BO jobba ensam trots att man alltid ska vara minst 2 på varje arbetspass. Går det att göra så i detta fall? OM inte BO:s familj gör det så att säga, skulle en privatperson kunna skicka in en stämning mot arbetsgivaren för detta HVB-hem? Vållandes till annans död passar bra in här.
Citera
2016-01-27, 18:09
Bannlyst
Det kan ju vara mördarem i facebokfilmen den postades av göteborgs organisation och spelades in i mölndal, dvs uppgifterna har ju hela tiden varit att boendet ligger i mölndal men drivs av annan kommun. Sa langt stämmer allt, att det bara e afghaner i filmen och en somalier stämmer med. Sa langt är allt korrekt. Just saying
Citera
2016-01-27, 18:15
Medlem
Vad jag funderar på är hur, om han nu är 22 år gammal som uppgifter från en postare påstår, lyckas bli nerbrottad och kvarhållen av två 15 åringar.
Citera
2016-01-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Vad jag funderar på är hur, om han nu är 22 år gammal som uppgifter från en postare påstår, lyckas bli nerbrottad och kvarhållen av två 15 åringar.

Är väl inget som säger att de två är 15.
Citera
2016-01-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han är offer för han har flytt från talibanernas bilbomber runt halva jorden, sen har han nog blivit lurad att man får ta hit familjen efter en tid, men nu kanske inte får förenas. Vet inte om den frustration har ngn orsak i fallet.
Gällande knivbråket är killen inget offer tycker jag.

Det är ju bra att du tycker så, men i min ynkliga lilla värld är det viss skillnad på knivbråk och knivmord.
Citera
2016-01-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-begars-haktad

Polisen uppger till SVT nyheter att polisen inte vet varför GM är häktad för mordförsök på någon annan, eller vem denna annan nu skulle kunna vara.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6355144

Märkligt att polisen inte vet. Det borde ju framgå av förundersökningen som polisen har satt igång. Betyder detta att häktningen för mordförsök gäller ett helt annat fall tillbaka i tiden?

Edit: Såg nu att det gäller samma ärende. Underligt.
Citera
2016-01-27, 18:22
Medlem
Hörde på nyheterna angående häktningen att det gällde mord samt mordförsök då det ska finnas en till som skadats.
Är det ett flyktingbarn som gått imellan som skadats eller vid omhändertagande av gärningsmannen då det talats om att de andra flyktingarna stoppat gärningsmannen.
Kanske det skett något innan som A gått imellan och då fått kniven i ryggen.
Citera
2016-01-27, 18:23
Medlem
15 åring som mördade henne. Vem sätter emot att ha inte är 15?
Citera
2016-01-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Är väl inget som säger att de två är 15.

Det var lite det som var min poäng.
Citera
2016-01-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Märkligt att polisen inte vet. Det borde ju framgå av förundersökningen som polisen har satt igång. Betyder detta att häktningen för mordförsök gäller ett helt annat fall tillbaka i tiden?

Edit: Såg nu att det gäller samma ärende. Underligt.
Jag tycker det är helmärkligt...

Fast jag vet inte 100% hur det här fungerar... Det är väl om åklagaren bedriver sin egen utredning.
Citat:
Polisen har inte fått någon information via åklagaren om vem den person är som tillkommit som målsägande är. Frågor kring detta hänvisas till åklagaren.
https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...ering-Molndal/
Citera
2016-01-27, 18:28
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Enligt Anna Svensson som ringde till Ring P1 är det första de unga afghanerna gör att skaffa narkotika.
Sedan sätter grabbarna på varandra, man gör så i Afghanistan. Det anses inte vara homosexuellt.(!)

Haha, Alexandra Pascalidou klarade inte av det där samtalet. Hon tog ställning och hennes extremiståsikter lyste klart. Sjukt att hon får programleda.
Citera
2016-01-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchinator
En sak jag undrar över...i USA t.ex så hade arbetsgivaren blivit stämd ganska snabbt eftersom det verkar som att arbetsgivaren har brustit i detta fall genom att låta BO jobba ensam trots att man alltid ska vara minst 2 på varje arbetspass. Går det att göra så i detta fall? OM inte BO:s familj gör det så att säga, skulle en privatperson kunna skicka in en stämning mot arbetsgivaren för detta HVB-hem? Vållandes till annans död passar bra in här.

Hur mycket skillnad vore det om ytterligare en tjej jobbade på samma ställe? Två döda i stället för en?

Ålder på helt okänd person:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Visdomstand
Hur många 15-åringar har visdomständer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in