När till och med
Aftonbladet sågar något har det f*n i mig gått långt...
Kanske är det läge för
Micael Lekberg (Ansvarig utgivare för programmet.) att inse att skiten har träffat fläkten och lagt sig som en klibbig hinna över både
Karoline Jönsson och
Eleonore Bendel-Zahn (Jag ser dem mest som offer för Micael Lekbergs totala avståndstagande från den verkliga världen.)...
Jag är själv
Lakto-ovo-vegetarian och har varit det i närmare 20 år och ser inte hur det går att vara mer felinformerad om att majoriteten av de ca 10% av Sveriges befolkning som är vegetarianer eller veganer faktiskt inte skiljer sig nämnvärt från övriga befolkningen. Vi är ungefär som alla andra, men vi äter bara inte kött.
Det här är ungefär lika relevant för vegetarianer som om den första TV-sändningen i Sverige någonsin om Bandy skulle vara
Trevligt Folk Deluxe och sedan vifta bort kritiken med ett påstående om att det faktiskt riktar sig mot folk som följer
Somalias herrlandslag i bandy och inte folk som är intresserade av Bandy generellt.
Att det egentligen inte är Sveriges "första vegoprogram" utan bara ett program som "
... riktar sig till – unga tjejer som följer Eleonore och Karoline." är ju knappast något SVT varit särskilt tydliga med att informera om förrän skiten börjat hagla över detta fullständiga klavertramp.
Well, då är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta tills de tar åt sig kritiken och snarast drar igång det program som ska bli
Sveriges Televisions första vegetariska matlagningsprogram.
Aftonbladets diss:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/sylviabalac/article22092607.ab