2016-01-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Skit i Stroehmer ärligt talat!
Han har redan gjort bort sig och visat sin okunskap ett par gånger i den här tråden vid det här laget..
Han har inte ens greppat konceptet med rasism. Jag tror bara han vill raljera helt enkelt!

Jag vet mycket väl vad rasism innebär, och just därför är jag emot företeelsen.
Citera
2016-01-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroehmer
Det är en ond cirkel, vars kretslopp upprätthålls av radikala invandrare och nationalister, vilka dagarna i ända ägnar sig åt pajkastning. Den stora tysta majoriteten, vilken utgörs av individer som bara vill leva ett drägligt liv, hänger på tåget, vart det än bär, då det är bekvämast att vända kappan efter vinden. Därför ser vi ingen förbättring av situationen i landet.

Trams. Absolut trams. En analys byggd på fantasier och falsarier. Kretsloppet upprätthålls av en aldrig sinande brun syndaflod av tusentals koögda 35-åriga "barn" från Afghanistan och Irak som av någon anledning alla måste bo i Sverige och som aldrig kommer att kunna passa in eller bidra. Kretsloppet upprätthålls av en journalistkår som gör allt för att brännmärka alla invandringskritiker som rasister och undanhålla sanningen från folket. Kretsloppet upprätthålls av politiker som tar pengar från allt annat i budgeten för att bekosta en invandring som nu kostar mer än dubbelt så mycket som försvaret. De tar till och med pengar från biståndsbudgeten (sic!). Resultatet blir att det dras ner på allting annat. Har du bott under en sten de senaste 10 åren? Är du så jävla urbota korkad att du tror att det här beror på "rasister"?

Jag har slösat tillräckligt med tid på dig nu. Vem vet en dag vaknar du nog upp också upp ur haschdimman som ensam svensk omgiven av blattar som alla föraktar dig.
Citera
2016-01-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaknaeuropa
Trams. Absolut trams. En analys byggd på fantasier och falsarier. Kretsloppet upprätthålls av en aldrig sinande brun syndaflod av tusentals koögda 35-åriga "barn" från Afghanistan och Irak som av någon anledning alla måste bo i Sverige och som aldrig kommer att kunna passa in eller bidra. Kretsloppet upprätthålls av en journalistkår som gör allt för att brännmärka alla invandringskritiker som rasister och undanhålla sanningen från folket. Kretsloppet upprätthålls av politiker som tar pengar från allt annat i budgeten för att bekosta en invandring som nu kostar mer än dubbelt så mycket som försvaret. De tar till och med pengar från biståndsbudgeten (sic!). Resultatet blir att det dras ner på allting annat. Har du bott under en sten de senaste 10 åren? Är du så jävla urbota korkad att du tror att det här beror på "rasister"?

Jag har slösat tillräckligt med tid på dig nu. Vem vet en dag vaknar du nog upp också upp ur haschdimman som ensam svensk omgiven av blattar som alla föraktar dig.

En tydligt rasistisk formulering, och du menar att journalister som anklagar sådana som dig för att vara rasister ljuger...

Ledsen, men kände mig bara tvungen att påpeka det.
Citera
2016-01-20, 22:03
Medlem
Citat:
Att jag är emot rasism beror på att jag mot bakgrund av historien fruktar att det i framtiden kommer leda till våldsamheter.

Rasism är naturligt och finns både hos människor och djur. Människor håller sig till samma grupp och kultur som de kommer ifrån så rasism är oundvikligt och en skyddsmekanism. Att ignorera sina instinkter kommer att leda till tråkigheter för en själv.

Visste du att judarna inte var ett mål för Hitler förrän han träffade kungen av Saudiarabien? Visste du att Hitler ballade ur när han gick över till vegankost?

Vad har vi lärt oss av detta? Muslimer är några djävla svin och veganer är idioter. Det är dom du ska hålla dig långt borta ifrån.
Citera
2016-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
En tydligt rasistisk formulering, och du menar att journalister som anklagar sådana som dig för att vara rasister ljuger...

Ledsen, men kände mig bara tvungen att påpeka det.

Jag ja, men majoriteten är det inte. Jag är bara en extrem minoritet på Flashback utan inflytande. Tror du verkligen att alla som vill rösta på SD (25%) är det?
Citera
2016-01-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Rasism är naturligt och finns både hos människor och djur. Människor håller sig till samma grupp och kultur som de kommer ifrån så rasism är oundvikligt och en skyddsmekanism. Att ignorera sina instinkter kommer att leda till tråkigheter för en själv.

Visste du att judarna inte var ett mål för Hitler förrän han träffade kungen av Saudiarabien? Visste du att Hitler ballade ur när han gick över till vegankost?

Vad har vi lärt oss av detta? Muslimer är några djävla svin och veganer är idioter. Det är dom du ska hålla dig långt borta ifrån.

Rasism må vara naturligt, men rashat och förespråkande av rasutrotning är definitivt inte det.
Citera
2016-01-20, 22:06
Medlem
Citat:
Rasism må vara naturligt, men rashat och förespråkande av rasutrotning är definitivt inte det.

Den enda ras som för närvarande håller på att utrotas är den vita, pga extrem massinvandring över hela europa men framför allt till Tyskland och Skandinavien. Men låt mig gissa, det tycker du är bra?
Citera
2016-01-20, 22:10
Medlem
Citat:

Alltså, du behöver en realitycheck men framförallt kunskaper. Rashat uppstår p.g.a. kulturskillnader och utrotningen är en konsekvens.
Citera
2016-01-20, 22:10
Medlem
Citat:

En del oklarheter här. Hitler upplevde judarna som ett problem mycket tidigt i sitt liv. Bland annat eftersom han ansåg att de ljög något så kopiöst och var allmänt ohederliga.Har mycket svårt att tänka mig att han var i position att träffa kungen av Saudiarabien då.

Läs Mein Kampf.

Rasism är något naturligt ja. Men det gäller att hitta rätt balans och inte förtrycka andra folk. Svenska kvinnor är på den naiva änden av skalan så det blir tufft för dem....
Citera
2016-01-20, 22:12
Medlem
Citat:
Alltså, du behöver en realitycheck men framförallt kunskaper. Rashat uppstår p.g.a. kulturskillnader och utrotningen är en konsekvens.

Hade inte rashat uppstått om det endast hade funnits ca 50 utomeuropéer i Sverige tror du?
Citera
2016-01-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
En del oklarheter här. Hitler upplevde judarna som ett problem mycket tidigt o sitt liv. Bland annat eftersom han ansåg att de ljög något så kopiöst och var allmänt ohederliga.Har mycket svårt att tänka mig att han var i position att träffa kungen av Saudiarabien då.

Läs Mein Kampf.

Rasism är något naturligt ja. Men det gäller att hitta rätt balans och inte förtrycka andra folk. Svenska kvinnor är på den naiva änden av skalan så det blir tufft för dem....

https://en.wikipedia.org/wiki/Relati...the_Arab_world

Hitler utnyttjade judefrågan eftersom det var populistiskt. Det var många tyskar som drogs med ockerlån hos många judar och såg sin chans att bli skuldfria när endlösung der Judenfrage kom på tal. Samma ockerlån har i alla tider fördrivit och varit en anledning till många judars död genom historien så man kan väl säga att judarna inte verkar ha något direkt historiskt intresse eller att lära sig av sina misstag.
Citera
2016-01-20, 22:19
Medlem
Citat:
Hade inte rashat uppstått om det endast hade funnits ca 50 utomeuropéer i Sverige tror du?

Nej, troligtvis inte. De hade varit för få att märkas. De hade sannolikt hatats på den lokala orten om de misskött sig.

Även om vi hade haft 200000 utomeuropeiska invandrare som SKÖTT sig så hade knappt något reagerat.

Det finns forskning som visar att invandring mellan västeuropeiska kulturer är bättre för europeiska länder eftersom de delar kulturen. Det är skillnad mellan olika företeelser - att käka thanksgiving dinner jämfört med att stena kvinnor är exempelvis mer likt vår kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in