2016-01-18, 04:13
Medlem
CaptainNemos avatar
De som är från invandrarfamiljer på min arbetsplats (sjukvården) anser att Sveriges immigrationspolitk är helt åt h-e medans de som är rena svenskar oftast tycker att man nog ska kunna ta in lite fler invandrare ... men så bor de flesta i villaområden med i stort sett inga invandrare inom flera kilometers avstånd.

En vän från Gambia har tom snackat med flera av de nyanlända från Afrika och de flesta ljuger om sitt ursprung vilket gör honom rasande då de enbart kommit hit för att leva på bidrag (bidrag som sedan skickas hem till Nigeria eller Kenya då de flesta kommer därifrån även om man påstår att man kommer från Somalia).
Citera
2016-01-18, 05:56
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Andra generationens invandrare från Slovakien. Päronen kom dock hit innan de flesta av er var födda. Jobbat sen dag 1. Då fanns inte dessa jävla skitghetton och föreningar och paraboler. Man kom in direkt i samhället. Sen är ju inte de europeiska kulturerna helt olika.

Men för att svara på frågan...svenskar betraktar oss ironiskt nog som rasister. Men å andra sidan är svenskar ett jävla PK-folk nu för tiden. Jag blir jävligt trött på svenskarnas ryggradslösa beteende. Det är svenskarnas fel att det blivit som det blivit. Ni borde veta bättre än att låta araber och afrikaner välla in här. Fy fan.

När vi åker på besök till Slovakien undrar de vad fan vi håller på med här. De börjar betrakta svenskar och tyskar med stor misstänksamhet. Nästan så man funderar på att emigrera faktiskt till något slaviskt land. Västeuropa börjar se riktigt jävla äckligt ut.

Ställ lite krav för i helvete. Våga vara mer som danskarna. Islam borde aldrig tillåtits få fotfäste här. Jag befarar att det är kört nu. Jag har alltid älskat Sverige men nu börjar jag tappa hoppet.

Om inte SD får rejält med inflytande 2018 så skiter jag i det här.

Mja, nu är det ju inte "vårt" fel, det är våra superkorkade politikers fel. Jag har inte röstat fram dem och det spelar ingen roll vad vi röstar för våra politiker gör som de vill ändå.

I övrigt är jag dig enig. Funderar själv på att flytta till Polen. Här går fan inte bo kvar. Urk. Illaluktande slöjor och muslimer överallt. Står inte ut.
Citera
2016-01-18, 06:24
Bannlyst
Jag känner en hel del invandrare som kom hit på 70-talet. De pratar inte direkt gott om de som kommer nu. Likaså har jag faktiskt hört araber och turkar som kom på 90-talet säga att de som kommer nu inte borde ha rätt att komma hit. Många syrianer och iranier jag träffat är oftast negativt inställda till den invandring som kommer nu.
Citera
2016-01-18, 06:57
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Jo tacka fan att dom är det. Jävla araber som glider på bidrag.

Nu går dock ingen av mina vänner på bidrag utan jobbar eller går på universitetet och varken Iranien eller Kurden är araber.
Citera
2016-01-18, 07:20
Medlem
Andersdamaans avatar
Är halv andragenerationsinvandrare då min mor är turkcypriot, och hon är mer än trött på de lycksökare och bidragsturister i flyktingförklädnad som nu väller in i riket. Det har t.om gått så långt att hon nu är i full färd med att flytta ned till Cypern igen, och detta var det inte ens frågan om för bara ett par år sedan! Då hette det att Sverige är det land som har gett henne möjligheter, vänskap och kärlek, och att överge Sverige bara för att hon har blivit pensionär skulle kännas som landsförräderi! Hon ligger dessutom på mig och min familj att vi också skall flytta ned då hon tycker att det känns väldigt obehagligt att vi (Trots att vi bor i det än så länge relativt säkra Bromma) snart kommer att vara tvungna att trängas med en massa religiösa araber och halvvilda afghaner. Min syster bor i USA så henne slipper hon att oroa sig över, men mig och min fru vill hon gärna ha med sig ned till Cypern.

Ironiskt att hon som muslimsk avfälling (Hon konverterade till kristendomen efter att hon träffade min far) känner sig mer trygg i ett muslimskt land som Turkiet än i det sekulära men ändå kristna Sverige! Sjukt är vad det är!!
Citera
2016-01-18, 07:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Ironin nar en invandrare ska kritisera att landet dom sjalva/foraldrarna invandrat till tar in for manga invandrare. Jag hoppas ni inte uttalar er om detta framfor folk!

Det som ska kritiseras har ar hur Sverige daltar och skammer bort nyanlanda. Svenska politiker och den svenska befolkningen som inte gor nagot at detta ar dom som graver graven. Absolut ingen annan!

Klart som fan att dom inte gor nagonting, skiter i svenska regler och lever pa skattepengar nar ingen fran borjan satter dom pa plats och staller krav for att dom ens ska fa komma och sedan fa stanna.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2016-01-18 kl. 07:29.
Citera
2016-01-18, 07:36
Medlem
Glauciuss avatar
Invandrare själv.
Jag är starkt skeptisk till den massinvandring Sverige bedriver. Även om jag är för att man ska hjälpa folk i nöd så ska det heller inte påverka det svenska samhället på ett negativt sätt.
Vi kanske behålla vår generösa migrationspolitik men samtidigt skärpa kraven på medborgarskap (ännu fler år då man är bosatt i Sverige, majoriteten av tiden så ska man antingen vara i studier eller ha ett fast arbete) och ett totalt uteslutande till det svenska välfärdssystemet om man inte är en svensk medborgare.

Hur många tror ni hade sökt sig hit om man visste att man inte skulle få några som helst pengar av den svenska staten? Hela rubbet lär stanna kvar i Tyskland alternativt i sina egna hemländer (vilket har skett flera gånger då det tydligen var så pass illa här i Sverige att man lika gärna kan återvända hem).
Citera
2016-01-18, 08:59
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Ironin nar en invandrare ska kritisera att landet dom sjalva/foraldrarna invandrat till tar in for manga invandrare. Jag hoppas ni inte uttalar er om detta framfor folk!

Det som ska kritiseras har ar hur Sverige daltar och skammer bort nyanlanda. Svenska politiker och den svenska befolkningen som inte gor nagot at detta ar dom som graver graven. Absolut ingen annan!

Klart som fan att dom inte gor nagonting, skiter i svenska regler och lever pa skattepengar nar ingen fran borjan satter dom pa plats och staller krav for att dom ens ska fa komma och sedan fa stanna.

Aldrig slagit dig att dessa invandrare som säger det ser Sverige som sitt land och är en del utav det Svenska samhället och vill försvara det, vilket är positivt. Det är ju sådana invandrare vi vill ha som ställer upp för oss.
Citera
2016-01-18, 09:01
Medlem
Balkan-Kings avatar
Vores svenske regime støtter sunni-islamistiska (=ISIS) regimer rundt i Mellemøsten gennem våbenaftaler = Det er ok at have krig i Mellemøsten for at fremme "demokratiseringen" = svensk regime synes krig og flygtninge er helt på sin plads = jeg støtter indvandringen til Sverige for det gør regimen osse.
Citera
2016-01-18, 09:02
Bannlyst
Ha tålamod, Sverige är ett bra land med relativt bra styre. Självklart finns det "tunga tider" initialt i början av dessa flyktingströmmar, ganska självklart. Sen lugnar det sig,

Jag tror att Svensken egentligen vill ta emot, men det märks att våra ledare inte tänkt igenom allt riktigt varför gemene man börjar tveka.

Tror sverige behöver en viss invandring annars förblir svensken ett toast utan smör
Citera
2016-01-18, 09:03
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Invandrare själv.
Jag är starkt skeptisk till den massinvandring Sverige bedriver. Även om jag är för att man ska hjälpa folk i nöd så ska det heller inte påverka det svenska samhället på ett negativt sätt.
Vi kanske behålla vår generösa migrationspolitik men samtidigt skärpa kraven på medborgarskap (ännu fler år då man är bosatt i Sverige, majoriteten av tiden så ska man antingen vara i studier eller ha ett fast arbete) och ett totalt uteslutande till det svenska välfärdssystemet om man inte är en svensk medborgare.

Hur många tror ni hade sökt sig hit om man visste att man inte skulle få några som helst pengar av den svenska staten? Hela rubbet lär stanna kvar i Tyskland alternativt i sina egna hemländer (vilket har skett flera gånger då det tydligen var så pass illa här i Sverige att man lika gärna kan återvända hem).

Ingen grund til at være skeptisk når etnisk svenske liberaler som Stefan, Fredrik, Mats og Mona ikke er det. Prøver du at rädda svenskarna från sig själv? Splid ikke din energi på det.
Citera
2016-01-18, 09:15
Medlem
De tycker inte alls om den. Inte minst pga att de har allt att förlora på den.
Jag känner flera "gammelinvandrare" från bla Turkiet, Iran och forna österuropa. Alla jobbar och sliter samt lever "svenskt".
De blir utsatta grupper eftersom de (felaktigt men förståerligt) dras över samma kam som de lyxmigranter som nu kommer.
Jag hoppas att de har orken att engagera sig politiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in