Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-20, 16:50
Medlem
Zwerchstands avatar
Programmet är förbryllande, som gjort för alla andra seriösa syften än det annonserade: samhällssatir, checklista för TV-produktion, fältstudie i dialektunderlag & -överslag, genusstereotyp kantring, … Eller om tanken är att de redan frälsta bara ska lyckolalla med, kännarna eggas att i verkligheten fortfara bättre, & skyende få sina fördomar bekräftade, ja då är alla nöjda och SvT kan gratuleras. Jag gillar’t, som tecknad film.

Lägereldstrumman är givetvis någon typ hang. Goggla så får ni höra hur det kan låta med lite talang.
Citera
2016-01-20, 16:53
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Programmet är förbryllande, som gjort för alla andra seriösa syften än det annonserade: samhällssatir, checklista för TV-produktion, fältstudie i dialektunderlag & -överslag, genusstereotyp kantring, … Eller om tanken är att de redan frälsta bara ska lyckolalla med, kännarna eggas att i verkligheten fortfara bättre, & skyende få sina fördomar bekräftade, ja då är alla nöjda och SvT kan gratuleras. Jag gillar’t, som tecknad film.

Lägereldstrumman är givetvis någon typ hang. Goggla så får ni höra hur det kan låta med lite talang.

Rekommenderar Daniel Waples. Om än väldigt OT... https://www.youtube.com/user/HedgeMonkeyA
Citera
2016-01-20, 17:10
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Jag är besatt. Jag kunde inte sluta titta. Jag vet inte om det är det sämsta jag någonsin sett eller det bästa. Dialekterna. Armbanden. Hönsen. Allt kommer till mig. Att det avslöjas att det man trodde faktiskt var öl (om än glutenfritt eller dylikt) och skulle fungera som den enda länken till vardagsmänniskan istället var nåt slags fermenterat te gör mig både galen, ledsen och glad. Men när en av pojkvännerna, okommenterat, tar fram någon slags bongotrumma i slutet så brister det för mig totalt. Jag skriker av både gråt och skratt samtidigt. Jag hatar, jag älskar. Vem är jag? Var är jag på väg? Jag går upp i kosmos. Jag är Thomas Di Leva. Jag slår min fru. Jag äter barnet. Jag är ett med allt. Rymdkram.

Jag var övertygad om att den långhåriga tjejen var hög när de spelade in det. "Jag har drömt om att äta superbär-frukost inatt." Gör konstiga mönster i smoothien. "Tre gånger!" Men vid närmare eftertanke tror jag inte så är fallet, och då är det bara riktigt läskigt.

edit: ännu en skön sågning - http://ng.se/blogg/julia-gummesson/v...-pa-sig-sjalvt
Senast redigerad av NewDeer 2016-01-20 kl. 17:15.
Citera
2016-01-20, 18:05
Medlem
Lilongwes avatar
Ja, alltså...detta är så OTROLIGT dåligt.

Några gånger fick jag nästan rysningar av obehag, och ibland skrattade jag faktiskt.

Vad fan håller alla involverade i det här programmet på med?

Trodde aldrig jag skulle se ett matprogram som bara rakt igenom är IDIOTISKT.

Jag ser verkligen framemot Cronemans sågning av den här skiten...hoppas bara han kan hitta ord för hur JÄVLA illa det här är...
Citera
2016-01-20, 18:30
Medlem
Bravo SVT, ni visar precis hur veganerna är. Helt rätt beskrivet.
Citera
2016-01-20, 18:37
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Jag testade programmet på min 7:åring. Hen reagerade på att de pratade konstigt och att de "typ tävlar om vem som kan göra äckligaste maten och sen äta den" LOL
Citera
2016-01-20, 18:40
Medlem
Fan, kanske skulle testa vego, om man blir sådär härligt hög som tjejerna i avsnittet. Skit i droger, vego is the shit, typ! Vilket pekoral. Roligast är att den ansvarige utgivaren på SVT, Micael Lekberg, inte alls förstår kritiken, utan börjar yra om att det är männen som är elaka, men jag har sett flera unga tjejer såga programmet också: http://unvis.it/www.dn.se/kultur-noj...on-de-lever-i/

Bra jobbat SVT
Citera
2016-01-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Du får ju tycka vad du vill, men du ska veta att du tycker fel!
Hehe ja måhända. Trots allt så käkade jag en McDonalds-burgare idag och inte något vegetariskt.

Men jag vill fortfarande flytta till Österlen.
Senast redigerad av PurpleWhale 2016-01-20 kl. 19:26.
Citera
2016-01-20, 19:25
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Måste man vara kock för att vara intresserad av mat, jobba med mat i tv?
Det är väl klart att man förväntar sig att en kock har mer expertis inom matlagning och således är mer kvalificerad att leda ett matlagningsprogram än några amatörvegetarianer.
Citera
2016-01-20, 20:36
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
SVT's nya satsning "Vegorätt" där det enbart ska lagas vegetariansk/vegansk mat.

http://www.svt.se/vegoratt

Första programmet:

http://www.svtplay.se/video/5943698/...ng-1-avsnitt-1

Enligt mig är det ett av de mest värdelösa program jag sett. Allt verkade handla om de två tjejernas image som veganer var viktigare än att göra bra TV.

Tjejerna bakom har ingen kockutbildning utan har någon examen i näringslära. Det märktes, för jag såg enbart en kniv c:a 5 sekunder när ena tjejen hackade lök (som ett barn dessutom).

Att göra god vegetariansk mat ligger i tiden, varför o varför inte sätta bra kockar på att göra maten?!

Hackar man lök till sig och sin familj spelar det ingen roll hur man gör, det behöver inte vara supereffektivt som en kock behöver när man lagar mat till 100+ personer.
Citera
2016-01-20, 20:40
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Hackar man lök till sig och sin familj spelar det ingen roll hur man gör, det behöver inte vara supereffektivt som en kock behöver när man lagar mat till 100+ personer.

Absolut, men ska man lära ut matlagning och recept i TV så ska man väl göra "rätt"?
Citera
2016-01-20, 21:29
Medlem
Avva66s avatar
Slötittar på skiten nu emellan. Är de ett Lesbiskt par, eller?

Hur i helvete skall de få mej som sänker en hel Lingbolimpa med en hel fet jävla prästost, och starkt jävla kaffe till frukost. Samt en balja rotmos och ett halvt grisarsle till middag att bli vegetarian? De söker ju sej till redan frälsta för fan! Jag blir ju så jävla anti emot dessa flummiga jävla stolpskott!
Senast redigerad av Avva66 2016-01-20 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in