2016-01-27, 16:53
Bannlyst
jag har twittrat sara malm o chang frick de far väl kontakta familjen o kolla om detta e sant sedan kan de pubba om det e falskt sa skiter dem sonika i det. Men en till pk skandal om sant
Citera
2016-01-27, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
"Tvingats" kanske var fel ordval. Men det jag menar är att hon ju indirekt 'tvingats' vara helt själv, som ensam ung kvinna, bland flera män som är från en helt annan kultur och som har en helt annan världsbild. Det är inte en rimlig arbetsmiljö och det var ju trots allt hennes arbete. Svårt för henne att ifrågasätta sin chef när hon blir lovad att det är en säker miljö att vistas i.
fick nyss bekräftat att det du skrev rapporterats i libanesiska medier
Citera
2016-01-27, 16:56
Medlem
tzjs avatar
Enligt GP.se är han misstänkt för mordförsök på YTTERLIGARE en person.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...for-mordforsok
Citera
2016-01-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Enligt GP.se är han misstänkt för mordförsök på YTTERLIGARE en person.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...for-mordforsok

Har han varit på väg att kniva ihjäl en annan boende, och så har Alexandra gått emellan? Eller fortsatt veva efter att han stuckit ner henne?
Citera
2016-01-27, 16:59
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Krollspell
En neger från somalia alltså. Någon förvånad?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ee-worker.html
Ska nog tas med en nypa salt än så länge, det har ännu inte bekräftats. DailyMails tipsare kan ju ha sökt i forum likt den här där det spekulerats i somaliskt ursprung pga namn och nationalitet på vissa i personalen.
Citera
2016-01-27, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Intressant jämförelse, arbetsmarkandsministern Ylva Johansson märkbart emotionell, har svårt hålla tillbaka gråten över det faktum att två personer avlidit och aldrig kommer hem från jobbet igen.

Detta var i november 2014.

Skillnaden var att då gällde det personal i byggsektorn.

Vet inte om jag missat något uttalande, men jag har inte hört henne säga ett knyst om Alexandra, trots att det denna gång gäller ett dråp alt. mord, ej någon olyckshändelse.
Inte ett ord om det på hennes twitter heller, trots att hon driver andra frågor kring asylsökandes rättigheter. Däremot var hon noggrann med att uppmärksamma förintelsens minnesdag idag.
https://twitter.com/ylvajohansson

Likande saker har ju dessutom skett tidigare (Karen Gebreab), så det finns liksom ingen ursäkt för politiker och myndigheter att det fått ske igen. I fallet med Alexandra känns det nästan som om hennes död var en kalylerad risk från både HVB-hemmet, IVO och regeringen.

Allt i "den goda sakens" namn.

Glöm inte att hon är kvinna och inte en man inom byggbranchen.
Citera
2016-01-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Jo! Tjejen e ett offer helt klart men flykting barnet också. De verkliga mördarna e med all säkerhet vita män. De som styr o de som röstar på rasistiska partier över lag

Nej den verkliga mördaren är en "15 årig" somalisk hund som inte, likt sina landsmän, vet hur ett civiliserat samhälle fungerar.

Ska du dra in politik i det hela och skylla på något sådant så är det inte mot dom "rasistiska" partierna du ska vända dig utan mot dom som styr landet och låter flockar av såna här olydiga äckeldjur kliva över gränsen varje dag.

Dumjävel.
Citera
2016-01-27, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Har han varit på väg att kniva ihjäl en annan boende, och så har Alexandra gått emellan? Eller fortsatt veva efter att han stuckit ner henne?

8 knivhugg över hela kroppen är väl knappast något man råkar göra på en person som 'går i mellan' ett bråk?

Det var ett rent och skärt vredesmord efter ett våldtäktsförsök. Det andra mordförsöket är väl isåfall på en annan boende som försökte ta ifrån han kniven och/eller hjälpa Alexandra.
Citera
2016-01-27, 17:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
Asch J.A vet ingenting, vattna inte trollen.

Det enda i den här historian som jag förundras över är själva tidpunkten för brottet. Varför attackera någon så brutalt på en måndagsmorgon. Snetändning från kvällen innan? Eller har hon blivit överfallen tidigare under natten men inte kunnat larma.

I det här fallet är jag rätt övertygad om att det kommer ske ålderskontroll och även att anledningen till knivningen kommer att komma fram.

Fö anser jag att det är märkligt att ens ha knivar på dessa hem. Behövs det knivar överhuvudtaget? Färdigskivat bröd, levererade luncher. Varför ha vassa stickföremål tillgängliga för barn som ev. kan ha psykproblematik alls. Att barn inte ska använda knivar utan vuxens uppsikt är ju något man lär sig sen liten knatte.
Jag gissar att knivar normalt är inlåsta när HVB-hemmet används för "vanliga" stökiga killar som av olika anledningar tagits om hand av samhället.
Men dessa unga främlingar anses antagligen automatiskt som ofarliga av enfaldiga beslutsfattare, de ses som snälla stackare som endast är i akut behov av bostad etc.
Man har inte en aning om deras bakgrund, känner inte ens till deras egentliga ålder, deras rätta identitet, vet ingenting om t ex generella inbördes motsättningar mellan olika grupper från samma land, deras narkotikavanor, man förstår inte att en ensam kristen kvinna absolut inte kan ha ansvar för ett gäng muslimer, etc.
Citera
2016-01-27, 17:05
Medlem
Citat:
Jo! Tjejen e ett offer helt klart men flykting barnet också. De verkliga mördarna e med all säkerhet vita män. De som styr o de som röstar på rasistiska partier över lag

HUR är mannen ett offer?!!
Citera
2016-01-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
8 knivhugg över hela kroppen är väl knappast något man råkar göra på en person som 'går i mellan' ett bråk?

Det var ett rent och skärt vredesmord efter ett våldtäktsförsök. Det andra mordförsöket är väl isåfall på en annan boende som försökte ta ifrån han kniven och/eller hjälpa Alexandra.

Det rapporterades ju från början som "bråk på asylboende", så det skulle inte förvåna mig om bråker var igång innan BO kom in i sammanhanget. Det där med 8 knivhugg betraktar jag än så länge inte som bekräftad information, eller har det rapporterats om det officiellt?
Citera
2016-01-27, 17:11
Medlem
Citat:
Skämtar du eller?

Detta är ett solklart fall. Somalienegern har mördat en ensam tjej, under ett våldtäktsförsök enligt obekräftade uppgifter. På vilket sätt kan du med din lilla hjärna placera den skulden på vita män?

Inte konstigt att folk tycker illa om invandrare när dom beter sig på detta viset, riktat både till mördaren och dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in