2016-01-18, 04:13
Medlem
CaptainNemos avatar
De som r frn invandrarfamiljer p min arbetsplats (sjukvrden) anser att Sveriges immigrationspolitk r helt t h-e medans de som r rena svenskar oftast tycker att man nog ska kunna ta in lite fler invandrare ... men s bor de flesta i villaomrden med i stort sett inga invandrare inom flera kilometers avstnd.

En vn frn Gambia har tom snackat med flera av de nyanlnda frn Afrika och de flesta ljuger om sitt ursprung vilket gr honom rasande d de enbart kommit hit fr att leva p bidrag (bidrag som sedan skickas hem till Nigeria eller Kenya d de flesta kommer drifrn ven om man pstr att man kommer frn Somalia).
Citera
2016-01-18, 05:56
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Andra generationens invandrare frn Slovakien. Pronen kom dock hit innan de flesta av er var fdda. Jobbat sen dag 1. D fanns inte dessa jvla skitghetton och freningar och paraboler. Man kom in direkt i samhllet. Sen r ju inte de europeiska kulturerna helt olika.

Men fr att svara p frgan...svenskar betraktar oss ironiskt nog som rasister. Men andra sidan r svenskar ett jvla PK-folk nu fr tiden. Jag blir jvligt trtt p svenskarnas ryggradslsa beteende. Det r svenskarnas fel att det blivit som det blivit. Ni borde veta bttre n att lta araber och afrikaner vlla in hr. Fy fan.

Nr vi ker p besk till Slovakien undrar de vad fan vi hller p med hr. De brjar betrakta svenskar och tyskar med stor misstnksamhet. Nstan s man funderar p att emigrera faktiskt till ngot slaviskt land. Vsteuropa brjar se riktigt jvla ckligt ut.

Stll lite krav fr i helvete. Vga vara mer som danskarna. Islam borde aldrig tilltits f fotfste hr. Jag befarar att det r krt nu. Jag har alltid lskat Sverige men nu brjar jag tappa hoppet.

Om inte SD fr rejlt med inflytande 2018 s skiter jag i det hr.

Mja, nu r det ju inte "vrt" fel, det r vra superkorkade politikers fel. Jag har inte rstat fram dem och det spelar ingen roll vad vi rstar fr vra politiker gr som de vill nd.

I vrigt r jag dig enig. Funderar sjlv p att flytta till Polen. Hr gr fan inte bo kvar. Urk. Illaluktande sljor och muslimer verallt. Str inte ut.
Citera
2016-01-18, 06:24
Bannlyst
Jag knner en hel del invandrare som kom hit p 70-talet. De pratar inte direkt gott om de som kommer nu. Likas har jag faktiskt hrt araber och turkar som kom p 90-talet sga att de som kommer nu inte borde ha rtt att komma hit. Mnga syrianer och iranier jag trffat r oftast negativt instllda till den invandring som kommer nu.
Citera
2016-01-18, 06:57
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Jo tacka fan att dom r det. Jvla araber som glider p bidrag.

Nu gr dock ingen av mina vnner p bidrag utan jobbar eller gr p universitetet och varken Iranien eller Kurden r araber.
Citera
2016-01-18, 07:20
Medlem
Andersdamaans avatar
r halv andragenerationsinvandrare d min mor r turkcypriot, och hon r mer n trtt p de lyckskare och bidragsturister i flyktingfrkldnad som nu vller in i riket. Det har t.om gtt s lngt att hon nu r i full frd med att flytta ned till Cypern igen, och detta var det inte ens frgan om fr bara ett par r sedan! D hette det att Sverige r det land som har gett henne mjligheter, vnskap och krlek, och att verge Sverige bara fr att hon har blivit pensionr skulle knnas som landsfrrderi! Hon ligger dessutom p mig och min familj att vi ocks skall flytta ned d hon tycker att det knns vldigt obehagligt att vi (Trots att vi bor i det n s lnge relativt skra Bromma) snart kommer att vara tvungna att trngas med en massa religisa araber och halvvilda afghaner. Min syster bor i USA s henne slipper hon att oroa sig ver, men mig och min fru vill hon grna ha med sig ned till Cypern.

Ironiskt att hon som muslimsk avflling (Hon konverterade till kristendomen efter att hon trffade min far) knner sig mer trygg i ett muslimskt land som Turkiet n i det sekulra men nd kristna Sverige! Sjukt r vad det r!!
Citera
2016-01-18, 07:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Ironin nar en invandrare ska kritisera att landet dom sjalva/foraldrarna invandrat till tar in for manga invandrare. Jag hoppas ni inte uttalar er om detta framfor folk!

Det som ska kritiseras har ar hur Sverige daltar och skammer bort nyanlanda. Svenska politiker och den svenska befolkningen som inte gor nagot at detta ar dom som graver graven. Absolut ingen annan!

Klart som fan att dom inte gor nagonting, skiter i svenska regler och lever pa skattepengar nar ingen fran borjan satter dom pa plats och staller krav for att dom ens ska fa komma och sedan fa stanna.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2016-01-18 kl. 07:29.
Citera
2016-01-18, 07:36
Medlem
Glauciuss avatar
Invandrare sjlv.
Jag r starkt skeptisk till den massinvandring Sverige bedriver. ven om jag r fr att man ska hjlpa folk i nd s ska det heller inte pverka det svenska samhllet p ett negativt stt.
Vi kanske behlla vr genersa migrationspolitik men samtidigt skrpa kraven p medborgarskap (nnu fler r d man r bosatt i Sverige, majoriteten av tiden s ska man antingen vara i studier eller ha ett fast arbete) och ett totalt uteslutande till det svenska vlfrdssystemet om man inte r en svensk medborgare.

Hur mnga tror ni hade skt sig hit om man visste att man inte skulle f ngra som helst pengar av den svenska staten? Hela rubbet lr stanna kvar i Tyskland alternativt i sina egna hemlnder (vilket har skett flera gnger d det tydligen var s pass illa hr i Sverige att man lika grna kan tervnda hem).
Citera
2016-01-18, 08:59
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Ironin nar en invandrare ska kritisera att landet dom sjalva/foraldrarna invandrat till tar in for manga invandrare. Jag hoppas ni inte uttalar er om detta framfor folk!

Det som ska kritiseras har ar hur Sverige daltar och skammer bort nyanlanda. Svenska politiker och den svenska befolkningen som inte gor nagot at detta ar dom som graver graven. Absolut ingen annan!

Klart som fan att dom inte gor nagonting, skiter i svenska regler och lever pa skattepengar nar ingen fran borjan satter dom pa plats och staller krav for att dom ens ska fa komma och sedan fa stanna.

Aldrig slagit dig att dessa invandrare som sger det ser Sverige som sitt land och r en del utav det Svenska samhllet och vill frsvara det, vilket r positivt. Det r ju sdana invandrare vi vill ha som stller upp fr oss.
Citera
2016-01-18, 09:01
Medlem
Balkan-Kings avatar
Vores svenske regime sttter sunni-islamistiska (=ISIS) regimer rundt i Mellemsten gennem vbenaftaler = Det er ok at have krig i Mellemsten for at fremme "demokratiseringen" = svensk regime synes krig og flygtninge er helt p sin plads = jeg sttter indvandringen til Sverige for det gr regimen osse.
Citera
2016-01-18, 09:02
Bannlyst
Ha tlamod, Sverige r ett bra land med relativt bra styre. Sjlvklart finns det "tunga tider" initialt i brjan av dessa flyktingstrmmar, ganska sjlvklart. Sen lugnar det sig,

Jag tror att Svensken egentligen vill ta emot, men det mrks att vra ledare inte tnkt igenom allt riktigt varfr gemene man brjar tveka.

Tror sverige behver en viss invandring annars frblir svensken ett toast utan smr
Citera
2016-01-18, 09:03
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Invandrare sjlv.
Jag r starkt skeptisk till den massinvandring Sverige bedriver. ven om jag r fr att man ska hjlpa folk i nd s ska det heller inte pverka det svenska samhllet p ett negativt stt.
Vi kanske behlla vr genersa migrationspolitik men samtidigt skrpa kraven p medborgarskap (nnu fler r d man r bosatt i Sverige, majoriteten av tiden s ska man antingen vara i studier eller ha ett fast arbete) och ett totalt uteslutande till det svenska vlfrdssystemet om man inte r en svensk medborgare.

Hur mnga tror ni hade skt sig hit om man visste att man inte skulle f ngra som helst pengar av den svenska staten? Hela rubbet lr stanna kvar i Tyskland alternativt i sina egna hemlnder (vilket har skett flera gnger d det tydligen var s pass illa hr i Sverige att man lika grna kan tervnda hem).

Ingen grund til at vre skeptisk nr etnisk svenske liberaler som Stefan, Fredrik, Mats og Mona ikke er det. Prver du at rdda svenskarna frn sig sjlv? Splid ikke din energi p det.
Citera
2016-01-18, 09:15
Medlem
De tycker inte alls om den. Inte minst pga att de har allt att frlora p den.
Jag knner flera "gammelinvandrare" frn bla Turkiet, Iran och forna steruropa. Alla jobbar och sliter samt lever "svenskt".
De blir utsatta grupper eftersom de (felaktigt men frsterligt) dras ver samma kam som de lyxmigranter som nu kommer.
Jag hoppas att de har orken att engagera sig politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in