Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-20, 21:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Slötittar på skiten nu emellan. Är de ett Lesbiskt par, eller?

Hur i helvete skall de få mej som sänker en hel Lingbolimpa med en hel fet jävla prästost, och starkt jävla kaffe till frukost. Samt en balja rotmos och ett halvt grisarsle till middag att bli vegetarian?

Jag blir ju så jävla anti emot dessa flummiga jävla stolpskott!

Jag såg t.o.m negativa reaktioner från inbitna veganer i går.
Citera
2016-01-20, 21:41
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag såg t.o.m negativa reaktioner från inbitna veganer i går.

Jag är vegan och jag tänkte att det var ett skämt rakt igenom hela programmet.
Har inte hört eller sett något positivt om programmet
Citera
2016-01-20, 22:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
HAHA! Herregud. Det hade varit rakt igenom roligt om det inte finansierats av dig och mig.

De tillagar nån grej som man, som tjänsteman, står sig på i en timme - max.

Hoppas på parodier där folk sensuellt "tillagar" fil med flingor, skogaholmslimpa och några ägg.

Kanske sitta på biltaket och äta i morgon?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-01-20 kl. 22:08.
Citera
2016-01-20, 22:06
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
HAHA! Herregud. Det hade vari rakt igenom roligt om det inte finansierats av dig och mig.

De tillagar nån grej som man, som tjänsteman, står sig på i en timme - max.

Hoppas på parodier där folk sensuellt "tillagar" fil med flingor, skogaholmslimpa och några ägg.

Kanske sitta på biltaket och äta i morgon?

Betalar inte licensen.
Man står sig väldigt bra på vegansk kost, jobbar heltid på fysiskt ansträngande jobb, inga problem.
Citera
2016-01-20, 22:08
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Jag är vegan och jag tänkte att det var ett skämt rakt igenom hela programmet.
Har inte hört eller sett något positivt om programmet
Jag kan tänka mej att dra ner på köttet, det men varför då inte vara seriösa? Detta är ju bara romantiskt flum. Den enda tänkbara publiken är väl några fåtal redan invigda. jag vill se Tareq Taylor göra ett liknande program, eller kockar lika seriösa som honom.

För vad jag just såg var fan inte seriöst, eller ens kockar! Skäms på er SVT, Ni kallar er faktiskt för public service!
Senast redigerad av Avva66 2016-01-20 kl. 22:10.
Citera
2016-01-20, 22:22
Moderator
Allaballawallas avatar
När till och med Aftonbladet sågar något har det f*n i mig gått långt...

Kanske är det läge för Micael Lekberg (Ansvarig utgivare för programmet.) att inse att skiten har träffat fläkten och lagt sig som en klibbig hinna över både Karoline Jönsson och Eleonore Bendel-Zahn (Jag ser dem mest som offer för Micael Lekbergs totala avståndstagande från den verkliga världen.)...

Jag är själv Lakto-ovo-vegetarian och har varit det i närmare 20 år och ser inte hur det går att vara mer felinformerad om att majoriteten av de ca 10% av Sveriges befolkning som är vegetarianer eller veganer faktiskt inte skiljer sig nämnvärt från övriga befolkningen. Vi är ungefär som alla andra, men vi äter bara inte kött.

Det här är ungefär lika relevant för vegetarianer som om den första TV-sändningen i Sverige någonsin om Bandy skulle vara Trevligt Folk Deluxe och sedan vifta bort kritiken med ett påstående om att det faktiskt riktar sig mot folk som följer Somalias herrlandslag i bandy och inte folk som är intresserade av Bandy generellt.

Att det egentligen inte är Sveriges "första vegoprogram" utan bara ett program som "... riktar sig till – unga tjejer som följer Eleonore och Karoline." är ju knappast något SVT varit särskilt tydliga med att informera om förrän skiten börjat hagla över detta fullständiga klavertramp.

Well, då är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta tills de tar åt sig kritiken och snarast drar igång det program som ska bli Sveriges Televisions första vegetariska matlagningsprogram.

Aftonbladets diss:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/sylviabalac/article22092607.ab
Citera
2016-01-20, 22:33
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Den ena, Elenore, är ju skapligt söt iallafall ...

Hade gärna skurit upp mango på en sandstrand med henne.
Citera
2016-01-20, 22:57
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
När till och med Aftonbladet sågar något har det f*n i mig gått långt...

Kanske är det läge för Micael Lekberg (Ansvarig utgivare för programmet.) att inse att skiten har träffat fläkten och lagt sig som en klibbig hinna över både Karoline Jönsson och Eleonore Bendel-Zahn (Jag ser dem mest som offer för Micael Lekbergs totala avståndstagande från den verkliga världen.)...

Jag är själv Lakto-ovo-vegetarian och har varit det i närmare 20 år och ser inte hur det går att vara mer felinformerad om att majoriteten av de ca 10% av Sveriges befolkning som är vegetarianer eller veganer faktiskt inte skiljer sig nämnvärt från övriga befolkningen. Vi är ungefär som alla andra, men vi äter bara inte kött.

Det här är ungefär lika relevant för vegetarianer som om den första TV-sändningen i Sverige någonsin om Bandy skulle vara Trevligt Folk Deluxe och sedan vifta bort kritiken med ett påstående om att det faktiskt riktar sig mot folk som följer Somalias herrlandslag i bandy och inte folk som är intresserade av Bandy generellt.

Att det egentligen inte är Sveriges "första vegoprogram" utan bara ett program som "... riktar sig till – unga tjejer som följer Eleonore och Karoline." är ju knappast något SVT varit särskilt tydliga med att informera om förrän skiten börjat hagla över detta fullständiga klavertramp.

Well, då är det väl bara att luta sig tillbaka och vänta tills de tar åt sig kritiken och snarast drar igång det program som ska bli Sveriges Televisions första vegetariska matlagningsprogram.

Aftonbladets diss:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/sylviabalac/article22092607.ab
Vad var er tanke med programmet?

Citat:
– För att nå målgruppen som programmet riktar sig till – unga kvinnor mellan arton och trettiofem – så är den här typen av program helt rätt. Två unga men väletablerade tjejer som intresserar sig för matlagning på ett annat sätt. Konceptet är ett livsstilsprogram med goda och snygga recept. Vi ville skildra miljön de lever i.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/svt-om-kritiken-mot-vegoratt-vi-ville-skildra-miljon-de-lever-i/

Vi män, pojkar och kvinnor över 35 småste alltså fortsätta att söka alternativen, eller? Dessa jävla feminister! Gör ett program som intresserar allmänheten! :
Senast redigerad av Avva66 2016-01-20 kl. 22:59.
Citera
2016-01-20, 23:15
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Vad var er tanke med programmet?
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/svt-om-kritiken-mot-vegoratt-vi-ville-skildra-miljon-de-lever-i/

Vi män, pojkar och kvinnor över 35 småste alltså fortsätta att söka alternativen, eller? Dessa jävla feminister! Gör ett program som intresserar allmänheten! :
Det intresserar inte målgruppen heller, så det är lika
Citera
2016-01-20, 23:35
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det intresserar inte målgruppen heller, så det är lika
Ok, så det är drömmare då, eller? 68-vänstern är i farten igen!
Citera
2016-01-20, 23:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Absolut, men ska man lära ut matlagning och recept i TV så ska man väl göra "rätt"?

Vadå "rätt"? Varför är det viktigt att hacka lök som ett pro när man lagar mat till snoriga barn?
Citera
2016-01-21, 00:00
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ok, så det är drömmare då, eller? 68-vänstern är i farten igen!
Jag tror inte ens övervintrade hippies som odlar sina egna grönsaker tycker detta är bra. Jag tippar på att det är noll procent av befolkningen som gillar detta program, med undantag för några som är höga och för stunden fascineras av kärleken till champinjoner och höbalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in