2016-01-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Olja och ris smakar nästan ingenting. Choklad och annat sött har en tendens att göra en illamående vid för stort intag. En Maraboukaka på 200 g innehåller 1000 kcal, men har relativt svår att få i sig.

Fast olja ger kväljningar, vilket som nämnts i tråden. Och ts har svårt att få i sig allt ris och bea, och olja. Men visst, söta saker är också jobbigt i mängd, tror ändå det är enklare med variation.
Citera
2016-01-30, 13:04
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queerish
Fast olja ger kväljningar, vilket som nämnts i tråden. Och ts har svårt att få i sig allt ris och bea, och olja. Men visst, söta saker är också jobbigt i mängd, tror ändå det är enklare med variation.
Självklart, om man dricker det rakt av. TS har blandat det i såser. Jag tror också variation är nyckeln. Äter man mycket sött kan det vara skönt med lite salta nötter att varva med.
Citera
2016-01-30, 13:11
Medlem
Kom igen! Du kan klara det!

Uppdatera när du kan

Är det fusk med laxermedel? Kanske kan snabba på maten att lämna kroppen? Eller blir man bara illamående?

Citat:
Jag tycker fortfarande du ska köra på lite vispgrädde istället för olja/olja+vatten.

Nackdelen med vispgrädde är att det innehåller färre kalorier än olja, även om oljan späds 1+1 med vatten. Dessutom innehåller vispgrädde en del protein som ju sägs ge en bra mättnadskänsla, och det vill TS nog inte ha nu.
Citera
2016-01-30, 13:21
Medlem
En sån här borde du ju få i dig 😊
http://www.coolstuff.se/Nutellahink
Citera
2016-01-30, 13:38
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Uppdatering från toan. ( tömning 2 )

Då var 1355g Lohmanders Bearnaise + 400g ris nere 10 000kcal. Det tog emot på slutet men det gick.
Utöver detta har jag dragit i mig 300g chilinötter samt 100g nötmix, gick förvånansvärt bra. Dessa tillsammans ger 2020 kcal.

Har druckit 1l cola 840 Kcal + 5 staropramen 920kcal. Vi har räknat och är överens om att den totala mängden kcal just nu uppgår till: 13 780.

Hur det känns?
Känner mig uppblåst, svettas när jag äter och pulsen är högre än normalt, kommer köra ett uppehåll på 2 timmar nu och därefter försöker jag mig på lite Ben n Jerrys om det är möjligt, har fortfarande 6220 kcal att få ner men just nu känns det inte möjligt. Kommer att satsa på olja och vatten mot slutet, just pga att det tar minst plats i magsäcken, får ta risken att få kväljningar, men tror faktiskt att det går bra om man späder ut det med en liten mängd vatten. Får jag i mig endast 2dl olja så motsvarar det ju nästan 1800 kcal.

Som sagt, nu blir det vila i 2 timmar, kan inte få ned något mer och just nu känns det mörk.
Citera
2016-01-30, 13:43
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Uppdatering från toan. ( tömning 2 )

Då var 1355g Lohmanders Bearnaise + 400g ris nere 10 000kcal. Det tog emot på slutet men det gick.
Utöver detta har jag dragit i mig 300g chilinötter samt 100g nötmix, gick förvånansvärt bra. Dessa tillsammans ger 2020 kcal.

Har druckit 1l cola 840 Kcal + 5 staropramen 920kcal. Vi har räknat och är överens om att den totala mängden kcal just nu uppgår till: 13 780.

Hur det känns?
Känner mig uppblåst, svettas när jag äter och pulsen är högre än normalt, kommer köra ett uppehåll på 2 timmar nu och därefter försöker jag mig på lite Ben n Jerrys om det är möjligt, har fortfarande 6220 kcal att få ner men just nu känns det inte möjligt. Kommer att satsa på olja och vatten mot slutet, just pga att det tar minst plats i magsäcken, får ta risken att få kväljningar, men tror faktiskt att det går bra om man späder ut det med en liten mängd vatten. Får jag i mig endast 2dl olja så motsvarar det ju nästan 1800 kcal.

Som sagt, nu blir det vila i 2 timmar, kan inte få ned något mer och just nu känns det mörk.
Mörkt? Du har fått ner en bra bit över hälften. Vila två timmar så magen får bryta ner det du ätit, sedan ska du se att du kan lassa på igen.
Citera
2016-01-30, 13:46
Medlem
Itons avatar
Var försiktig med olja, TS. Du kan få kväljningar. Om du ändå insisterar testa då att få i dig en mindre mängd, typ 1-3 matskedar och se hur det käns.

Minns förresten att min mamma ibland kunde använda lite väl mkt olja i sin matlagning vilket ledde till illamående (som bot brukade jag dricka ett glas vatten plus en tesked bikarbonat).
Citera
2016-01-30, 13:47
Medlem
Itons avatar
Du fixar det här dock, det är jag säker på. Dagen har många timmar kvar och inte så jättemånga kalorier än.
Citera
2016-01-30, 14:00
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Det är bara att klunka ner 1,7 liter grädde så är du hemma sen. Borde vara en promenad i parken.
Citera
2016-01-30, 14:10
Medlem
Ett litet djurs avatar
Känns som att det var för lite bea i riset, jag föreställde mig att det riset skulle vara land och bean havet. Frågan är om du kan pytsa ut några kaloririka båtar, vad nu det skulle vara för något, på tallriken?
Citera
2016-01-30, 14:16
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Mörkt? Du har fått ner en bra bit över hälften. Vila två timmar så magen får bryta ner det du ätit, sedan ska du se att du kan lassa på igen.

Har intagit ryggläge i soffan nu, jag lovar att göra så gott jag kan men just nu känns det verkligen som att man har mat upp i halsen. Får låta det smälta ned som du säger och sen är det bara att lasta på igen, det är som vi brukar säga: "Vid dukat bord äter man"
Citera
2016-01-30, 14:17
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Var försiktig med olja, TS. Du kan få kväljningar. Om du ändå insisterar testa då att få i dig en mindre mängd, typ 1-3 matskedar och se hur det käns.

Minns förresten att min mamma ibland kunde använda lite väl mkt olja i sin matlagning vilket ledde till illamående (som bot brukade jag dricka ett glas vatten plus en tesked bikarbonat).

Har redan provat under den gångna veckan, fick i mig ca 3dl utan att spä ut det med vatten. Men fick kväljningar av det. Fruktansvärt äckligt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in