2016-01-27, 03:43
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du har en sexig avatar, men inte på ett öre tror jag att du är kvinna.

Sanningen är kvinnans fiende nr1, verkligheten ska ständigt utsmyckas med vackra lögner.

Äh, sanningen skapas ju av oss kvinnor så vår sanning är vår bästa vän. Jag brukar låta mitt humör styra vad som ska vara sant från dag till dag. Så länge ni karlar accepterar denna världsordning, så får ni skylla er själva om lögnen segrar ute i samhället.
Citera
2016-01-27, 12:09
Medlem
Ja, det är riktigt kul att se feminister stå och prata sig varma om att man inte ska generalisera folk, man ska inte prata om problem som överrepresenterade inom vissa grupper för det är hets mot folkgrupp och rasism osv. Några minuter senare hör man dem prata om "mäns våld mot kvinnor", "män förorenar mer än kvinnor" osv.

Man får absolut inte nämna invandrare och brottslighet i samma mening, men att prata om MÄNS våld mot KVINNOR går ypperligt, trots att det bara är någon promille sjuka män som är skyldiga är det helt plötsligt hela det manliga könets ansvar
Citera
2016-01-27, 14:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Se denna: https://www.youtube.com/watch?v=a9XDb0nxSO4
Citera
2016-01-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Herregud. Du är ju både förlist och förlorad, människobarn.

Ptja, återigen. Jag tror vi har skilda åsikter om vem som är vad av oss.

Men som svar då: Jaså det vill jag ständigt hävda bla bla bla osv... Läser du inte diskussionen är det inte så mkt mening med att du kommenterar. Tycker jag. Jag är inte så sugen på att lägga tid på att svara när du projicerar vad du tycker är mediafeminism på vad jag skriver och sen skriver nån harang om det.
Citat:
När du avslutar med att säga att du inte vill leva i en värld där starka män med förmåga till agressivitet behövs för att skydda kvinnor blir du ju mest näpen och ett så tydligt exempel på din ideologis utopiska frånvaro av verklighetsförankring. bla bla bla

Näpen? Vill jag inte leva i en hård värld? Bäst jag avslutar det illa kvickt då eller? Antingen får du läsa vad jag faktiskt skriver. Eller så orkar jag inte kommentera.

Vill du att vi ska arbeta för en värld där vi hetsar ungdomar mot varandra och tränar upp en elitgeneration på att slåss med aggressionen som verktyg, (eller fan skit i träningen. Skit i skolan också. Man vinner fajter med aggression och stora muskler!!1111) som skall ta hand om muslimerna. Sen blir allt bra i samhället serruh. Skitmkt tjejer kommer bli impade också, alla killar kommer få minst 2. Blir dom inte sjukt impade och sugna får dom skylla sig själva. Fast eftersom muslimerna är borta försvinner ju brottsligheten och således aggressionsbehovet. Klurigt detdär du men jag tror du är lösningen på spåret.
Citera
2016-01-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Ptja, återigen. Jag tror vi har skilda åsikter om vem som är vad av oss.

Men som svar då: Jaså det vill jag ständigt hävda bla bla bla osv... Läser du inte diskussionen är det inte så mkt mening med att du kommenterar. Tycker jag. Jag är inte så sugen på att lägga tid på att svara när du projicerar vad du tycker är mediafeminism på vad jag skriver och sen skriver nån harang om det.

Näpen? Vill jag inte leva i en hård värld? Bäst jag avslutar det illa kvickt då eller? Antingen får du läsa vad jag faktiskt skriver. Eller så orkar jag inte kommentera.

Vill du att vi ska arbeta för en värld där vi hetsar ungdomar mot varandra och tränar upp en elitgeneration på att slåss med aggressionen som verktyg, (eller fan skit i träningen. Skit i skolan också. Man vinner fajter med aggression och stora muskler!!1111) som skall ta hand om muslimerna. Sen blir allt bra i samhället serruh. Skitmkt tjejer kommer bli impade också, alla killar kommer få minst 2. Blir dom inte sjukt impade och sugna får dom skylla sig själva. Fast eftersom muslimerna är borta försvinner ju brottsligheten och således aggressionsbehovet. Klurigt detdär du men jag tror du är lösningen på spåret.
Apropå att läsa in något motdebattören inte säger. För oss som inte är borderlinefeminister kvarstår en stor gråzon mellan feminiserade eunucker och bärsärkarmachostereotyper. All manlig agressivitet är inte av ondo. Att lära unga pojkar att behärska och kontrollera sin agressivitet för goda ändamål är att lära pojkarna att bli män.

Återigen, vilka svenska feminister har gått i bräschen och kritiserat islams förinvasion av Sverige?

Fatta vad som händer i ditt land, idag måste polisen patrullera badhus för att unga män inte ska förgripa sig sexuellt på 10-åriga flickor. Välkommen till Kabul.

Invandrare från ickemuslimska kulturer verkar unisont ställa sig mycket frågande till vänstersveriges muslimvurmande.

Du verkar tyvärr vara helt körd.
Senast redigerad av lillskrot 2016-01-27 kl. 17:33.
Citera
2016-01-27, 17:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Apropå att läsa in något motdebattören inte säger. För oss som inte är borderlinefeminister kvarstår en stor gråson mellan feminiserade eunucker och bärsärkarmachostereotyper. All manlig agressivitet är inte av ondo. Att lära unga pojkar att behärska och kontrollera sin agressivitet för goda ändamål är att lära pojkarna att bli män.

Återigen, vilka svenska feminister har gått i bräschen och kritiserat islams förinvasion av Sverige?

Fatta vad som händer i ditt land, idag måste polisen patrullera badhus för att unga män inte ska förgripa sig sexuellt på 10-åriga flickor. Välkommen till Kabul.

Invandrare från ickemuslimska kulturer verkar unisont ställa sig mycket frågande till vänstersveriges muslimvurmande.

Precis som de som lär sig självförsvar för att slippa slåss.
Citera
2016-01-27, 18:30
Medlem
Citat:
Apropå att läsa in något motdebattören inte säger. För oss som inte är borderlinefeminister kvarstår en stor gråzon mellan feminiserade eunucker och bärsärkarmachostereotyper. All manlig agressivitet är inte av ondo. Att lära unga pojkar att behärska och kontrollera sin agressivitet för goda ändamål är att lära pojkarna att bli män.

Ja vad vill du säga? Du drog en lång harang om vad jag tycker och hävdar i svart och vitt, bordelinefeminist som jag är. Som du har tolkat in. Precis som jag gjorde i mitt raljerande sista stycke. Men jag är helt körd. vår diskussion är det nog iallafall.

Vars har jag t.ex. hävdat att Feminister har gått i bräschen att kritisera Islam?

Hur invandrare från andra kulturer generellt ställer sig till Sveriges vänster-höger politik har jag ingen aning om nej, vilket urval har du? Är det dina vänner? Är det kristna invandrare, sekulariserade ? Har jag förresten diskuterat vänster-högerpolitik överhuvudtaget i tråden, eller nån annan tråd? Det är så många frågor som dyker upp nu. Vill du diskutera något som jag inte skrivit eller hävdat kan du ju fråga hur jag ställer mig till det du undrar. Istället för att skriva sanningar. Eller hävda något jag inte hävdat. Eller börja med att kalla mig dum i huvudet.

Hur är man förresten när man är feminiserad? Vad är skräckexemplet? Eller är alla kvinnliga karaktärsdrag bara av ondo (är alla karaktärsdrag förutom aggressivitet kvinnliga )? Jag är också nyfiken på vars jag hävdat jag vill att män skall bli kvinnor. Eller vars nån hävdat det (finns säkert nån men jag vet ingen). "Män med feminisation kan få förminskade testiklar, utveckla kvinnobröst (gynekomasti), och drabbas av galaktorré (få bröstmjölk)." huamig det där lät ju dock lite läskigt.
Citera
2016-01-28, 15:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
1. OK. 2. Jag vill ha män OCH kvinnor som kräver "nolltolerans" (det låter så bra att jag hoppar på tåget här, jag vet fortfarande inte vad du anser det innebär och jag är orolig vi tycker olika)
Fast det är ju det här velandet som försitter chansen att påverka.
Det är ju inte vare sig du eller jag som dikterar villkoren för nolltolerans. Om tillräckligt många kräver det så kommer det upp på agendan. Sedan kan man diskutera formerna för det.

Citat:
3. Ok, ja det kanske jag framstår som, vad vet jag.

6.menar du att vi blir overrun by islam? Jag är sekulariserad och för mig är religioner bara av ondo. Skulle jag få välja skulle alla försvinna. Vad vill du göra, förbjuda alla religioner?
Det är ett faktum att Europa Islamiseras av alla eftergifter. Tom sätter vi religionsfrihet före svensk lag. Barngifte tex. Halal är inte den mest djurvänliga slaktmetoden, ändå inför skolor halalslaktat kött. Vi tillåter klädsim, och istället för att porta killar som inte sköter sig på simhallarna så införs separata poler.
Nej det låter sig inte göras att föbjuda religioner, men alla skall vara lika inför lagen. Och lagen måste efterföljas. Liksom regler. Hårdare straff. Något måste också göras med de som inte är straffmyndiga. Förut fanns ju ungdomnsvårdskolor. Som Afghanerna och Marockaneran härjar så verkar vi inte ha nåt val än att återinskaffa det.
Citat:
5. Nej du verkar vara en (lite insnöad bara hoho) smart och stark kvinna som inte låter ett patriarkat sätta sig på dig. Det är kanske inte ditt lidande jag är bekymrad över. Eller mitt eget heller för den delen. Men alla är inte starka, alla får idag heller inte förutsättningarna att bli eller vara det (nu kommer det väl tramsas om att feminismen vill göra alla svaga). Jag tycker bara det är schysst att alla får förutsättningarna att bli vad de vill på samma villkor. Pojke som flicka. Man som kvinna.
Nu är det nog inte jag som är insnöad, gå in på aktuella ämnen och se hur det fullkomligt spårar.
Vet du vad styrka kommer sig av, jo att man bär, igen och igen. Och igen, jag vet inte om du tränar, men det krävs ett otroligt antal reps för att få en muskel att bli stark. Detsamma med själen.
Jag har själv efter en händelse varit rädd för min egen skugga - så svag var jag. vad hände, ju jag insåg att sin självkänsla måste man erövra. Feministiska kärringar kräver att andra ska göra det jobbet åt dem. Och du ja- du trivs ju bland de svaga kvinnorna - då känner du dig stark
Du blir gillad och bekräftad.

Trots att dina kulor är små
Du frågade vad feminisering var till annan användare här är enligt wiki resultatet av att gå från manliga könskaraktäristika till kvinnliga.
Citat:
Ursprungligen postat av WIKI
Män med feminisation kan få förminskade testiklar, utveckla kvinnobröst (gynekomasti), och drabbas av galaktorré (få bröstmjölk).

Citat:
Sen återigen. Har jag sagt att alla män ska titta på om en kvinna blir ofredad?
Nej men vad har du gjort åt det annat än att snacka teorier och nicka medhåll om att det är synd om kvinnorna? Och föra den diffusa "kampen" som ingen orkar engagera sig annat än klubben för inbördes beundran.
Citat:
Har jag sagt att vi skall vara undfallande?
Nej men du är undfallande både mot våldsmän, och kvinnor - grow some balls.
Citat:
Konflikträdda?.

Nej men du är - du är så skiträdd att bli kallad rasist, eller mansgris så du tassar på äggskal.
Nu är kanske inte det värsta som kan hända att bli kallad rasist.
Det är nog värre att bli våldförd på eller rent av dödad.

Citat:
Om du känner dig tryggare med en man som försvarar dig så FINE. Det kanske är så nu för dig och andra.

Det handlar inte om en enstaka man, jag har ju gjort klart för dig att jag klarar mig ganska bra mot ett flertal män. Det jag behöver är inte en man jag behöver en stat, som skyddar sin befolkning. Så som det är nu verkar kvinnor ses som ett krigsbyte av vissa.
Och dessutom som försumbart spill av staten. Nån minister stod i TV och sa - vi får se vad som händer nu...

Inte - helvete vi måste göra nåt för att stoppa kaoset i Sverige.

De nyanlända kommer ifrån länder i krig, de diskuterar inte, de tar för sig, löser saker med aggressivitet. Nej det är inte rätt, men du kan inte stävja ett upplopp med ord. Ett upplopp kräver en insatsstyrka som tar ett kliv framåt och inte viker ned sig.

Vilka signaler tycker du att det skickar att vi låter dessa män som fysiskt tar för sig komma undan med det?

Citat:
Vill jag arbeta för ett samhälle där en kvinna behöver en farlig man för att känna sig trygg? Niet. Och det vill ju du vad jag kan utläsa inte heller.
Du förstår ju inte - du lever väl för långt ifrån det helt enkelt.
Jag gissar du är en kontorsråtta som inte har en aning om hur du ska hantera våldsamma män som går bärsärk. Tror du att i det läget det funkar att fundera över vad du vill arbeta för.

När kriget kommer så behövs män. Kriget är här. Då menar jag inte ett krig mot invandrare, eller muslimer eller whatever. Men det kommer människor hit som inte har någon annan erfarenhet än krig. De vet bara hur man beter sig i krig, inte i hur man beter sig i ett civliserat samhälle.
Som Zlatan säger, du kan ta en kille från Rosengård, men inte ta Rosengård från en kille.

Bold - indirekt så är det ju det du har gjort iom att den feministiska vänstern är för fri invandring utan att tänka på konsekvensera. Så Nej det var kanske inte det du ville, men det är så det blev.
Och om din sort får hållas så finns det snart inga män kvar som kan sätta stopp för detta som pågår.
Men det har väl inte nått dig än.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-28 kl. 16:12.
Citera
2016-01-28, 15:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja vad vill du säga? Du drog en lång harang om vad jag tycker och hävdar i svart och vitt, bordelinefeminist som jag är. Som du har tolkat in. Precis som jag gjorde i mitt raljerande sista stycke. Men jag är helt körd. vår diskussion är det nog iallafall.

Vars har jag t.ex. hävdat att Feminister har gått i bräschen att kritisera Islam?

Hur invandrare från andra kulturer generellt ställer sig till Sveriges vänster-höger politik har jag ingen aning om nej, vilket urval har du? Är det dina vänner? Är det kristna invandrare, sekulariserade ? Har jag förresten diskuterat vänster-högerpolitik överhuvudtaget i tråden, eller nån annan tråd? Det är så många frågor som dyker upp nu. Vill du diskutera något som jag inte skrivit eller hävdat kan du ju fråga hur jag ställer mig till det du undrar. Istället för att skriva sanningar. Eller hävda något jag inte hävdat. Eller börja med att kalla mig dum i huvudet.

Hur är man förresten när man är feminiserad? Vad är skräckexemplet? Eller är alla kvinnliga karaktärsdrag bara av ondo (är alla karaktärsdrag förutom aggressivitet kvinnliga )? Jag är också nyfiken på vars jag hävdat jag vill att män skall bli kvinnor. Eller vars nån hävdat det (finns säkert nån men jag vet ingen). "Män med feminisation kan få förminskade testiklar, utveckla kvinnobröst (gynekomasti), och drabbas av galaktorré (få bröstmjölk)." huamig det där lät ju dock lite läskigt.

Om du backar tillbaka till ursprungsfrågan - så var den: Varför skuldbeläggs alla män för vad några enskilda i det här fallet, kulturskadade människor gör?

Nej du har inte sagt de som du hävdar att du inte sagt, men du allierar dig med den femismen, använder deras retorik istället för att dunka näven i bordet och säga nu är det nog.

De och du relativiserar det som händer nu, förmodligen för att det är för långt ifrån din fina värld. Men också för att ni inte är särskilt empatiska.

Du skrev
Citat:
Men alla är inte starka, alla får idag heller inte förutsättningarna att bli eller vara det (nu kommer det väl tramsas om att feminismen vill göra alla svaga).

Faktiskt är det så att skyddade curlade barn och kvinnor som daltas med förblir svaga.

Eller menar du att kvinnor behöver någon slags skyddad verkstad?
Det om något är kvinnoförakt.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-28 kl. 16:04.
Citera
2016-01-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om du backar tillbaka till ursprungsfrågan - så var den: Varför skuldbeläggs alla män för vad några enskilda i det här fallet, kulturskadade människor gör? osv...

Ursprungsfrågan är jag helt med på. Och den diskuterar vi väl? Det jag ville få fram är att jag inte orkar föra en diskussion med någon som gång på gång hävdar att jag skrivit saker jag inte har och vill att jag skall försvara det som skribenten hittat på eller projektionstolkat. Det orkar jag inte när hela inläggen går ut på ovanstående. Och på att kalla mig körd, dumihuvudet, tappad (det kan jag ta om man motiverar påhoppet med något galet jag skrivit, inte när man hittar på).
Citera
2016-01-28, 16:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungsfrågan är jag helt med på. Och den diskuterar vi väl? Det jag ville få fram är att jag inte orkar föra en diskussion med någon som gång på gång hävdar att jag skrivit saker jag inte har och vill att jag skall försvara det som skribenten hittat på eller projektionstolkat. Det orkar jag inte när hela inläggen går ut på ovanstående. Och på att kalla mig körd, dumihuvudet, tappad (det kan jag ta om man motiverar påhoppet med något galet jag skrivit, inte när man hittar på).

Såklart.

Du får ju klä skott för alle feminister i denna tråden, som en slags paybacktime
Men jag hävdar ett medifeministernas uttalande efter Köln också är att beteckna som paybacktime.

De är inte så oskyldiga de små liven

De lär ha fördrivit Pär Ström, som enligt mig har väldigt vettiga tankar. De hotade honom till tystnad.
Kvinnor är inte så oskyldiga som de ger sken av.
https://genusnytt.wordpress.com/

Visste du att en kvinnlig terrorist är väldigt mycket "farligare" än en manlig. Visserligen läste jag det långt före ISIS och det handlade om kaparterrrorister. Men sanningen var att kvinnor går mycket längre. Om du tänker var ordet bitch kommer ifrån. Jo från en hund som skall hålla liv i uppemot tio valpar. Då krävs skinn på näsan...
http://www.cutorcopy.com/wp-content/...fe-is-wife.jpg

Det finns otroligt mycket aggressivitet hos kvinnor, i rätt riktning så används den för att skydda sina barn. Felriktad så angriper den män.
Det finns ju aggressivitet hos män också, rätt använd så skyddar den sin flock, felanvänd så ger den sig på kvinnor och barn

Här ett litet boktips

Konrad är gammal och död (?), men Sverre är skitbra. Jämställdister lyssnar på honom
http://www.adlibris.com/se/bok/aggre...-9789186061609

Så min gode man - vakna upp och bli en upplyst

Borsta dammet och snön av fruntimmersfoliehatten

Citera
2016-01-28, 16:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Det var tråkigt om Pär Ström, för det visste inte jag.
Har någon brytt sig om hoten och försökt utreda vem de kom ifrån?
Oj, förlåt, han är ju man. Tänkte inte på det... Om möjligt kanske han var gärningsmannen mot sig själv och vem av kvinnorna vill bli offret? Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in