Har slagit vad med 2 polare om att jag kan äta 20 000 kcal på 24h.
Dealen är att jag får 50 000kr av dem båda om jag lyckas med bedriften, om jag däremot inte klarar av utmaningen så får jag betala dem 10 000kr var.
Själva utmaningen kommer att äga rum nästa helg, med start 00.00 natten mellan fredag och lördag. Polarna kommer att närvara under hela dygnet för att säkerställa att jag inte fuskar.
Jag får själv välja vad dessa 20 000 kcal skall bestå utav.
Min fråga är då, hur ska jag lägga upp detta, vad ska jag börja äta och vilka livsmedel ska jag satsa på för att få i mig så mycket energi som möjligt. Jag har funderat en hel del kring om jag tagit mig vatten över huvudet men är rätt säker på att detta skall vara möjligt, vad tror ni?
Senast redigerad av Oh-My-Dad 2016-01-23 kl. 16:46.
Bunkra upp med bacon, olja och snickers.
Läs på om "energy dense food".
Kör INTE någon svältkur innan. Magen(säcken) ska vara van med mycket innehåll.
Däremot tror jag att du kan med fördel ladda upp med snabba kolhydrater innan, och tävlingsdagen kör du på fett eller fettrik mat.
Bunkra upp med bacon, olja och snickers.
Läs på om "energy dense food".
Kör INTE någon svältkur innan. Magen(säcken) ska vara van med mycket innehåll.
Däremot tror jag att du kan med fördel ladda upp med snabba kolhydrater innan, och tävlingsdagen kör du på fett eller fettrik mat.
Mörk choklad och nötter.
Drick ingen läsk, det är överskattat. Drick röd mjölk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!