Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Invandrare jag knner (privat och i jobbet) har olika sikter om detta men fler r negativa, jag knner flera rumner och de avskyr denna invandring och klagar s fort den kommer p tal. De araber jag knner brukar inte sga s mycket.
Kan det mjligtvis ha att gra med att... de r muslimer?

Fr kristna araber, de brukar vara desto mer frisprkiga!
De invandrare jag knner frn utomeuropeiska lnder r vldigt upprrda ver den ansvarslsa flyktingpolitiken. Jag har mest erfarenhet av iranier och folk frn Sydamerika - invandrande europer omfattar fd "jugoslaver", ungrare och diverse arbetskraftsinvandrare (finlndare etc) p 60-70-talet. De har kmpat hrt med studier/arbete och integration och har i de allra flesta fall lyckats riktigt bra. De tycker att denna invasion av taharrush-grottmongos frn medeltiden frstr srskilt fr alla utomeuropeiska invandrare/mnniskor med arabiskt eller afrikanskt utseende, d det r svrt fr kreti och pleti att frst skillnaden mellan olika kulturer, folkslag och framfrallt religionens inverkan.
Islam r den gemensamma nmnaren fr misslyckad integration. Majoriteten iranier flydde ifrn islamisk diktatur och avskyr slja och andra religisa frtryckande symboler.
Islam predikar en vi-och-dem-mentalitet, srskilt i arabiska lnder; en mentalitet av att tillhra de "bsta av folk" vilket predikas i koranen. En mentalitet man givetvis tar med sig dit man senare "flyr". Samma beteende kan observeras i vilken destruktiv sekt som helst, det svart-vita tnkandet och vertygelsen att vara bttre n alla icke-medlemmar i sekten...
Om man betraktar det land dit man "flyr" som kafirernas (de otrognas) land, ja d r man inte srskilt intresserad av att beblanda sig med det packet, dvs man vill inte integrera sig med de otrogna utan man bildar islamiska "rttrogna" enklaver i kafirsamhllet. Det str t ex i koranen att muslimer inte ska ta kristna och judar till vnner; att judar r apor och grisar. Suranummer i koranen finns, om ngon frgar...Hur ska man vervinna en sdan vertygelse, om allah r strst och hans profet muhammed r den sista och den bsta mnniskan??