2016-01-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaddogGBG
Jag är ganska säker att det motsvarar 20 000 kcal...
Hur fan går det till i hjärnan när du går in och "om-rättar" någon som redan korrekt har rättat dig på internet, och du har totalt fel i det du rättar om? Vilket fel har du, vilken bokstavskombination?

Ett ägg är i runda slängar ~70-80kcal. Det här är inte svårt att ta reda på. Det normala när någon påpekar att man har fel angående nått är att då tänka "hmm, jag kanske har fel, jag borde kolla upp vart sanningen ligger!", inte "nä men jag är ganska säker på att jag har rätt ändå"

http://www.kalorier.eu/kalorier-i-agg/
http://www.fatsecret.se/kalorier-n%C.../kokt-%C3%84gg
http://iform.se/ga-ner-i-vikt/kostda...ell-har-svaret

/rant
Citera
2016-01-28, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Enligt tidigare inlägg av TS så ska all mat stanna i magen. Hela tävlingen blir meningslös annars. Äta 3000 kcal, framkalla kräkning, upprepa sex gånger, vinst.

Skita ut det får h*n dock.
Ja precis, det var nog det jag trodde. Då låter det potentiellt farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
Så länge TS äter riktig mat och inte lyssnar på t ex dieselförslaget ser jag inte vad som skulle kunna vara farligt?
Enorma mänger vatten är farligt att dricka (man kan dö), men enorma mängder mat går bra alltså.
Senast redigerad av Alltidxx 2016-01-28 kl. 16:44.
Citera
2016-01-28, 19:46
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Hur gick det med tävlingen då? När ska du göra det? Kommer du skriva logg här på fb när du gör det?

Jag skulle nog käka bakelser, läsk och nötter sen variera med lite vatten. Det klarar du lätt! Spec att äta typ chokladbollar, dammsugare eller typ hjärtan eller något sådant. Säkert 300 kcal i varje sådan så det är ju bara att käka 3 sådana varje timme under de 24 timmarna! Sen varvar du självklart med vatten och chili/cashewnötter som har ca 650 kcal/100 gram. Du klarar det där lätt hörrudu!
Citera
2016-01-28, 20:07
Medlem
Germanofils avatar
Tror absolut att det är möjligt. Är ju bara att mata på med kladdkaka, godis och nötter. Ett par burkar Ben & Jerrys mellan varven som omväxling kanske? Enda kruxet är väl som sagt att undvika att spy. Gäller att inte äta för mycket på en och samma gång.
Citera
2016-01-29, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
1L rapsolja är 9000 kalorier, går att trycka över dagen utan problem. Olivolja smakar röv.

Vätska är hemligheten, konsumera endast kaloririk vätska.

Yes blanda i rapsolja i nån vätska som är lätt att dricka nån gång i timmen borde vara det lättaste sättet, dock lär man skita olja i flera dagar efteråt.

Borde vara hur lätt som helst att få i sig 20000 kalorier rapsolja under 24 timmar, dela bara upp det hyffsat jämt under dom 24 timmarna så du inte sveper i dig allt på en gång, tror det är omöjligt att misslyckas med faktiskt så grattis till dina 100000 kr om dina kompisar nu håller det dom lovar.
Senast redigerad av qirtero 2016-01-29 kl. 01:24.
Citera
2016-01-29, 01:38
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det låter farligt att försöka sig på.

Jag hade nog konsulterat en läkare innan. Det låter inte hälsosamt att ha allt detta fettet i blodomloppet, det borde vara en förhöjd risk för proppar. Efter att ha sett blodprov på en försöksperson efter att denne har ätit en pizza skulle inte jag riskera mitt liv för dessa pengar även om risken är liten.

Det borde väl finnas någon flashbackläkare som kan komma med ett kvalificerat uttalande.
Citera
2016-01-29, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Har slagit vad med 2 polare om att jag kan äta 20 000 kcal på 24h.
Dealen är att jag får 50 000kr av dem båda om jag lyckas med bedriften, om jag däremot inte klarar av utmaningen så får jag betala dem 10 000kr var.

Själva utmaningen kommer att äga rum nästa helg, med start 00.00 natten mellan fredag och lördag. Polarna kommer att närvara under hela dygnet för att säkerställa att jag inte fuskar.
Jag får själv välja vad dessa 20 000 kcal skall bestå utav.

Min fråga är då, hur ska jag lägga upp detta, vad ska jag börja äta och vilka livsmedel ska jag satsa på för att få i mig så mycket energi som möjligt. Jag har funderat en hel del kring om jag tagit mig vatten över huvudet men är rätt säker på att detta skall vara möjligt, vad tror ni?

Det är ju för fan inte ens en utmaning. Klarar du inte det så är du en jävla vekling. Ät saker som är fulla av socker och/eller fett. Gör riktigt bea så har du hälften av kalorierna bara där eller så äter du den här: http://thumbpress.com/6-quick-recipe...0000-calories/
Citera
2016-01-29, 09:26
Medlem
Det borde inte vara nåt problem alls tycker jag.
Väntar och väntar på en grej o har ca inget för mig räknade lite.

Med reservation för felräkning...
600 g choklad (3300)
400 g chips 2100
600 g glass 1400
Chokladsås på smör o choklad kanske 1000
En burk nutella 1800

Och allt detta en gång till

och du har ju dessutom 24 (!!!) h på dig då du kan ju lätt dela upp det på 5 tillfällen.

För antar att alkohol är fusk och inte räknas?

Och träna utav bara fan innan (om det är ok) så kommer du va hungrig.

Och drick oboy till allt😄

Tycker dina kompisar var lite korkade som vadslog om en sån simpel sak^^
Citera
2016-01-29, 09:47
Medlem
KungLustigs avatar
Ja jag tror det går att fixa, kolla matt stonie på YT, han tycker i sig närmare 20 k på någon timme.
Citera
2016-01-29, 10:45
Medlem
Ikväll är det dags!

Nu vill jag ha en uppdatering. Hur har du förberett dig i veckan? Är ris/bean fixad ännu? Hur ser matschemat ut?

Stort lycka till!
Citera
2016-01-29, 11:44
Medlem
maxidos avatar
Blir spännande de här! Önskar dig lycka till
Citera
2016-01-29, 12:09
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Uppdatering.

Allt är fixat, kommer att bli en jävla massa bea + ris, till detta kommer jag att dricka coca cola, efterrätten kommer bestå av ben n jerrys, kladdkaka, grädde ( rätt stora mängder då ). Har bunkrat upp med en platta starköl, jordnötter chili/vanliga rostade, har 2 liter rapsolja som jag kommer att försöka dricka sporadiskt ur.

Beroende på hur less jag känner mig imorgon förmiddag så finns det back-up planer på livsmedel, det får bli besök på Max och välja ut det flåttigaste där. Bland annat innehåller deras enormt goda Lyx-shakes runt 800 kcal.

Har dygnat inatt och ska strax gå och lägga mig så ställer klockan på 23.30. Polarna ska iväg på fest men de har lovat att infinna sig hos mig innan 12 slaget, tävlingen startar inte förrän alla är på plats, dessutom vill de räkna ihop kilokalorierna på det som jag har tänkt att så att det inte blir några felaktigheter när helvetet brakar loss. Har inte ätit värst mkt under natten utan har druckit ganska mycket vatten, känner mig lite halvhungrig nu men vill inte riskera att äta nån braklunch, spar mig till inatt

Snart är det dags, återkommer med fortlöpande uppdateringar under natten, eventuellt lite bilder också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in