Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-30, 14:19
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Det är bara att klunka ner 1,7 liter grädde så är du hemma sen. Borde vara en promenad i parken.

Det kanske låter enkelt för en som inte har dragit i sig typ nästan 14 tusen kalorier, just nu känns det dock väldigt långt borta med att dricka grädde.

Edit: För övrigt kan jag ju meddela att ris och bearnaise inte kommer att bli förstahandsvalet nästa gång jag funderar på vad jag ska äta.
Senast redigerad av Oh-My-Dad 2016-01-30 kl. 14:23.
Citera
2016-01-30, 14:25
Medlem
persona.von.gratas avatar
En kopp svart kaffe kanske? Inte för kalorierna, utan för att snabba på "bowel movement".
Citera
2016-01-30, 14:27
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
En kopp svart kaffe kanske? Inte för kalorierna, utan för att snabba på "bowel movement".

Exakt detta tänkte jag på just nu Ja det får bli en kopp svart Löfbergs, riktigt brottarkaffe så skiten flyger ut.
Citera
2016-01-30, 14:32
Medlem
carminaburanas avatar
Spontant har du haft helt fel taktik. Fylla upp med riktig mat som tar plats i matsäcken, dumheter. Du skulle gått på oljan och bara klunkat i dig innan kroppen fattade vad som hände. Eller var det mot reglerna.
Citera
2016-01-30, 14:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Spontant har du haft helt fel taktik. Fylla upp med riktig mat som tar plats i matsäcken, dumheter. Du skulle gått på oljan och bara klunkat i dig innan kroppen fattade vad som hände. Eller var det mot reglerna.

Äsch, tyst med dig. TS sköter dig utmärkt. Han har gått i sig 14k kcal och har 10 timmar på sig att komma till 20k. Finns filmer på YouTube där folk dricker litervis med olja och de åker till sjukhuset.
Citera
2016-01-30, 14:36
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:

Nej, det var inte mot reglerna men saken är den att om jag kräks så förlorar jag. Tidigare i veckan testade jag att dricka olja och det är inte speciellt lätt, det går om man forcerar men det krävs otroligt mycket disciplin och man måste verkligen stålsätta sig för att inte kräkas, därför valde jag oljan som sistahandsval. Kommer att försöka med det senare ikväll om jag märker att jag inte kommer att hinna, då är det allt eller inget som gäller.

Edit: Starkt kaffe på ingång.
Senast redigerad av Oh-My-Dad 2016-01-30 kl. 14:38.
Citera
2016-01-30, 14:42
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Nej, det var inte mot reglerna men saken är den att om jag kräks så förlorar jag. Tidigare i veckan testade jag att dricka olja och det är inte speciellt lätt, det går om man forcerar men det krävs otroligt mycket disciplin och man måste verkligen stålsätta sig för att inte kräkas, därför valde jag oljan som sistahandsval. Kommer att försöka med det senare ikväll om jag märker att jag inte kommer att hinna, då är det allt eller inget som gäller.

OK. Får du äta laxermedel? Kanske sent nu men magnesiumsulfat rensar ur systemet på 6 timmar. Måste dock beställas på de flesta apotek men finns vid apoteket vid centralen.

Kommer du verkligen få de där pengarna?
Citera
2016-01-30, 14:45
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Know your enemies.
Vad är den dominerade begränsande känslan just nu?
Är det den fysiska mättnadskänslan, äcklad på mat känslan eller nåt annat?
Citera
2016-01-30, 14:46
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Hur ser reglerna ut angående hur länge allt måste ligga kvar i magen efter att du fått i dig 20k?
Om inget är sagt där kan du ju avsluta med att klunka i dig 1/2 liter olja eller något. Det går nog att svälja ner allt innan det vill upp igen bara man skyndar sig.
Citera
2016-01-30, 14:46
Medlem
MrEchozs avatar
Någon har säkert nämnt det redan men, 1kg nutella innehåller 5460 kcal. Gör en nutella milkshake med mjölk, nutella och lite olja för att fylla upp resterande kcal som fattas. Det bör inte va så jobbigt att få i sig ca 1-2 liter milkshake? Den bör ju va bland den godaste milkshaken också😜
Citera
2016-01-30, 14:57
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
OK. Får du äta laxermedel? Kanske sent nu men magnesiumsulfat rensar ur systemet på 6 timmar. Måste dock beställas på de flesta apotek men finns vid apoteket vid centralen.

Kommer du verkligen få de där pengarna?

Nej, inga hjälpmedel på det viset, allt ska göras på det traditionella viset under detta dygn. Energi i form av 20K skall ned, skita får jag göra men utmaningen räknas inte om jag tar till hjälpmedel i form av laxermedel.

Har microlax hemma men detta kommer jag ta efter att klockan passerat 00.00 eller innan om jag av någon anledning tvingas avbryta utmaningen.

Klarar jag av detta så kommer jag givetvis få pengarna, jag är inte det minsta orolig. Vi har löst det genom att samtliga deltagare lämnat in kontanter till en gemensam vän, han kommer att ansluta under kvällen och därefter stanna tills utmaningen är över, därefter kommer priset att utdelas, i värsta fall är man 20K fattigare, i bästa fall håller det hela vägen, den som lever får se.
Citera
2016-01-30, 15:04
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Know your enemies.
Vad är den dominerade begränsande känslan just nu?
Är det den fysiska mättnadskänslan, äcklad på mat känslan eller nåt annat?

Det som dominerar mest just nu är att jag känner mig fruktansvärt risig, alltså det är fysiskt omöjligt att få i sig mer massa, dessutom känns det rejält i kroppen, buken är uppsvullen och magen går inte att dra in. Jag märker att kroppen arbetar frenetiskt, svettas och hjärtat jobbar på hårdare än vanligt. Ska låta det lugna ned sig 40min till innan jag försöker mig på att äta glass.
Aptiten är obefintlig, allvarligt talat så är jag inte sugen på något just nu, vill bara få det här överstökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in