Citat:
Ursprungligen postat av
waggazee
Asch J.A vet ingenting, vattna inte trollen.
Det enda i den här historian som jag förundras över är själva tidpunkten för brottet. Varför attackera någon så brutalt på en måndagsmorgon. Snetändning från kvällen innan? Eller har hon blivit överfallen tidigare under natten men inte kunnat larma.
I det här fallet är jag rätt övertygad om att det kommer ske ålderskontroll och även att anledningen till knivningen kommer att komma fram.
Fö anser jag att det är märkligt att ens ha knivar på dessa hem. Behövs det knivar överhuvudtaget? Färdigskivat bröd, levererade luncher. Varför ha vassa stickföremål tillgängliga för barn som ev. kan ha psykproblematik alls. Att barn inte ska använda knivar utan vuxens uppsikt är ju något man lär sig sen liten knatte.
Jag gissar att knivar normalt är inlåsta när HVB-hemmet används för "vanliga" stökiga killar som av olika anledningar tagits om hand av samhället.
Men dessa unga främlingar anses antagligen automatiskt som ofarliga av enfaldiga beslutsfattare, de ses som snälla stackare som endast är i akut behov av bostad etc.
Man har inte en aning om deras bakgrund, känner inte ens till deras egentliga ålder, deras rätta identitet, vet ingenting om t ex generella inbördes motsättningar mellan olika grupper från samma land, deras narkotikavanor, man förstår inte att en ensam kristen kvinna absolut inte kan ha ansvar för ett gäng muslimer, etc.