2016-01-27, 13:07
Medlem
Man undrar ju om det fanns några droger inblandat. Har läst och hört (främst från invadrare själva) att det skall finnas i rikliga mängder på asylboenden. Så varför inte på dessa HVB hem?

Känns som att drogtillgången är ett lika stort problem som PDSD men att man inte gärna tar orden i munnen...
Citera
2016-01-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ung-man
Det borde endast vara manlig personal på sådana ställen kan man tycka.
Förstår inte kvinnor som söker sig till dessa tjänster vilken nedlåtande syn på kvinnor dessa "människor" har?

Nej. De kvinnorna tror sig vara Messias och skall vårda och ta hand om de stackars missförstådda pojkarna.
Vi andra, som förstår, är rasister.
Citera
2016-01-27, 13:14
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Asch J.A vet ingenting, vattna inte trollen.

Det enda i den här historian som jag förundras över är själva tidpunkten för brottet. Varför attackera någon så brutalt på en måndagsmorgon. Snetändning från kvällen innan? Eller har hon blivit överfallen tidigare under natten men inte kunnat larma.

I det här fallet är jag rätt övertygad om att det kommer ske ålderskontroll och även att anledningen till knivningen kommer att komma fram.

Fö anser jag att det är märkligt att ens ha knivar på dessa hem. Behövs det knivar överhuvudtaget? Färdigskivat bröd, levererade luncher. Varför ha vassa stickföremål tillgängliga för barn som ev. kan ha psykproblematik alls. Att barn inte ska använda knivar utan vuxens uppsikt är ju något man lär sig sen liten knatte.

Ja. Problemet är att detta är människor som ser vuxna ut, och är det ibland. Svenska myndigheter kallar dem för "barn", men behandlar dem inte som det. Vi måste få rättsida på detta… Fullskalig barnbehandling, oavsett utseende eller uppgiven ålder. Ingen entré på badhusen utan målsman osv. Inför målsman tydligare… en krallig typ som de inte vågar ge sig på. En nyduschad ung tjej på morgonen är inte optimalt för "barnen" att möta i korridoren.
Citera
2016-01-27, 13:14
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Stackars flicka och hennes familj och vänner – hur många tankar jag än sänder till dem så hjälper inte det ett dugg.

Vet ni hur det ser ut i många skolor idag och inte bara på asylboenden?
Många svenska unga har blivit timanställda som ”resurs/elevstödjare” m.m. med en lön på drygt 100 kr/tim. Dessa 20+ ungdomar ”avancerar” snabbt till lärare (med liite högre lön) för unga flyktingbarn då det saknas lärare – behöriga och obehöriga. På de skolor jag känner till är flyktingbarnen från ca 13 år och både ensamkommande och hitkomna med familj. De flesta barnen är pojkar och vissa ser ut som 11 år p.g.a. undernäring och vissa ser BETYDLIGT äldre ut. Barnen skall under några månader lära sig tillräckligt för att slussas ut i vanliga klasser. De unga ”lärarna” sliter hårt och tar sitt jobb på allvar för eleverna ska kunna visst mycket innan de får börja i en ”riktig” klass.

Det innebär att en 20-åring (ofta tjej/kvinna) kan vara ansvarig för en klass bestående av ex. 10 pojkar alt. 2 flickor och 8 pojkar eller fifty-fifty - men ensam i en byggnad eller på en våning med ca 30 st av dessa barn om det råkar saknas personal. Vissa av barnen är underbara, vetgiriga och vill ha läxor över helger och lov samt är artiga och lyder ”läraren” i allt. Andra är inte fullt lika underbara och skriker ”haram” (förbjudet) för diverse saker – sitta bredvid en tjej, vissa kläder, spela musik för att lära sig engelska/svenska etc etc. Då ska den unge ”läraren” tillrättavisa och informera om att ”haram” inte gäller i skolan – det är ett stort ansvar för någon som bara är några år äldre än eleven. Ibland går det bra, men ibland inte särskilt bra……..
Sverige har välkomnat alla men de bestämmande har inte tänkt ett dugg på konsekvenserna.
Citera
2016-01-27, 13:15
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3bbagron
Man undrar ju om det fanns några droger inblandat. Har läst och hört (främst från invadrare själva) att det skall finnas i rikliga mängder på asylboenden. Så varför inte på dessa HVB hem?

Känns som att drogtillgången är ett lika stort problem som PDSD men att man inte gärna tar orden i munnen...

Det där behöver man kolla närmare på. De har kanske flytt från behandling eller varit knarkare sedan barnsben...
Citera
2016-01-27, 13:18
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Stackars flicka och hennes familj och vänner – hur många tankar jag än sänder till dem så hjälper inte det ett dugg.

Vet ni hur det ser ut i många skolor idag och inte bara på asylboenden?
Många svenska unga har blivit timanställda som ”resurs/elevstödjare” m.m. med en lön på drygt 100 kr/tim. Dessa 20+ ungdomar ”avancerar” snabbt till lärare (med liite högre lön) för unga flyktingbarn då det saknas lärare – behöriga och obehöriga. På de skolor jag känner till är flyktingbarnen från ca 13 år och både ensamkommande och hitkomna med familj. De flesta barnen är pojkar och vissa ser ut som 11 år p.g.a. undernäring och vissa ser BETYDLIGT äldre ut. Barnen skall under några månader lära sig tillräckligt för att slussas ut i vanliga klasser. De unga ”lärarna” sliter hårt och tar sitt jobb på allvar för eleverna ska kunna visst mycket innan de får börja i en ”riktig” klass.

Det innebär att en 20-åring (ofta tjej/kvinna) kan vara ansvarig för en klass bestående av ex. 10 pojkar alt. 2 flickor och 8 pojkar eller fifty-fifty - men ensam i en byggnad eller på en våning med ca 30 st av dessa barn om det råkar saknas personal. Vissa av barnen är underbara, vetgiriga och vill ha läxor över helger och lov samt är artiga och lyder ”läraren” i allt. Andra är inte fullt lika underbara och skriker ”haram” (förbjudet) för diverse saker – sitta bredvid en tjej, vissa kläder, spela musik för att lära sig engelska/svenska etc etc. Då ska den unge ”läraren” tillrättavisa och informera om att ”haram” inte gäller i skolan – det är ett stort ansvar för någon som bara är några år äldre än eleven. Ibland går det bra, men ibland inte särskilt bra……..
Sverige har välkomnat alla men de bestämmande har inte tänkt ett dugg på konsekvenserna.

Illa det där. Kan du tipsa media om några unga kanske, det är mil mellan journalister och unga som har de här jobben tror jag.

Jag kan tänka mig att mordet har sin grund i väldigt mycket, men att sticka kniven i en levande varelse kräver något mer än att gapa "haram" som visserligen är helt snett, det med.
Citera
2016-01-27, 13:19
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Nej. De kvinnorna tror sig vara Messias och skall vårda och ta hand om de stackars missförstådda pojkarna.
Vi andra, som förstår, är rasister.

Nej, de jobbar för att klara sig själva och göra rätt för sig. De utbildar sig och vill arbeta professionellt. Lägg av med kvinnoförtrycket din djävel! Alexandra hade utbildning, vilja, ambition, men föll offer för en dåre som inte borde haft en plats i asylsystemet samt att asylsystemet är helt galet nu med en belastning som utsätter unga, ambitösa för livsfara. Vi ska värna om ungas framtid, inte trycka ned din idiot. All heder åt denna mördade kvinna som gjorde allt rätt. Hon utbildade sig, skaffade ett jobb och tog ett arbete som många inte skulle vilja ha. Det är rasister som tror att de är "Messias" och försöker frälsa andra att gå på deras sjuka kvinno- och människoförakt. Ni missbrukar det fria ordet.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-27 kl. 13:22.
Citera
2016-01-27, 13:24
Medlem
FruGondols avatar
Är där någon som känner till vilket arbetsschema BO hade. Var hon timanställd? Jobbade hon även natt ibland/heltid?
Citera
2016-01-27, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej, de jobbar för att klara sig själva och göra rätt för sig. De utbildar sig och vill arbeta professionellt. Lägg av med kvinnoförtrycket din djävel! Alexandra hade utbildning, vilja, ambition, men föll offer för en dåre som inte borde haft en plats i asylsystemet samt att asylsystemet är helt galet nu med en belastning som utsätter unga, ambitösa för livsfara. Vi ska värna om ungas framtid, inte trycka ned din idiot. All heder åt denna mördade kvinna som gjorde allt rätt. Hon utbildade sig, skaffade ett jobb och tog ett arbete som många inte skulle vilja ha. Det är rasister som tror att de är "Messias" och försöker frälsa andra att gå på deras sjuka kvinno- och människoförakt. Ni missbrukar det fria ordet.

Exakt,håller med du. Dessutom måste man ta de jobb som finns, annars får man ingen a-kassa. Vi vet inte varför hon tog jobbet. Att klaga på hennes utseende och att hon arbetade där hon arbetade är fel. Hon tog ett jobb och fick betala med sitt liv. Jämför lite med hur arbetsministern Ylva Johansson gråter när en byggarbetare dog av en olycka på arbetet. Inte fällde hon en tår över Alexandras död när hon mördades på sitt arbete. Nej då är det synd om mördaren.
Inslaget när Ylva Johansson gråter över byggolyckan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19803088.ab För er som inte vill titta så klipper jag in lite text från artikeln
Det var en märkbart tagen minister som tog emot pressen. Rösten brast flera gånger under intervjun.
– Jag reagerade väldigt starkt. Jag tror alla gör det. Att förolyckas på arbetet är fruktansvärt och helt oacceptabelt, säger hon.
Hon passade också på att berätta att den nya regeringen vill öka anslaget till Arbetsmiljöverket med 100 miljoner kronor per år under de kommande åren – något som sedan tidigare finns med i budgetpropositionen. Tanken är att det ska öka antalet inspektioner ute på landets arbetsplatser.
Nollvision mot dödsolyckor
Dessutom berättade Ylva Johansson om en ny satsning:
– Jag vill ta fram en nollvision mot dödsolyckor, och den vill jag ta fram i samarbete med parterna, säger hon.
Hur skulle en sådan nollvision se ut?
– Om jag vill ta fram den tillsammans med parterna vill jag nog lyssna på dem och expertisen innan jag bestämmer mig för det.
Under de senaste fem åren har antalet dödsolyckor på landets arbetsplatser minskat. 2012 dog 55 personer på arbetet, 2013 var siffran nere på 33 personer. Däremot har både antalet anmälda fall av arbetsplatsolyckor och arbetsrelaterad sjukdom ökat fem år i rad.
Senast redigerad av snartihamn 2016-01-27 kl. 13:33.
Citera
2016-01-27, 13:35
Medlem
CasaBasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det där behöver man kolla närmare på. De har kanske flytt från behandling eller varit knarkare sedan barnsben...

Det är väl inte en alltför kvalificerad gissning att en del av de som kommer från afghanistan är narkomaner och/eller personer med erfarenhet av droganvändning.

https://www.washingtonpost.com/world...3d5_story.html

Citat:
The United Nations estimates that there are as many as 1.6 million drug users in Afghan cities — about 5.2 percent of the population — up from 940,000 in 2009. As many as 3 million more are believed to be in the countryside.
Citera
2016-01-27, 13:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Är där någon som känner till vilket arbetsschema BO hade. Var hon timanställd? Jobbade hon även natt ibland/heltid?

Hon mördades på sitt nattpass, skulle bli avlöst av dagpersonal inom en halvtimme. En halvtimme kvar på jobbet, blir mördad. Hon kanske varit i fara hela natten… inte kunnat larma? Mördad för att inte kunna berätta kanske? Fruktansvärt, ju mer man tänker på vad som kan ha inträffat där, helt ensam. Som jag misstänkte. Och en vidrig arbetsgivare och kommun som inte har bättre koll. Samt att IVO granskat, utifrån "barnens" perspektiv. Och att ALLA tar barnens perspektiv hela tiden. Om det fungerar för de anställda är hela grejen, för då kan även "barnen" ha det okej. De "behöver" inte mörda om de inte kan. Byt ut hvb-boenden mot anstalt för alla… det här är en fars vi inte ska behöva skicka våra unga vuxna till.
Citera
2016-01-27, 13:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasaBasa
Det är väl inte en alltför kvalificerad gissning att en del av de som kommer från afghanistan är narkomaner och/eller personer med erfarenhet av droganvändning.

https://www.washingtonpost.com/world...3d5_story.html

Ja, hur många knarkare finns det på dessa hem egentligen?

Barn som lägger sig under avgassystemet på en lastbil, trotsar ALLT för att ta sig hit, har något som trubbar av dem… det räcker inte med äventyrslust, riskerar man sitt liv har man tackat nej till att känna nåt.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-27 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in