2016-01-24, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie
I det hr avseendet r USA fredmligt och det inger i mig en knsla av hopp om framtiden - om n avlgset.

Trump for president! 😊
Om han inte blir president dr, tnk om vi kunde lna hit honom under ett par r. Avlna honom med 1% av flyktingbudgeten...

Trump har en del vettiga sikter hur man skall hantera muslim plgan, det kommer vi inte ifrn.
Citera
2016-01-24, 20:46
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Trump har en del vettiga sikter hur man skall hantera muslim plgan, det kommer vi inte ifrn.

Ja, Sverige skulle behva ngon som Trump. Hans uppriktighet r som en frisk flkt i en unken kllare. Han r dessutom karismatisk och kastar ur sig sjlvklarheter som mnga lngtat efter att f hra av en politiker.
Sen att han verkar smtt galen, ja det fr man p kpet 👍
Citera
2016-01-24, 21:04
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Grejen r dock att USA inte har ngra mjligheter att kontrollera. S Muhammed, Abdullah och Ali kan lugnt fortstta resa p ESTA med sina europeiska pass...
Nja bara fr att du inte varit i de lnderna och "kan" resa till USA r det inte skert man kommer in fr de.

Har du godknd ESTA kan du fortfarande bli nekad vid ankomst sklart.

Tycker personligen det r riktigt bra gjort av USA.
Citera
2016-01-24, 21:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Nja bara fr att du inte varit i de lnderna och "kan" resa till USA r det inte skert man kommer in fr de.

Visar bara att USA r smartare n Sverige. Deras liberalism slr vran med lngder.
Citera
2016-01-24, 21:42
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an

Jag skrev att USA inte kan kontrollera om man varit i ngot av de lnderna som numer anses vara ett hinder fr anvndande av ESTA.

Vad var det du inte frstod?
Citera
2016-01-24, 22:31
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Jag skrev att USA inte kan kontrollera om man varit i ngot av de lnderna som numer anses vara ett hinder fr anvndande av ESTA.

Hur skulle de inte kunna kontrollera de?
Citera
2016-01-25, 00:20
Medlem
Dharmas avatar
Afrosvensk och ni andra

I det svenska passet str vart man r fdd. Str det Bagdad s r det krt.

Dessutom. Det brev som jag delade med mig av i frsta inlgget skickades ut till alla med tidigare giltiga ESTA.

Nr man sker ESTA mste man fylla i fdelseland.

Det innebr att om man r andra generationens invandrare och fdd i Sverige s kan man komma undan med det.

Sedan om man har varit dr s r ett tecken en stmpel i passet. Men man kan ju byta pass genom att "tappa bort" sitt pass eller lta det lpa ut och skaffa ett nytt

Dock om man r fdd dr s kan det vara svrt att mrka (pun intended) det faktum
Citera
2016-01-25, 00:27
Medlem
Citat:

Klart dom kan, bara att frga svenska myndigheter ju, vilket USA regelbundet gr.
Har du passerat en passkontroll p vg till/frn de aktuella lnderna s lr USA veta om det.
Det skulle inte frvna mig om en flygbiljett kpt med ditt VISA-kort och ditt namn p biljetten till dom aktuella lnderna rcker. FRA/SPO lr ha koll p resor till dessa lnder och Sverige r ju inte direkt knda fr att hlla saker hemliga fr USA.

Sedan lr du heder och samvete behva garantera att du inte varit i de aktuella lnderna nsta gng du sker ESTA. Ljuger du d och blir pkommen nr du r p vg in i USA s lr du f det hett om ronen.
Citera
2016-01-25, 00:44
Medlem
dacks avatar
Ja detta r ju jttebra att en stormakt som USA talar om sanningen och utfrdar restriktioner ver araber och d i huvudsak muslimer i deras resemjligheter in till deras land och vilket dom har full rtt i att gra.

Med andra ord det gr inte att lita p muslimer och deras frkrlek fr terrorism svrare n s r det inte.
Citera
2016-01-25, 00:49
Medlem
Dharmas avatar
Fr att stta det hr i kontext

Sg om Margot Wallstrm skulle sga "r du medborgare i Israel eller har rtt att bli detta alternativt har beskt Israel efter 2011".

Det skulle skapa en diplomatisk kris mellan Sverige och Israel som aldrig hade kunnat rddas.

Eller sg om Sverige skulle g p samma spr som USA.
Grnsvakterna vid Sveriges grnser ger folket ett frgeformulr "Har du beskt Syrien \ Irak \ Eritrea \ Afghanistan etc efter 2011". Drefter neka inresa ifall dom svarar ja.

Vad skulle det gra med flyktingmottagandet? Det blir lika med noll.
Citera
2016-01-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Afrosvensk och ni andra

I det svenska passet str vart man r fdd. Str det Bagdad s r det krt.

Dessutom. Det brev som jag delade med mig av i frsta inlgget skickades ut till alla med tidigare giltiga ESTA.

Nr man sker ESTA mste man fylla i fdelseland.

Det innebr att om man r andra generationens invandrare och fdd i Sverige s kan man komma undan med det.

Sedan om man har varit dr s r ett tecken en stmpel i passet. Men man kan ju byta pass genom att "tappa bort" sitt pass eller lta det lpa ut och skaffa ett nytt

Dock om man r fdd dr s kan det vara svrt att mrka (pun intended) det faktum
Skulle gissa p att stmpeln i passet inte r den enda noteringen om att man beskt rriga lnder.Det finns nog noterat digitalt hos farbror Obama.
Citera
2016-01-25, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie
Ja, Sverige skulle behva ngon som Trump. Hans uppriktighet r som en frisk flkt i en unken kllare. Han r dessutom karismatisk och kastar ur sig sjlvklarheter som mnga lngtat efter att f hra av en politiker.
Sen att han verkar smtt galen, ja det fr man p kpet 👍

Framfrallt har Trump lsningar som andra politiker inte klara av att levererar. Obama har krt ner USA i ett stort mrkt hl, inte ens Carter var en sn usel president som Obama har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in