2016-01-27, 17:25
Medlem
IQ130s avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ens...tade-i-odehus/

GM eller någon av övriga boende kanske kom från ödehuset i Göteborg som upptäcktes i december?
Citera
2016-01-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Stackars flicka och hennes familj och vänner – hur många tankar jag än sänder till dem så hjälper inte det ett dugg.

Vet ni hur det ser ut i många skolor idag och inte bara på asylboenden?
Många svenska unga har blivit timanställda som ”resurs/elevstödjare” m.m. med en lön på drygt 100 kr/tim. Dessa 20+ ungdomar ”avancerar” snabbt till lärare (med liite högre lön) för unga flyktingbarn då det saknas lärare – behöriga och obehöriga. På de skolor jag känner till är flyktingbarnen från ca 13 år och både ensamkommande och hitkomna med familj. De flesta barnen är pojkar och vissa ser ut som 11 år p.g.a. undernäring och vissa ser BETYDLIGT äldre ut. Barnen skall under några månader lära sig tillräckligt för att slussas ut i vanliga klasser. De unga ”lärarna” sliter hårt och tar sitt jobb på allvar för eleverna ska kunna visst mycket innan de får börja i en ”riktig” klass.

Det innebär att en 20-åring (ofta tjej/kvinna) kan vara ansvarig för en klass bestående av ex. 10 pojkar alt. 2 flickor och 8 pojkar eller fifty-fifty - men ensam i en byggnad eller på en våning med ca 30 st av dessa barn om det råkar saknas personal. Vissa av barnen är underbara, vetgiriga och vill ha läxor över helger och lov samt är artiga och lyder ”läraren” i allt. Andra är inte fullt lika underbara och skriker ”haram” (förbjudet) för diverse saker – sitta bredvid en tjej, vissa kläder, spela musik för att lära sig engelska/svenska etc etc. Då ska den unge ”läraren” tillrättavisa och informera om att ”haram” inte gäller i skolan – det är ett stort ansvar för någon som bara är några år äldre än eleven. Ibland går det bra, men ibland inte särskilt bra……..
Sverige har välkomnat alla men de bestämmande har inte tänkt ett dugg på konsekvenserna.
Kan bara kopiera och säga ja visst detta förkommer, Jag har jobbat som vikarie, så visst ser man spår utav av unken syn på andra människor. Men det finns även rötägg bland dom svenska som uppför sig illa, inte för att förringa någon eller andra helt enkelt för att jobbet som pedagog är rejält eftersatt
Citera
2016-01-27, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
https://www.facebook.com/FHensamkommandeMolndal/

https://www.facebook.com/gothenburgo...9438903428596/

Är den här filmen från det det brottsliga boendet? En somalier och afghaner som undrar hur de kan få tag på tjejer, "fin reklam" enligt beslutsfattarna i Göteborg. Snarare är det en skönmålning av verksamheten som lurar unga tjejer att söka jobb där, och unga människor överhuvudtaget som kommer för nära helt okänt folk…

Hur länge har någon suttit ner och snackat med grabbarna innan de släpps in? Hur länge har någon kollat upp GM? Han kanske varit psyksjuk, utan att det upptäckts…

Hur går processen till? Dyk upp, visa inget id, välkommen till boende? HUR? Blir förbannad på det här nu!
spara filmen om den removas
Citera
2016-01-27, 17:37
Medlem
God man tilldelas av kommunen.
Jag är själv god man till 2 afghanska tonåringar.
Alla på det boendet har god man.
Det tar ju dock olika långt tid att hitta gode män beroende på antal flyktingar och hur många som vill vara goda män.
Citera
2016-01-27, 17:41
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
HUR är mannen ett offer?!!
Bra fråga! det är bara kulturmarxisterna och vänstermupparna som kan försöka hitta på en sådan förmildrande omständighet om en mördare.
Citera
2016-01-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Bra fråga! det är bara kulturmarxisterna och vänstermupparna som kan försöka hitta på en sådan förmildrande omständighet om en mördare.
Dessa bryr sig inte ett dugg om gärningsmannen när de dillar om förövaren som offer, det enda de har för ögonen är att inget negativt får förknippas med deras älskade asylinvandrings-religion. Deras bread and butter.
Citera
2016-01-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
/--/. Jag tror vi får vänta på officiella uttalanden eller att FUP:en släpps.

Om GM är/bedöms vara 15 blir då fup tillgänglig för allmänheten el sekretessas den i sin helhet?
Citera
2016-01-27, 17:47
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toktomten
God man tilldelas av kommunen.
Jag är själv god man till 2 afghanska tonåringar.
Alla på det boendet har god man.
Det tar ju dock olika långt tid att hitta gode män beroende på antal flyktingar och hur många som vill vara goda män.

Måste en god man enbart se till personens intresse, eller finns någon skyldighet att göra orosanmälan om man tror att personen är farlig?

En god man som är i maskopi och passivt samtycker till antisocialt beteende vill inte jag kalla någon god människa.

Normala vårdnadshavare har ju också automatiskt ett tillsynsansvar. Finns det för gode män?
Citera
2016-01-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om GM är/bedöms vara 15 blir då fup tillgänglig för allmänheten el sekretessas den i sin helhet?

Tror bara valda delar av FUPen bara beläggs med sekretess...kan vara känsliga uppgifter om BO eller kanske GM. Men att en FUP sekretessbeläggs i sin helhet är mycket ovanligt, såvitt jag vet.
Citera
2016-01-27, 17:54
Medlem
Citat:
Den 15-åring som misstänks för knivmordet på ett boende i Mölndal begärs häktad av åklagare Linda Wiking. Enligt åklagaren misstänks 15-åringen även för mordförsök på ytterligare en person i samband med mordet.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-begars-haktad

Polisen uppger till SVT nyheter att polisen inte vet varför GM är häktad för mordförsök på någon annan, eller vem denna annan nu skulle kunna vara.
Citat:
Polisen skriver på sin hemsida att man inte fått någon information via åklagaren om vem den person är som tillkommit som målsägande.

– Jag har varit i kontakt med åklagaren och hon har inget ytterligare som hon vill kommentera i dag
GM ska ha försökt mörda någon annan också... kanske ett annat flyktingbarn (eftersom BO arbetat ensam).

Kanske varit fråga om ett bråk mellan två flyktingbarn där det ena ska döda ett annat, BO försökt gå emellan och blivit mördad..
Citat:
Han begärs häktad misstänkt för mord och mordförsök
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6355144
Citera
2016-01-27, 17:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Han är offer för han har flytt från talibanernas bilbomber runt halva jorden, sen har han nog blivit lurad att man får ta hit familjen efter en tid, men nu kanske inte får förenas. Vet inte om den frustration har ngn orsak i fallet.
Gällande knivbråket är killen inget offer tycker jag.
Citera
2016-01-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han är offer för han har flytt från talibanernas bilbomber runt halva jorden, sen har han nog blivit lurad att man får ta hit familjen efter en tid, men nu kanske inte får förenas. Vet inte om den frustration har ngn orsak i fallet.
Gällande knivbråket är killen inget offer tycker jag.

Det fetstilade yttrandet hedrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in