Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Inget att lita för mycket på skulle jag våga påstå. Ungefär som alla bil-larm som går igång i tid och otid så fort en katt stryker förbi - bara ett störande element i Svenssons vardag. Tror nog ändå mer på pepparsprayen samt att flickan ska vara förberedd på att kuta om ett gäng talibaner kommer för nära. Kanske det gamla hederliga
kyskhetsbältet kan komma till användning igen för att förhindra våldtäkt:
Bild på kyskhetsbälte: http://images.google.fr/imgres?imgur...cMCvwQrQMIMDAF
Notera särskilt "huggtänderna"

Ett överfallslarm är inte lika känsligt som ett billarm.
Jag köpte mina på C.O och de tål att både stöta emot nycklar och plånbok i fickan samt att tappas i golvet utan att triggas igång.
De är också försedda med en liten sprinter som man själv får dra ut i ett nödställt läge, det gäller bara att man gör det i tid och i första hand då håller utkik efter alla de som kan tänkas korsa ens väg i nattmörkret.
Som sagt så tycker jag att detta låter som en mycket mer praktisk lösning än att stå och invänta skurkarna tills de är tillräckligt nära för att kunna gå till attack.
Om de står endast någon meter ifrån en och dessutom har omringat tjejen, hur ska hon då hinna snurra runt och spraya ner dem alla innan de lyckas övermanna henne?
Ett larm kan man åtminstone använda på håll.
Och kvinnor har tre penetrerbara hål. Kyskhetsbältet täcker bara två, alltså är det inte en fullgod lösning på problemet.