2016-01-23, 05:30
Bannlyst
Det r inga problem, Iran , Syrien, Irak och co. finns ju kvar. Vad skall alla blattar i vita vstvrlden att gra? Hr finns inget fr en luden Islamsk blatte-hane!! Har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.

Ingen europ eller amerikan vill utrota sin etnicitet, kultur och religion, inte heller vill ngon europ eller amerikan ge sitt jobb, sin framtid och lycka till nnu en egoistisk uppkftig och vldsamt Islamsk arab/neger-hane som bara drller i triljoner verallt.

Varfr fixar inte araberna/negrerna sin lycka i sina lnder? De som de s stolt skryter om dagligen. Mrkligt tycker jag. De verkar inte vilja vara bland sitt eget folk och f m bra.

Vi svenskar vill iallafall helt klart vara ifred!!
Senast redigerad av Sweden-United 2016-01-23 kl. 05:58.
Citera
2016-01-24, 00:51
Medlem
Dharmas avatar
Jag kom precis p ngot roligt. Tnk p svenska volontrer p flyktinglgren. tnk p anstllda p Sida och andra bistndsorganisationer. Tnk p svenska anstllda militrer som har varit och hjlpt FN p plats i mellanstern.

Nu behver dessa personer anska om regelrtta visum
Citera
2016-01-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Jag kom precis p ngot roligt. Tnk p svenska volontrer p flyktinglgren. tnk p anstllda p Sida och andra bistndsorganisationer. Tnk p svenska anstllda militrer som har varit och hjlpt FN p plats i mellanstern.

Ls frst skriv sen:
Mnniskor som kan komma i frga gllande undantag r dem som beskte Iran, Irak, Syrien eller Sudan p uppdrag av internationella organisationer, eller fr humanitra grupper eller fr journalister som utfrt uppdrag i ngot av de fyra lnderna.

Det kan ocks omfatta mnniskor som reste till Irak eller Iran fr legitima affrsskl efter krnkraftsavtalet den 14:e juli 2015.
Citera
2016-01-24, 14:54
Medlem
Citat:

Som cyclop skriver s r det inte den gruppen man riktar in sig p. Dom kommer kunna f inresetillstnd ven om det blir lite mer pappersarbete.
Dremot tpper dom till hlet fr "svenska" IS-krigare och fr personer som rest till de aktuella lnderna av andra tveksamma skl.
Man lr vara frsiktig med att ka till lnderna som turist ocks om man vill kunna bli inslppt i USA.

Finns skert ett gng extrema invandringsvurmare som rest dit p eget bevg fr att hjlpa till som kommer f problem ocks. Men folk som har s skev verklighetsuppfattning och s dligt omdme en risk i sig, s USA lr grna se att dom stannar p denna sidan Atlanten ocks.
Citera
2016-01-24, 15:01
Bannlyst
I USA tar man skerhet p allvar. Det kommer bli nnu bttre om Trump blir president.
Citera
2016-01-24, 15:10
Medlem
Onanizts avatar
Men det r ju goda negern mnniskovnnen fredspristagaren Barack Change Obama som r president. Inte vite onde kapitalisten rasisten islamofoben republikanen Donald Trump. Jag frstr inte hur det r mjligt!!!!!!
Citera
2016-01-24, 15:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Mrkligt, man skakar hand, skriver under avtal och lyfter sanktionerna mot Iran men en snubbe som r fdd i Iran men har bott i Sverige nstintill hela sitt liv mste brja krngla med papper och visum fr att se grand canyon.

USAs paradgren - att tillse sina egna behov och intressen oavsett moral eller etik.

De skiter i omvrlden s lnge deras agenda tillgodoses i frsta hand. Sen skiter de i vem eller vilka de skakar hand med - fr stunden.
Citera
2016-01-24, 18:12
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop

Ls frst skriv sen:
Mnniskor som kan komma i frga gllande undantag r dem som beskte Iran, Irak, Syrien eller Sudan p uppdrag av internationella organisationer, eller fr humanitra grupper eller fr journalister som utfrt uppdrag i ngot av de fyra lnderna.

Det kan ocks omfatta mnniskor som reste till Irak eller Iran fr legitima affrsskl efter krnkraftsavtalet den 14:e juli 2015.

Jag vet flera roliga internationella organisationer som folk besker.

IS, Al Quaida, Al Shabab...

Vem r det som bestmmer vilka undantag som gller?

Det kan ju vara hur enkelt som helst och kanske den nya affrsidn

"Bagdad Barnhem". "sg att du har arbetat ideellt fr oss. Det kostar dig 500 dollar men du behver inte anska om visum. Fr d r du undantagen!"
Citera
2016-01-24, 18:34
Medlem
Citat:
Vem r det som bestmmer vilka undantag som gller?

USA lr knappast slppa in dig om du beskt dom aktuella lnderna svida du inte haft en mycket god anledning till det och trovrdiga bevis. Typ att du faktiskt r hgt uppsatt p ett stort fretag och rest dit i jobbet.

Dom har ingen skyldighet att slppa i ngon verhuvudtaget som sagt och det lr vara du sjlv som fr jobba fr att bevisa att du br bli inslppt.
Sedan lr dom skert hlla ett vakande ga p folk som behvt extra pappersexercis fr att komma in.

Folk med betydligt bttre anledningar r att dom "vill beska USA" har blivit stoppade frr. Exempelvis forskare som behver anvnda ngon anlggning i USA, som r svenska medborgare men r fdda i ngon av de aktuella lnderna.

Kort sagt: Kommer du frn, eller har varit i de aktuella lnderna nyligen, s fr du finna dig i att du kanske aldrig kommer kunna stta din fot i USA.
Citera
2016-01-24, 18:36
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag var i Iran i somras. S nu fr jag skaffa visum och skit fr att ka till USA?

Jaja, inte mer n rtt egentligen. S borde fler vstlnder agera.
Citera
2016-01-24, 18:52
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
I USA tar man skerhet p allvar. Det kommer bli nnu bttre om Trump blir president.

I det hr avseendet r USA fredmligt och det inger i mig en knsla av hopp om framtiden - om n avlgset.

Trump for president! 😊
Om han inte blir president dr, tnk om vi kunde lna hit honom under ett par r. Avlna honom med 1% av flyktingbudgeten...
Citera
2016-01-24, 18:55
Medlem
Afrosvensks avatar
Grejen r dock att USA inte har ngra mjligheter att kontrollera. S Muhammed, Abdullah och Ali kan lugnt fortstta resa p ESTA med sina europeiska pass...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in