2016-01-17, 21:36
Medlem
Invandrare jag knner (privat och i jobbet) har olika sikter om detta men fler r negativa, jag knner flera rumner och de avskyr denna invandring och klagar s fort den kommer p tal. De araber jag knner brukar inte sga s mycket. Vsteuroperna brukar hjlpa till p flyktingmottagningar osv, och ven ngra kurdiska bekanta. En engelsman r totalt mot invandringen. Rtt blandat med andra ord!

Vet ven ngra frn fre detta Sovjet som rstar SD.
Citera
2016-01-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Jag r Svensk. De jag knner som inte r det ogillar den nya invandringen, de flesta iaf.

Frgan jag stller mig r den om vad invandrare som hller med SD tycker om de rent rasistiska inlgg frn s mnga mnniskor som florerar bl.a. hr.

Jag tycker det r pinsamt nr man tar det till en niv dr man ger uttryck fr att alla mrkhyade r lgre stende varelser, med ord som jag tolkar in mer som barnsliga uttryck fr frustration, vrede o ilska n konstruktiva frsk till en frbttring av situationen.

[U]Kort sagt[/u]: Det r pinsamt fr oss SD:are med alla som vrker ur sig saker i affekt som bara provocerar andra till att bli lika frblindade av knslor. Fr det de skriver skrmmer nog bort mnga mnniskor, bde invandrare och Svenskar, frn att rsta SD.

Det enda som i dagslget hindrar mig frn att rsta p SD r att det knns moraliskt fel iom att s mnga rasister vljer det partiet.
Hade SD setts som Sverigevnligt och inte rasistiskt s hade mitt val varit s mycket enklare. Och en sker rst p SD.
Jag hoppas att SD innan valet lyckas bli av med rasiststmpeln utan att ndra sin politik.
D blir det ett ltt val, ven moraliskt fr mig och skert mnga 2:a generationens invandrare som trots att vra frldrar tillts komma hit inte vill ha hit massa ckliga muslimer och skggbarn.
Citera
2016-01-17, 23:03
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingus
[/b]

Det enda som i dagslget hindrar mig frn att rsta p SD r att det knns moraliskt fel iom att s mnga rasister vljer det partiet.
Hade SD setts som Sverigevnligt och inte rasistiskt s hade mitt val varit s mycket enklare. Och en sker rst p SD.
Jag hoppas att SD innan valet lyckas bli av med rasiststmpeln utan att ndra sin politik.
D blir det ett ltt val, ven moraliskt fr mig och skert mnga 2:a generationens invandrare som trots att vra frldrar tillts komma hit inte vill ha hit massa ckliga muslimer och skggbarn.
Media kommer alltid att stmpla SD som rasister oavsett vilken politik de fr.
Citera
2016-01-17, 23:08
Medlem
Fizzlors avatar
De som drabbas mest av dagens invandring r de som faktiskt kom hit fr att skta sig. Fyfan fr att bli ihopbuntad med de otacksamma drgg som idag vller in ver landet.
Citera
2016-01-17, 23:15
Bannlyst
r andra generationens invandrare och fdd hr. Invandringen har enbart varit till nackdel fr mig. Visst svenskar lper strre risk att ka p dng av ngra invandrare kvllstid men fr mig har det ftt frdande konsekvenser i ett avseende. Tjejerna raggade som fan p mig fram till hgstadiet. Sen brjade den hr jvla vldtktsvgen kulminera med start fr tre r sedan. Sedan den stora flyktingvgen r alla tjejer rdda fr oss. Funderar p att aldrig mer g ut. Tjejerna kommer bara tro att jag r en av afghanerna som r dr fr att flukta...
Citera
2016-01-17, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
De som drabbas mest av dagens invandring r de som faktiskt kom hit fr att skta sig. Fyfan fr att bli ihopbuntad med de otacksamma drgg som idag vller in ver landet.
Det r sjukt. Frga bara mig som r fdd hr men r svartskalle. Om jag gr ut med mjukisbyxa, lite ovrdat skgg och fet svart jacka kommer folk tro att jag kom till Sverige fr tv r sedan. Man mste gng p gng kl upp sig och vrda frillan fr att ens se civiliserad ut i svenskens gon.
Citera
2016-01-17, 23:27
Medlem
Jag r 2:a generationens invandrare. Mina frldrar har jobbat hela tiden sen dom kom till Sverige, Farsan hade fan tv jobb ett tag. Jag skrev p anstllningpappren sex mnader innan studenten! S detta som Sverige gr nu r t helvete GALET! Hur kan ngra politiker frstra ett land s hr mycket?
Hur kan man bara ppna portarna och be alla komma in? Utan ngon sorts kontroll? Fuck vad alla sger dom som kommer till Sverige r lyxflyktingar eller ISIS, dom stackarna som verkligen behver hjlp har fastnat dr nere. Och dom f mnnen med lite stake dom r kvar och slss fr sitt. S alla som har kommit hit gtt SFI och har startat egen livs affr eller mobilaffr FATTAR ni inte att det r pengatvtt t isis? Nej frn en bitter invandrare till er alla! DETTA r bedrvligt VAKNA upp Sverige och glm inte oss vanliga Svenssons som pungar in skattepengar till staten! Vi vill ocks ha ett drglig liv sen nr vi gr i pension
Citera
2016-01-17, 23:35
Medlem
dacks avatar
Personligen s r jag s pass gammal att jag gick i skolan p sextiotalet och fick frmnen att trffa den frsta delen av andragenerationens arbetskraftsinvandrares barn till skolkamrater.och nu menar jag dom riktiga invandrarna som kom hit i frsta hand frn Europa med en likvrdigt tradition kulturellt och religist till skillnad mot den hr avfringen till skitfolk som kommer nu med en religis trosuppfattning som inte hr hemma verhuvudtaget i ett kristet land som Sverige. Och det hnder att vi springer p varandra ibland till och frn och alla mina gamla skolkamrater r eniga om att det som sker nu r t helvete till och med dom r oroliga fr sina barnbarn likvl som oss etnisk svenskar. Ngra har till och med flyttat utomlands fr att dom anser sverige r frdrvat s jvla illa r det stllt nu r 2016.
Citera
2016-01-17, 23:38
Medlem
Andra generationens invandrare frn Slovakien. Pronen kom dock hit innan de flesta av er var fdda. Jobbat sen dag 1. D fanns inte dessa jvla skitghetton och freningar och paraboler. Man kom in direkt i samhllet. Sen r ju inte de europeiska kulturerna helt olika.

Men fr att svara p frgan...svenskar betraktar oss ironiskt nog som rasister. Men andra sidan r svenskar ett jvla PK-folk nu fr tiden. Jag blir jvligt trtt p svenskarnas ryggradslsa beteende. Det r svenskarnas fel att det blivit som det blivit. Ni borde veta bttre n att lta araber och afrikaner vlla in hr. Fy fan.

Nr vi ker p besk till Slovakien undrar de vad fan vi hller p med hr. De brjar betrakta svenskar och tyskar med stor misstnksamhet. Nstan s man funderar p att emigrera faktiskt till ngot slaviskt land. Vsteuropa brjar se riktigt jvla ckligt ut.

Stll lite krav fr i helvete. Vga vara mer som danskarna. Islam borde aldrig tilltits f fotfste hr. Jag befarar att det r krt nu. Jag har alltid lskat Sverige men nu brjar jag tappa hoppet.

Om inte SD fr rejlt med inflytande 2018 s skiter jag i det hr.
Senast redigerad av Arialo 2016-01-17 kl. 23:43.
Citera
2016-01-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Invandrare jag knner (privat och i jobbet) har olika sikter om detta men fler r negativa, jag knner flera rumner och de avskyr denna invandring och klagar s fort den kommer p tal. De araber jag knner brukar inte sga s mycket.
Kan det mjligtvis ha att gra med att... de r muslimer? Fr kristna araber, de brukar vara desto mer frisprkiga!
De invandrare jag knner frn utomeuropeiska lnder r vldigt upprrda ver den ansvarslsa flyktingpolitiken. Jag har mest erfarenhet av iranier och folk frn Sydamerika - invandrande europer omfattar fd "jugoslaver", ungrare och diverse arbetskraftsinvandrare (finlndare etc) p 60-70-talet. De har kmpat hrt med studier/arbete och integration och har i de allra flesta fall lyckats riktigt bra. De tycker att denna invasion av taharrush-grottmongos frn medeltiden frstr srskilt fr alla utomeuropeiska invandrare/mnniskor med arabiskt eller afrikanskt utseende, d det r svrt fr kreti och pleti att frst skillnaden mellan olika kulturer, folkslag och framfrallt religionens inverkan.

Islam r den gemensamma nmnaren fr misslyckad integration. Majoriteten iranier flydde ifrn islamisk diktatur och avskyr slja och andra religisa frtryckande symboler. Islam predikar en vi-och-dem-mentalitet, srskilt i arabiska lnder; en mentalitet av att tillhra de "bsta av folk" vilket predikas i koranen. En mentalitet man givetvis tar med sig dit man senare "flyr". Samma beteende kan observeras i vilken destruktiv sekt som helst, det svart-vita tnkandet och vertygelsen att vara bttre n alla icke-medlemmar i sekten...

Om man betraktar det land dit man "flyr" som kafirernas (de otrognas) land, ja d r man inte srskilt intresserad av att beblanda sig med det packet, dvs man vill inte integrera sig med de otrogna utan man bildar islamiska "rttrogna" enklaver i kafirsamhllet. Det str t ex i koranen att muslimer inte ska ta kristna och judar till vnner; att judar r apor och grisar. Suranummer i koranen finns, om ngon frgar...Hur ska man vervinna en sdan vertygelse, om allah r strst och hans profet muhammed r den sista och den bsta mnniskan??
Citera
2016-01-18, 00:22
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Andra generationens invandrare frn Slovakien. Pronen kom dock hit innan de flesta av er var fdda. Jobbat sen dag 1. D fanns inte dessa jvla skitghetton och freningar och paraboler. Man kom in direkt i samhllet. Sen r ju inte de europeiska kulturerna helt olika.

Men fr att svara p frgan...svenskar betraktar oss ironiskt nog som rasister. Men andra sidan r svenskar ett jvla PK-folk nu fr tiden. Jag blir jvligt trtt p svenskarnas ryggradslsa beteende. Det r svenskarnas fel att det blivit som det blivit. Ni borde veta bttre n att lta araber och afrikaner vlla in hr. Fy fan.

Nr vi ker p besk till Slovakien undrar de vad fan vi hller p med hr. De brjar betrakta svenskar och tyskar med stor misstnksamhet. Nstan s man funderar p att emigrera faktiskt till ngot slaviskt land. Vsteuropa brjar se riktigt jvla ckligt ut.

Stll lite krav fr i helvete. Vga vara mer som danskarna. Islam borde aldrig tilltits f fotfste hr. Jag befarar att det r krt nu. Jag har alltid lskat Sverige men nu brjar jag tappa hoppet.

Om inte SD fr rejlt med inflytande 2018 s skiter jag i det hr.

Jag hller med dig till stor del.
r sjlv en mer modern musse och r lika civiliserad som vilken annan kristen/svensk/europ som helst.
Det stmmer att muslimer har svrt att anpassa sig efter den europeska kulturen med kristendom som statsreligion. MEN det strsta problemet r inte just muslimer d mnga tidigare arbetskrafts invandrare med islam som religion idag har mer eller mindre anpassat sig efter det europeska "tnket" (jag och mina frldrar r ett bra exempel p detta). Det r de nyanlnda som r strsta problemet d dessa inte vet ngonting annat n islam och sina egna lagar och regler.
Om vi ska ta ett MYCKET strre problem s skulle jag sga araber alla dagar i veckan. Dessa r vrldens parasiter och de r idag det strsta hotet i vrlden, inte islam. Vld, vldtkt, dlig kvinnosyn, hat, inavel och massa annat skit r en del av arabernas vrld (Det finns i deras gener s att sga). Araber gillar inte araber, s illa r det allts!

Gott folk med tiden kommer ni frst att det r araben som r problemet och inte muslimen. Blanda inte in olika MENA kulturer med Islam.
Citera
2016-01-18, 00:42
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Media kommer alltid att stmpla SD som rasister oavsett vilken politik de fr.
Jag r inte s sker p det nr dom kommer till makten.
Jag tror att det kommer en sjlvransakan inom media de nrmasta ren, jag tror frvisso att den redan pbrjats vilket vi kan se tydliga tecken p redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in