Citat:
Ursprungligen postat av
tredjegangengillt
1. OK. 2. Jag vill ha män OCH kvinnor som kräver "nolltolerans" (det låter så bra att jag hoppar på tåget här, jag vet fortfarande inte vad du anser det innebär och jag är orolig vi tycker olika)
Fast det är ju det här velandet som försitter chansen att påverka.
Det är ju inte vare sig du eller jag som dikterar villkoren för nolltolerans. Om tillräckligt många kräver det så kommer det upp på agendan. Sedan kan man diskutera formerna för det.
Citat:
3. Ok, ja det kanske jag framstår som, vad vet jag.
6.menar du att vi blir overrun by islam? Jag är sekulariserad och för mig är religioner bara av ondo. Skulle jag få välja skulle alla försvinna. Vad vill du göra, förbjuda alla religioner?
Det är ett faktum att Europa Islamiseras av alla eftergifter. Tom sätter vi religionsfrihet före svensk lag. Barngifte tex. Halal är inte den mest djurvänliga slaktmetoden, ändå inför skolor halalslaktat kött. Vi tillåter klädsim, och istället för att porta killar som inte sköter sig på simhallarna så införs separata poler.
Nej det låter sig inte göras att föbjuda religioner, men alla skall vara lika inför lagen. Och lagen måste efterföljas. Liksom regler. Hårdare straff. Något måste också göras med de som inte är straffmyndiga. Förut fanns ju ungdomnsvårdskolor. Som Afghanerna och Marockaneran härjar så verkar vi inte ha nåt val än att återinskaffa det.
Citat:
5. Nej du verkar vara en (lite insnöad bara hoho) smart och stark kvinna som inte låter ett patriarkat sätta sig på dig. Det är kanske inte ditt lidande jag är bekymrad över. Eller mitt eget heller för den delen. Men alla är inte starka, alla får idag heller inte förutsättningarna att bli eller vara det (nu kommer det väl tramsas om att feminismen vill göra alla svaga). Jag tycker bara det är schysst att alla får förutsättningarna att bli vad de vill på samma villkor. Pojke som flicka. Man som kvinna.
Nu är det nog inte jag som är insnöad, gå in på aktuella ämnen och se hur det fullkomligt spårar.
Vet du vad styrka kommer sig av, jo att man bär, igen och igen. Och igen, jag vet inte om du tränar, men det krävs ett otroligt antal reps för att få en muskel att bli stark. Detsamma med själen.
Jag har själv efter en händelse varit rädd för min egen skugga - så svag var jag. vad hände, ju jag insåg att sin självkänsla måste man erövra. Feministiska kärringar kräver att andra ska göra det jobbet åt dem. Och du ja- du trivs ju bland de svaga kvinnorna - då känner du dig stark
Du blir gillad och bekräftad.
Trots att dina kulor är små
Du frågade vad feminisering var till annan användare här är enligt wiki resultatet av att gå från manliga könskaraktäristika till kvinnliga.
Citat:
Ursprungligen postat av WIKI
Män med feminisation kan få förminskade testiklar, utveckla kvinnobröst (gynekomasti), och drabbas av galaktorré (få bröstmjölk).
Citat:
Sen återigen. Har jag sagt att alla män ska titta på om en kvinna blir ofredad?
Nej men vad har du gjort åt det annat än att snacka teorier och nicka medhåll om att det är synd om kvinnorna? Och föra den diffusa "kampen" som ingen orkar engagera sig annat än klubben för inbördes beundran.
Citat:
Har jag sagt att vi skall vara undfallande?
Nej men du är undfallande både mot våldsmän, och kvinnor - grow some balls.
Nej men du är - du är så skiträdd att bli kallad rasist, eller mansgris så du tassar på äggskal.
Nu är kanske inte det värsta som kan hända att bli kallad rasist.
Det är nog värre att bli våldförd på eller rent av dödad.
Citat:
Om du känner dig tryggare med en man som försvarar dig så FINE. Det kanske är så nu för dig och andra.
Det handlar inte om en enstaka man, jag har ju gjort klart för dig att jag klarar mig ganska bra mot ett flertal män. Det jag behöver är inte
en man jag behöver en stat, som skyddar sin befolkning. Så som det är nu verkar kvinnor ses som ett krigsbyte av vissa.
Och dessutom som försumbart spill av staten. Nån minister stod i TV och sa - vi får se vad som händer nu...
Inte - helvete vi måste göra nåt för att stoppa kaoset i Sverige.
De nyanlända kommer ifrån länder i krig, de diskuterar inte, de tar för sig, löser saker med aggressivitet. Nej det är inte rätt, men du kan inte stävja ett upplopp med ord. Ett upplopp kräver en insatsstyrka som tar ett kliv framåt och inte viker ned sig.
Vilka signaler tycker du att det skickar att vi låter dessa män som fysiskt tar för sig komma undan med det?
Citat:
Vill jag arbeta för ett samhälle där en kvinna behöver en farlig man för att känna sig trygg? Niet. Och det vill ju du vad jag kan utläsa inte heller.
Du förstår ju inte - du lever väl för långt ifrån det helt enkelt.
Jag gissar du är en kontorsråtta som inte har en aning om hur du ska hantera våldsamma män som går bärsärk. Tror du att i det läget det funkar att fundera över vad du vill arbeta för.
När kriget kommer så behövs män. Kriget är här. Då menar jag inte ett krig mot invandrare, eller muslimer eller whatever. Men det kommer människor hit som inte har någon annan erfarenhet än krig. De vet bara hur man beter sig i krig, inte i hur man beter sig i ett civliserat samhälle.
Som Zlatan säger, du kan ta en kille från Rosengård, men inte ta Rosengård från en kille.
Bold - indirekt så är det ju det du har gjort iom att den feministiska vänstern är för fri invandring utan att tänka på konsekvensera. Så Nej det var kanske inte det du ville, men det är så det blev.
Och om din sort får hållas så finns det snart inga män kvar som kan sätta stopp för detta som pågår.
Men det har väl inte nått dig än.