2016-01-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obvius
Om vi ska ta ett MYCKET strre problem s skulle jag sga araber alla dagar i veckan. Dessa r vrldens parasiter och de r idag det strsta hotet i vrlden, inte islam. Vld, vldtkt, dlig kvinnosyn, hat, inavel och massa annat skit r en del av arabernas vrld (Det finns i deras gener s att sga). Araber gillar inte araber, s illa r det allts!
Fel, fel, fel. Araber hmtar sin vlds- och vldtktsinspiration frn koranen och profeten muhammed, allahs perfekta exempel. Araber r helt enkelt mest muslimer av alla muslimer och det visar sig i beteendet. En sk "moderat muslim" r inte s bokstavstrogen, dvs inte lika mn om att efterlikna allahs perfekta profet muhammed. Drfr r det fel att sga att araber r det strsta hotet, enbart fr att de r mest bokstavstrogna. Islam r och frblir det strsta hotet mot vrlden just nu. Punkt.
Citera
2016-01-18, 01:15
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Fel, fel, fel. Araber hmtar sin vlds- och vldtktsinspiration frn koranen och profeten muhammed, allahs perfekta exempel. Araber r helt enkelt mest muslimer av alla muslimer och det visar sig i beteendet. En sk "moderat muslim" r inte s bokstavstrogen, dvs inte lika mn om att efterlikna allahs perfekta profet muhammed. Drfr r det fel att sga att araber r det strsta hotet, enbart fr att de r mest bokstavstrogna. Islam r och frblir det strsta hotet mot vrlden just nu. Punkt.

Fel.. fel.. fel..
Islam som religion r s mycket mer n det lilla du tror om just islam!

Islam har frstrts systematiskt sedan brjan av 2000 talet av USA och vstmakterna. Inte s svrt att se detta d man nstan aldrig hrde "terrorattentat" i islams namn tidigare som nu. Extremister har alltid funnits och var f i antal d till skillnad frn idag. Extremisterna hade inte helt pltsligt massa vapen och pengar utan dessa fick de av vst samt SA som r USAs allierade. Man brjade frst med att supporta dessa grupper MOT sina egna stater med vapen och pengar fr att sedan visa de som fiender fr omvrlden. Detta gjorde man med 9/11, allts att man skapade fienden genom att peka p islam. Vrlden brjade helt pltsligt se islam som djvulens verk och helt pltsligt blir en hel religion utpekad. Islam vxer idag vldigt fort och kommer g om kristendomen och bli mycket strre. Detta ser vst samt USA som ett hot fr sina egna intressen. De vill med andra ord skapa en vrld dr vi alla ska bli kontrollerade av ett system och inte fler.

Araber r vldsammaste av alla MENA folk och de rkar tyvrr vara muslimer. Jag skms ibland ver att jag delar samma religion som de. De r skam fr religionen!
Citera
2016-01-18, 01:18
Medlem
redbloodedwomans avatar
Mer eller mindre gr frberedelser fr att kunna lmna landet (vi har ju lmnat hemlandet en gng s vad gr det att lmna Sverige nu) om det behvs.

I vra medier dr "hemma" i hemlandet var det vilda debatter i somras hur man skulle hantera och kontrollera vem som kom in i landet och i vilket syfte om ngon skulle vilja ska asyl d det potentiellt finns massvis med extremister som kan stlla till det - som r dr fr ett annat syfte.

Massvis med rapportering, stngda grnser, vld och en massa annat som frekom. Nr vi flydde hade aldrig ngon ens ftt fr sig att ens tnka tanken p att "krva" saker i ett frmmande land n mindre ta till vld fr att f det (stenkastningarna osv p grnserna)! P nyhetssndningarna kunde man bland annat se folk bli intervjuade om att de skulle "till Sverige/Tyskland fr att plugga", "vill ha jobb", "vill trffa frun", osv.. De verkade inte riktigt vara mnniskor som faktiskt r p FLYKT.

Meanwhile i Sverige tog man inte ens tog upp mnet p en random nyhetssndning frran ett flertal mnader efter. Fljde bde svensk media och media p balkan - enorm skillnad. Typ 2 olika vrldar p samma kontinent.

Var massvis med kontroller genom Europa, varje land kontrollerade pass och fordonet. Tyskland blockerade en motorvg fr att utfra kontrollerna med full polisstyrka verallt typ. Danmark hade ocks poliser vid ingngen i landet som markerade sin nrvaro. Dremot - Sverige...helt ppet och de vid grnsvergngen, var nog inte en kotte dr fr jag sg verkligen ingen mnniska ngonstans nr jag passerade.

Som ngon sa, man skulle kunna gra s mycket mer p plats n att i princip frska frflytta en kontinent.

Europa verkar ha viljan att agera proaktivt, Sverige dremot reaktivt - om inte sent. Men det ligger ngot politiskt i detta...helt klart.
Citera
2016-01-18, 01:36
Medlem
ValeNs avatar
Jag hatar det fullstndigt.

Vill att alla tiggare, alla ensamkommande, alla asylskande mn (ej gamla, kvinnor och barn) och politikerna som r ansvariga fr det hela ska ut. Men vld om det behvs.
Senast redigerad av ValeN 2016-01-18 kl. 01:41.
Citera
2016-01-18, 01:54
Medlem
habeshas avatar
Andra generationens invandrare. Mellanstern.

Starkt kritisk mot massinvandringen, har varit det i 4 r nu.
Citera
2016-01-18, 01:54
Medlem
Red-Pandas avatar
Har vnner vars frldrar kommer ifrn Iran, Sudan, Libanon och Kurdistan.

Alla r vldigt anti-SD och tycker det r bra att vi tar in och hjlper folk. Dom r som vilka andra vnstertomtar som helst.
Citera
2016-01-18, 02:31
Medlem
wasd1234s avatar
r Svensk, men jag kan tnka mig att mnga hrt arbetande Finnar, Polacker, Danskar, Tyskar, och allt annat r skitfrbannade p invandringen utav negrer och araber. Jvla grisar r dom. Drfr de inte ter gris.

Kan tnka mig att SD fr ett 80-90% std utav invandrare som inte r Araber och Negrer i Sverige. Skulle inte frvna mig. Tur r vl det.
Citera
2016-01-18, 02:32
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Har vnner vars frldrar kommer ifrn Iran, Sudan, Libanon och Kurdistan.

Alla r vldigt anti-SD och tycker det r bra att vi tar in och hjlper folk. Dom r som vilka andra vnstertomtar som helst.

Jo tacka fan att dom r det. Jvla araber som glider p bidrag.
Citera
2016-01-18, 02:40
Medlem
elliot1990s avatar
Jag har inget emot dom f som har mjlighet att komma in i samhllet och dom f hgutbildade. Mrk att jag skriver f Givetvis finns det f flyktingar som tar sig till Sverige fr en nystart. Det r flyktingar vi ser nu komma i tusentals. Jag r inte speciellt positiv. Som Sverige styrs nu r en bil utan frare p vg ner mot ett stup en bra liknelse, crash and burn.
Citera
2016-01-18, 02:52
Medlem
De invandrare jag pratat med s avskyr man den. Speciellt de som kommer frn Afghanistan d dem inte ens flyr frn krig. Utan bara kommer fr att leva p bidrag
Citera
2016-01-18, 03:22
Medlem
Bonnatorps avatar
Rent formellt s rknas jag som delvis andra generationens invandrare d mina farfrldrar r frn Finland, men vardagligt s identifierar jag mig av ganska frsteliga skl som helsvensk (ven om jag hyser en stereotypt stor krlek fr bastu, korv och knivar bland mina mnga intressen).

Skillnaden dri ligger dremot i att de blev prompt tvungna att jobba i industrin fr brdfdan hr i Sverige och fick utst mngen trakasserier i form av att bli kallade finnjvlar och bli sidosatt p allehanda stt i samhllet, och det var nd en fullt normal del av samhllet d p 60-talet.
Men de bet ihop.
Nu r de pensionrer men farmor jobbar p med egen stdfirma och farfar r kristen, s han lser mest bibeln och r allmnt from nr han sitter och fiskar eller tvttar volvon.
De lever allts verkligen villa-volvo-vovve idealet med husvagn och hela kret numera.

Ngot bidrag har de aldrig ftt heller.
De blev meddelade att de skulle f 7:- i bostadsbidrag en gng, men det hade blivit felrknat och blev inget av.

Med det sagt s r min egen sikt om den nya invandringen helt i linje med vriga FB. De tillfr inte samhllet tillrckligt mycket fr att vga upp de grovt negativa delarna.
Dock hller jag med om att Sverige hade behvt lite kulturellt tillskott, men absolut inte p det hr sttet!
Hade hellre sett att man kat insatserna i att f hit kompetens arbetskraft samt kat antalet omrden man tagit flyktingar frn (varfr inte t.ex. Tibet eller stturkestan?), men nd hllt det p en sdan niv att det varit hanterbart, just fr den varierade kulturimportens skull.
Hade ju vldigt grna sett att man importerat lite mer kineser och japaner d deras matkultur r helt gudomlig samt att Sverige med sin ppna kultur nog kunnat vara ganska mottagligt fr japanernas helt underbara teveshower

Dessutom knns ju en japans intellekt med svenskens kulturella/sociala frihet som ett givet recept fr framgng
Senast redigerad av Bonnatorp 2016-01-18 kl. 03:32.
Citera
2016-01-18, 04:13
Medlem
VaBanks avatar
Jag och alla polacker spyr galla ver araber. Milt sagt florerar rasismen som aldrig frr just nu.

Knner folk frn Ungern och det r ganska samma lika tankebanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in