2016-01-20, 16:50
Bannlyst
Det har ju pratats mycket om att man borde skapa en extern myndighet som ska granska bl.a. Polismyndigheten och jag tycker att man ska förverkliga den idéen då Polismyndigheten ofta tenderar att undvika att gräva vidare i fall som dom inte vill ska komma upp till ytan som alla deras pedofil-chefer mm...

OffT: Tycker inte att man borde kunna få bli polischef utan faktisk erfarenhet som polis. Se bara på Dan Eliasson han är ju bara en politiks marionett..
Citera
2016-01-20, 16:57
Medlem
Har Aftonbladet tagit bort artikeln nu så att så få ska hitta den? De la ut den mitt inatten när alla sov så att så få skul,e hinna läsa artikeln och nu finns den inte alls att hitta när man letar på sidan. Länken vet jag finns här inne!?
Citera
2016-01-20, 16:57
Medlem
AlanBStards avatar
"291or" kan kanske bli en ny, praktisk synonym till kulturberikare, taharrush-bruschor mfl alternativa benämningar på araber?
Citera
2016-01-20, 16:58
Medlem
Stadskontrollerade media (SVT) som vinklar & mörkar & sorterar nyheter enligt vad Makt-eliten föredrar, statliga myndigheter som censurerar obehagliga sanningar och mörkar fakta och vad som pågår i samhället, stora dagstidningar som bara publicerar nyheter som är i linje med vad regeringen tycker.

Inget konstigt, precis som i vilken diktatur som helst.
Citera
2016-01-20, 17:03
Medlem
Mich13s avatar
Jag tror siffrorna är så bisarra att vi inte ens kan föreställa oss hur mycket kalaset kostar.

Herregud...vilket land man bor i.
Citera
2016-01-20, 17:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag har alltid trott att media mörkar och polisen inte får skriva etnisk tillhörighet vid ett brott. Kan man få reda på vilken etniskt ursprung gärningsmän har vid t ex våldtäkter? Förs det statestik? Jag bor inte i Sverige och det stör mig att höra att sverige har flest våldstäktbejakande män i Europa.

Hur är det där du bor? Vilket land?
Citera
2016-01-20, 17:04
Medlem
Ja låt oss tillsammans se till att begreppet "Kod 291" blir ett samlingsord för aktörer inom Sveriges förvaltningar som tar på sig ett slags "politiskt ansvar" för att mörka sanningar som de som personer tycker är obekväma för allmänheten.
Senast redigerad av Midsommardagen 2016-01-20 kl. 17:06.
Citera
2016-01-20, 17:05
Medlem
Anarkhoss avatar
Jaha, polisen är korrumperad och gör lite som de vill, precis som vanligt. Svenska folket kommer inte göra ett piss för att förändra situationen, precis som vanligt.

Härlig "demokrati" man lever i...
Citera
2016-01-20, 17:07
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Har Aftonbladet tagit bort artikeln nu så att så få ska hitta den? De la ut den mitt inatten när alla sov så att så få skul,e hinna läsa artikeln och nu finns den inte alls att hitta när man letar på sidan. Länken vet jag finns här inne!?

Har inte heller hittat den, men söker jag på 291 på AF:s hemsida så kommer man till:
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22121034.ab
Ska tydligen finnas på Senaste nytt/TT/Inrikes
Citera
2016-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Har inte heller hittat den, men söker jag på 291 på AF:s hemsida så kommer man till:
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22121034.ab
Ska tydligen finnas på Senaste nytt/TT/Inrikes
Aftonbladet mörkar på detta vis för att så få ska hinna ha läst artikeln.

Svårt att leta upp sådant själv om man inte har en aning om detta.
Citera
2016-01-20, 17:15
Medlem
CXTs avatar
Dum fråga kanske men exakt vad är ALMA, som nämns i artikeln ett par.gånger??
Citera
2016-01-20, 17:15
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Aftonbladet mörkar på detta vis för att så få ska hinna ha läst artikeln.

Svårt att leta upp sådant själv om man inte har en aning om detta.

Nej precis, den var inte lätt att hitta. Ett jävla sätt att förhålla sig till nyheter som många säkert vill ha mer info om. Men det ska vi inte få hur lätt som helst, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in