Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Ja när du säger det så... nu kan jag ju inte tala för den grupp du menar. men JAG anser att problemet med sexualbrott är ett manligt problem. Om vi nu skippar att skuldbelägga och prata om normer som alla är delaktiga till osv. så är det ju främst Män som våldtar och Män som sextrakasserar, och oftast är det kvinnor som blir utsatta för dessa brott. Detta är (väl?) vi överens om oberoende av om vissa grupper av män är överrepresenterade eller underrepresenterade och etniciteter och kulturer likaså.

Jag tycker väl det är ok att påpeka att det är ett problem där män i de flesta fall utsätter kvinnor och det finns ett problem mellan könen där kvinnan står som förlorare. Och sedan försöka använda det i debatter för att synliggöra ojämlikheterna. Könen emellan.

Om Män i meningen Minsta gemensamma nämnare begår brott systematiskt, varför skulle det inte få tas upp i jämlikhetsdebatten

Innan du slår bakut här igen på att jag skriver att män systematiskt begår brott mot kvinnor kan du klippa o klistra i din tilltänkta förklaring till varför invandrare/asylanter begår brott systematiskt.

Jag personligen kanske också anser att kulturella (eller avsaknad av dessa. Samt taskig status i samhället överlag) skillnader spelar in på representationen av brott som begås. Sexualbrott absolut. Men att svenska män helt plötsligt ska stå upp som vita riddare och slå sig för bröstet och skrida till hjälp mot de onda mörkermännen som våldtar och har sig tycker nog både jag och andra (inte minst de som blivit utsatta) känns lite förljuget och smakar illa i munnen. Jag är nog rätt säker på att statistiskt genom historien är jag nog troligaste förövaren om min sambo skulle råka ut för något hemskt.

Jag har väl knappast påstått något annat?

Jag förstår att folk hakar upp sig på skuldbeläggandet. Och att man då inte lyssnar. Det var ju därför jag började skriva i tråden. För att förklara hur jag tolkar det och varför inte jag anser att man behöver gräva ner sig och fastna på det. Jag har förövrigt ingen privat agenda mer än att jag vill för mig, min partner, Hassan på jobbet och hans fru ska bemötas med lika respekt i grunden, inte respekt på olika sätt baserat på kön även om det kan vara respektfullt likaså. Jag vill att vi ska ha SAMMALIKA grundrespekt för varandra.

Jag är inte med nu och får kanske läsa på då.

Njä, jag tror väl varken du eller jag är helt tappade. Jag menade ju som tidigare att mgn är män. Jag ville veta under vilket ord du klumpar ihop de sexualbrottslingar du tycker att man idag skall rikta insatserna åt. Annars blir det ju svårt att sätta in de riktade insatser mot de brott du anser relativiseras.

Ja, här har jag ju sagt att jag gärna slår ihjäl myggan i rummet och stänger fönstret för övriga också. (jag får väl tillägga här att jag inte talar om att stänga gränser osv.)

Jag får kika på den.
Varför inte stänga gränsen om det är effektivt mot myggen? Varför är öppma gränser en helig ko, kosta bad det vill(och det kostar,tro mig, för all framtid)?
Citera
2016-01-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag är inte så imponerad av dina slutsatser och din verklighetsanalys. I mina ögon ter du dig snarare efterbliven.

FI har inte hårdare straffsatser i sitt partiprogram. FI tror överhuvudtaget inte på ett straffande rättsväsende, de vill hellre se uppfostrande läger som preventiv brottsmetod. Gudrun Schymann har offentligt tagit på sig en hijab för att stödja muslimsk kultur i Sverige. När en moske byggdes i Malmö med wahabisstiska pengar från Saudi var feminister och vänstergrupperingar nogranna med att visa sitt stöd. Ungefär samtidigt tvingades svenska gymnasiekillar att titta på SCUM under mobbningsförhållanden, för att känna sin kollektiva skuld.

Vart vill du komma? Ser du inte vad som sker vardagligen i Sverige?

Idag har jag förståelse för unga män som lär sig kvinnoförakt i Sverige. Vad annat ska dessa killar lära sig av att vara andra klassens medborgare? Vad mer förtjänar den svenska, oerhört priviligierade, kvinnan?

Om man rör sig i andra kulturer så går det inte att ta svensk feminism på allvar.

ajdå, jag som satt här och plitade för att imponera på dig. Med en replik i en långt gången diskussion.

Jag är inte så jätteimponerad av din öppning om du vill föra en diskussion med mig.

Vad är det som sker vardagligen i sverige tycker du? Hur ska vi komma åt det?

Fi har visserligen inte i sitt partiprogram vad jag vet mer än ökade straffsatser när det gäller kvinnofridskränkning. Och att hedersvåld härinom skall innefattas. Nu kan jag inte tyvärr inte recitera deras partiprogram. Jag röstade kanske inte på Fi heller. Jag vet inte om man som feminist måste göra det? Det finns Feminister som kämpar för att få hårdare tolkning av befintliga lagar. Det vet jag med säkerhet.

Jag känner mig inte som andra klassens medborgare. Jag är man, och pretty darn good at it.

Den här svenska privilierade kvinnan. är det priviligierat i jämförelse med vad? Den svenska mannen?

Vad är det som gör att du inte kan ta den på allvar. Med bakgrund i att du rör dig i andra kulturer?
Citera
2016-01-21, 19:18
Medlem
Citat:
ajdå, jag som satt här och plitade för att imponera på dig. Med en replik i en långt gången diskussion.

Jag är inte så jätteimponerad av din öppning om du vill föra en diskussion med mig.

Fi har visserligen inte i sitt partiprogram vad jag vet mer än ökade straffsatser när det gäller kvinnofridskränkning. Och att hedersvåld härinom skall innefattas. Nu kan jag inte tyvärr inte recitera deras partiprogram. Jag röstade kanske inte på Fi heller. Jag vet inte om man som feminist måste göra det? Det finns Feminister som kämpar för att få hårdare tolkning av befintliga lagar. Det vet jag med säkerhet.

Jag känner mig inte som andra klassens medborgare. Jag är man, och pretty darn good at it.

Den här svenska privilierade kvinnan. är det priviligierat i jämförelse med vad? Den svenska mannen?

Vad är det som gör att du inte kan ta den på allvar. Med bakgrund i att du rör dig i andra kulturer?
m
Mitt itgångsläge är att detta är ett offentligt debattforum. PM är att föredra för tete a tete kuttrasju. Här är vi allas och ingens egendom, inget för den tunnhudade.

Jag vill hävda att feminismen i Sverige är kontraproduktiv, dels i det kvinnohat feminisyer skapar genom att behandla vanliga svenska män och pojkar som kriminella objekt som bör feminiseras och omprogrammeras för att bli "männoskor", dels genom sitt blinda ideologiska vurmande för ytterst patriarkala kulturer som har ett instutitionaliserat kvinnoförakt. Anser du annorlunda?

Vad du upplever skiter jag i. Det finns svart på vitt att pojkar och män idag har mindre rättigheter mer skyldigheter och bör motarbetas av den svenska staten. Undantag görs om man är analfabet med taskig kvinnosyn, det är ju mångkulturellt. Anser du annorlunda?

Jag upplever att unga svenska killar idag har ett större kvinnoförakt än när jag var ung. Inget konstigt i mina ögon, 3 decenniers radikalfeminism får den föraktade att förakta.

Jag är lvertygad om att den svenska kvinnan är den mest priviligerade organismen på vår jord, inklusive den svenska mannen. "Känns" det annorlunda för dig?
Citera
2016-01-21, 19:21
Medlem
Citat:

Det är enormt svårt att ta en ideologi som inte har någon som helst verklighetsförankring eller en fot i jorden om du så vill på allvar. Frågan som följer är; h7r f-n kan du ta svenska feminister på allvar? Svar uppskattas.
Senast redigerad av lillskrot 2016-01-21 kl. 19:30.
Citera
2016-01-21, 19:34
Medlem
Citat:
Om man rör sig i andra kulturer så går det inte att ta svensk feminism på allvar.

Jag håller med, den svenska feminismen är tandlös och pinsam. Mer irriterande än inspirerande.
Citera
2016-01-21, 19:38
Medlem
Citat:

Jag personligen kanske också anser att kulturella (eller avsaknad av dessa. Samt taskig status i samhället överlag) skillnader spelar in på representationen av brott som begås. Sexualbrott absolut.
Så taskig status är anledningen till sexualbrott och inte dålig kvinnosyn vad den nu baseras på. Du vänder och vrider för att ursäkta och flytta skuldfrågan. Jag noterar din logiska kedja och förstår hur du tänker i sann feministisk anda, det är inte förövarnas fel utan de har fått taskig status som en följd av flytten till sverige och därmed så begår de sexualbrott. Jag känner många män både svenskar och invandrare som aldrig skulle kunna tänka sig att ofreda en kvinna oavsett "taskig" status eller inte.

Citat:
Men att svenska män helt plötsligt ska stå upp som vita riddare och slå sig för bröstet och skrida till hjälp mot de onda mörkermännen som våldtar och har sig tycker nog både jag och andra (inte minst de som blivit utsatta) känns lite förljuget och smakar illa i munnen. Jag är nog rätt säker på att statistiskt genom historien är jag nog troligaste förövaren om min sambo skulle råka ut för något hemskt.

Hur i h-e kan det kännas förljuget och smaka illa om de "vita riddarna" aldrig ofredat en kvinna, levt i jämställdhet och mer än en gång stått upp för kvinnor i diskussioner och vid fysiska konfrontationer. Du tänker så jävla dumt. Som sagt, jag har väldigt svårt att bära den skulden och blir oerhört provocerad av denna retorik.

Citat:
Jag förstår att folk hakar upp sig på skuldbeläggandet. Och att man då inte lyssnar. Det var ju därför jag började skriva i tråden. För att förklara hur jag tolkar det och varför inte jag anser att man behöver gräva ner sig och fastna på det. Jag har förövrigt ingen privat agenda mer än att jag vill för mig, min partner, Hassan på jobbet och hans fru ska bemötas med lika respekt i grunden, inte respekt på olika sätt baserat på kön även om det kan vara respektfullt likaså. Jag vill att vi ska ha SAMMALIKA grundrespekt för varandra.

Detsamma vill jag, men jag kan inte se varför jag som svensk man ska beskrivas i nedvärderande ordalag, etiketteras som vit, kränkt man i mediala debatter för att förminska och förlöjliga mig.

Skillnaden mellan dig och mig är kanske att jag vet vem jag är och att jag kan ha rak rygg utan att dela skuld och sätta kladdiga etiketter på mig själv. Du kanske behöver det här oket för att kunna må bra i dig själv och för att kunna bevisa att du är en god person inåt och utåt.
Citera
2016-01-21, 20:38
Medlem
Musikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Narcissism anses ju numera så vanligt att DSM har tagit bort det ur V:an.

Får personligen intrycket att narcissismen till och med numera upphöjts till norm...
Citera
2016-01-21, 20:48
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Jo alltså jag läser också tidningarna. Jag förstår fortfarande inte riktigt varför feminismen skall bära skott för polisens mörkningar. Det är väl ingen som försvarat det? Det enda folk (och fä eller hur nu man vill benämna feministiska debattörer) har gjort är att påpeka att de inte vill att sexualbrottsproblematiken enkom reduceras till att bli ett slagträ i invandringsdebatten.

Sverige har numera världens första uttalat feministisk och antirasistisk regering. Självklart ska då dels regeringen skärskådas men även den ideologi regeringen bekänner sig till. Att Margots feministiska utrikespolitik triumferat med den ena landvinningen efter den andra tror jag få har missat (läs ironiskt). Den segerrika stafettpinnen har nu lämnats över till Löfven att internationellt lansera den intersektionella analysen att bl.a. taharrush inte är ett arabproblem utan ett inhemskt svenskt mansproblem.

Citat:
Migrants are not to blame for sexual attacks and terrorism incidents across Europe, the Swedish prime minster told CNBC, just days after his country introduced tighter border controls.

Reports of a rise in sexual assault incidents across major European cities from Cologne to the Swedish capital Stockholm have been blamed by a number of politicians and campaign groups on the influx of migrants to the continent.

But Stefan Löfven, the prime minister of Sweden said that the migrants should not be blamed for attacks in Sweden.

"Sexual harassment is not automatically binding to migration and immigration. We have had sexual harassment in Sweden for many, many years, unfortunately," Löfven told CNBC at the World Economic Forum in Davos on Wednesday.

http://www.cnbc.com/2016/01/20/migra...wedish-pm.html

Hela den intersektionella analysen bygger på en stege av olika grupper och hur förtrycka de påstås vara av vita män och enligt diverse feministers vittnesmål i MSM har vita män i Sverige sedan urminnes tider samlats i grupp och tafsat och begått gängvåldtäkter. Den lilla detaljen att Sverige efter ha blivit kristnat och redan på 1200-talet genom Birger Jarl stiftar kvinnofridslagen vilket f.ö. saknas i MEA-kulturerna förtigs och ignoreras då det blir lite obekvämt för feminister och antirasister att behöva fundera på om deras intersektionella offerstege verkligen stämmer med verkligheten.

Utifrån feministisk analys ihop med antirasismen slår feminister knut på sig själva för att inte peka ut afghaner, araber, muslimer och annat löst folk från MEA (Middle East, Africa) då dessa anses vara förtryckta och således skyddsvärda.

Intressant graf över våldtäkter i förhållande till PUT. (varning hatsida)
http://www.exponerat.net/wp-content/..._statistik.jpg

Av bl.a. ovan nämnda orsaker feminismen och feminister få kritik då de ihop med polis, regering och MSM för söker mörka.
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2016-01-21 kl. 20:57.
Citera
2016-01-21, 20:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja när du säger det så...
Ja och där tappar feministerna poäng, det är spiken i kistan liksom....
Citat:
Nu kan jag ju inte tala för den grupp du menar. men JAG anser att problemet med sexualbrott är ett manligt problem. Om vi nu skippar att skuldbelägga och prata om normer som alla är delaktiga till osv. så är det ju främst Män som våldtar och Män som sextrakasserar, och oftast är det kvinnor som blir utsatta för dessa brott. Detta är (väl?) vi överens om oberoende av om vissa grupper av män är överrepresenterade eller underrepresenterade och etniciteter och kulturer likaså.
Bold - Ja det är vi
Det finns ju tokfeminister som hävdar att all sex är våldtäkt eftersom att mannen penetrerar.
Men Ja män använder sex för att uttrycka makt oftast helt klart. Men när man knyter företeelser till kön, vad händer då med Dominans? Det är förvånandevärt många män som gillar att bli dominerade. Vad ska dom tänka om sig själva, om vissa beteenden knyts till kön. Hur ska de männen som bara avgudar att bli "våldförda på i stjärten" av en kvinna? Skall dom då inte kunna identifiera sig som män? Eftersom det är män som "våldför" sig. Ska de se sig som kvinnor då?

Likaså skuldbelägger feministernas uppdelning i att män är förövare och kvinnor alltid offer, de kvinnor som går igång på att bli dominerade. Som själva vill underkasta sig sexuellt. Vilket är ännu fler. (Såklart ingen vill bokstavligen bli våldtagen, eller jo de kvinnor med självskadebeteende, så ändå, knyt inte saker till kön, för det är alltid någon som blir uppfuckad av det)
Vissa saker är ett brott och andra inte - det räcker så. Det behövs inte mer.

De kvinnor som jobbar mot trafficking och övergrepp och pedofilo är fantastiska, samtidigt sätter de sin egen sexualitet som norm i sitt svartvita tänkande.
Det blir därför en dubbelmoral där man fördömmer objektifieringen av kvinnor i reklamen där kvinnor domineras tex denna bilden, https://michaelanico.files.wordpress...ist.jpg?w=1112 samtidigt som Kvinnor klittrar fingrarna ur led till 50 shades of grey... (som lär vara rena våldtäkterna, har inte läst, men med tanke på hur den sålt så är det många som har och uppskattat sexet i den. Bondagegrejer lär sälja som aldrig förr) När människor kommer med pekpinnar så skapas som apjävel skriver en enorm förvirring och osäkerhet.

Man låser sig om man knyter företeelser till kön. Dessutom skuldbelägger man dem som inte anser sig passa in i feministernas åsikt om hur världen är. Det vet ju alla att det är kvinnor som starkare fördömmer lössläppta tjejer, även om killarna låter mer, och använder ett grövre mer profant språk särskilt om de är arbetare.

Grejen är väl att det kön som är i överläge använder alla maktmedel för att stanna där. Och i Sverige så är det inte samma kön i alla instanser - särskilt om man drar in parförhållande som instans. Där är det ju verkligen kvinnor som sitter på den sexuella makten eftersom våldtäkter är en ytterst ovanlig företeelse, och ju starkare band mellan parterna desto ovanligare. Får man tro feminister så verkar varenda make våldta som en del av Fredagsmyset. Men snarare är det så att vissa kvinnor använder sex som ett maktmedel att kontrollera männen. En duktig man får komma till.
Det finns ju en anledning att detta blev en jättehit. https://www.youtube.com/watch?v=M1C7Hf0gEkU
Nu har ju
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
.
för länge sedan slutat svara mig, men appropå att belöna och straffa män in i en mansroll...
Det är alls inte ovanligt att feminister kuvar sina män så pass att de inte längre tänder på dem. Och en hunsad man känner heller inte lust att lägra den kvinna som sårar honom. Det är mer än en man som fått erfara att han anpassar sig till den som kvinnan vill att han ska vara, när processen är färdig så har hon tappat respekten för honom.

Kvinnor tycker ofta män är löjliga som har det stora sexbehovet, men de kan ju testa själva att öka sitt testosteron i blodet 2.5 ggr och ser vad som händer. Jag läste en intervju med en kvinna som förberedde sig till ett könsbyte med hormoner. Visserligen fick hon 10 ggr mer, men hon beskrev det som ett helvete, där hon ständigt fick sexuella bilder i huvudet i tunnelbanan, på jobbet, bland vännder etc. Nu har ju inte alla män samma testosteronnivå i blodet, och upplever därför inte världen lika. Vad man vet om testosteron är att det är knutet till aggressivitet, tar man bort testiklarna blir mannen loj. Är det verkligen det feministerna vill? Ibland är det lätt att tro det, eftersom saker skall vaccineras bort. Våld och manlig lust ligger nära varandra hormonmässigt - det finns en aggressiv komponent i sexakten. Mannen förväntas ta komandot och leda i sexakten - visa tydligt att han vill och förmår penetrera igen och igen. Annars blir han föraktad...

Den största skammen på jorden för en man är att inte förmå erövra och/eller penetrera en kvinna....
Gissa vilka som inte fixar det, jo de som är skambelagda för detsamma Jag vet det här för jag jobbar med att få tillbaka de här männen på banan igen.

Ni kanske vill väl, men fan vad ni ställer till det.

Så summan av den snutten är atat man ska inte knyta beteende till kön så generaliserande för det är människor som kommer ikläm. Man skall heller inte knyta beteende rakt av till etnicitet eller till religion. Problemen måste riktas in snävare.

OM man är ute efter en lösning

Återkommer om resten. Måste leva lite också, men en väldigt intressant diskussion, tack för att du tar dig tid.

edit statistik
https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-21 kl. 21:40.
Citera
2016-01-21, 21:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag är man, och pretty darn good at it.
Kan du utveckla det?
Citera
2016-01-21, 21:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Mitt utgångsläge är att detta är ett offentligt debattforum. PM är att föredra för tete a tete kuttrasju. Här är vi allas och ingens egendom, inget för den tunnhudade.

Får man ha det som signatur?

Citat:
Jag vill hävda att feminismen i Sverige är kontraproduktiv, dels i det kvinnohat feminister skapar genom att behandla vanliga svenska män och pojkar som kriminella objekt som bör feminiseras och omprogrammeras för att bli "människor"....

... Det finns svart på vitt att pojkar och män idag har mindre rättigheter mer skyldigheter och bör motarbetas av den svenska staten. Undantag görs om man är analfabet med taskig kvinnosyn, det är ju mångkulturellt. ...

Jag upplever att unga svenska killar idag har ett större kvinnoförakt än när jag var ung. Inget konstigt i mina ögon, 3 decenniers radikalfeminism får den föraktade att förakta.

Jag är övertygad om att den svenska kvinnan är den mest priviligerade organismen på vår jord, inklusive den svenska mannen.

Jag är med dig

Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Utifrån feministisk analys ihop med antirasismen slår feminister knut på sig själva för att inte peka ut afghaner, araber, muslimer och annat löst folk från MEA (Middle East, Africa) då dessa anses vara förtryckta och således skyddsvärda.

Av bl.a. ovan nämnda orsaker får feminister kritik då de ihop med polis, regering och MSM försöker mörka.

Kort och koncist (hjälpte till med mobilsvenskan - hoppas det blev rätt?)
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-21 kl. 22:00.
Citera
2016-01-22, 06:54
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej det menar jag inte utan jag betonade klart och tydligt att det handlar om förändringar i personligheten och att det var på just den punkten det saknades motsvarighet. Lär dig göra åtskillnad på vad som faktiskt avses. Varför skulle jag hävda att kvinnor inte fokuserar på sitt utseende när jag har argumenterar för dess betydelse hela tiden?
Det spelar ingen roll om det är trams eller inte: det blotta faktumet att det existerar en marknad med inriktning på att tillgodose ett sådant behov hos män är fullt tillräckligt för att motbevisa ditt påstående om att kvinnor och män interagerar på likvärdiga villkor.
Du kan ju inte mena allvar. Det du tar upp är mer eller mindre ströläsning i samma anda som vilken kändis som har en hemlig romans eller de senaste bilderna från en valfri gala där "X" dök upp olämpligt klädd, "oj vilken flopp". Skiten avhandlas ju inte ens i betydande utsträckning utan täcker någon enstaka sida här eller där. Det går inte att använda detta som underlag när det finns män som läser hela böcker i ämnet och spenderar tusentals kronor på kurser om hur de ska attrahera kvinnor. Patetisk jämförelse.
Patetisk??
Har du ens läst någon"damtidning" överhuvudtaget+
Eller läst "tantsnusk"?
Det är ju först Nu, på senare år, en motsvarande marknad för män har börjat dyka upp. Dvs den du tänker på.
Men det är en Droppe i havet i jämförelse med den andra. Böcker med "tips" liknande det där tramset "The Game" eller vad den nu heter fick uppmärksamhet eftersom det var i princp det första som riktade sig till män, när alla andra motsvarigheter genom tiderna alltid riktat sig till den kvinnliga delen.
Jag kan ärligt talat inte ta dig på allvar när du visar upp en så enastående okunskap som du gör.

Handböcker och liknande i konsten att dra till sig en lämplig partner har ju varit stapelvara för kvinnor sedan så länge, och följt de rådande trenderna. Från att ha varit låsta vid den bildade överklassen ursprungligen, öppnade marknaden upp sig ännu mer i samband med att analfabetismen började utrotas.

Den Manliga delen i detta är inte ens en promille av vad den kvinnliga står för.
Har du aldrig ens känt en kvinna eller vad är det du egentligen menar?
HAr du gåtti någon Boys Only-skola för hårt hållna religiösa eller?

T.o.m. små flickor får ta del av detta redan vid unga år när de läser sina tjej-böcker. Där de ungdomsböcker för unga pojkar handlar om äventyr och upptåg handlar tjejernas motsvarigheter om hur man ska göra för att få en man.

Och i tonåren finns mångmiljardindustrin därute med alla dessa tidskrifter för just tonårsflickor, som alla de också beskriver hur de ska göra för att fånga sig sina män.
Tjejfilmer är också det en lika stor miljardindustri - och Alla handlar om en och samma sak.

Och DU tror i ditt förvirrade sinne att de få enstaka böcker om manlig raggning ens kan Jämföras med detta ...

Dessutom sa jag åt dig att strunta i de böckerna.
De "tips" de ger är rent Trams.
Du kommer aldrig att "lära dig ragga" genom de böckerna.
Alla tolkningar de ger är fullkomligt felaktiga och meningslösa. Som tex "Hur man ser om en tjej är villig". Du kan ju inte ens tro på trams i stil med "Om kvinnan lyfter på sin vänstra axl 5 cm signalerar det att hon är redo att låta sig förföras."
Det är bara Trams.
Det finns, som jag sagt (men du väljer att avfärda), bara Ett sätt att få en tjej på, och det är att göra henne intresserad av dig. Och jon blir intresserad om du ger henne orsak till det.

Citat:
Män i allmänhet verkar dock inte dela din åsikt att det är lättare över internet, och även om vi utgick ifrån att det är det så är "lättare" fortfarande inte detsamma som "lätt". Det är ett annat spel där de rent "fysiska" (d v s öga mot öga) förväntningarna på mannen att göra kvinnan intresserad, nervositet, nobbar och all sådan skit istället ersätts med att behöva framstå som intressant i sin profil, sina meddelanden och inte kunna räkna med att ens få svar på skiten man skriver.
Men Alla tycker ju internet-dating är lättare. Det är ju därför det är en sån köttmarknad. Alla vet att det "ingår knull" så att säga. Det är udnerförstått och det är det primära syftet bakom den formen av dating.
Dvs få ser särskilt seriöst på det. Det är itne riktigt det stället man vänder sig till om man är på jakt efter ett seriöst förhållande.
Och återigen ger du uttryck för din "uppgiftsorienterade" syn på dating. Dvs du skriver här hur krävande och jobbigt du tycker det är att "försöka verka intressant".
Du överanalyserar allt du gör och allt du skriver alltså. Och då kommer du att tolkas som allt för rak på sak, då komemr du att tolkas som "bara intresserad av en sak".
Du ska alltså inte oroa dig över "hur du ska vara intressant", "hur du ska få henne intresserad." Det rä ingen Kamp alltså.
Dvs du måste istället VARA intresserad, På Riktigt. Intresserad av att prata umgås, interagera, med Henne. Du Måste vara intresserad av det hon skriver, det hon säger. Du Måste vara intresserad av hennes liv.
Du måste alltså Fråga henne och henne om hennes liv. Du Måste fråga om allt sådant, och fråga på ett sådant sätt att hon Förstår att du Är intresserad.
Och visa på samma sätt att du är intresserad av att berätta om dig själv, om det du gör - bjud in henne till ditt liv alltså. Vis, förklara varför du är intresserad av det du är intresserad av. Få henne att förstå.
Jag såg tex en väldigt intressant dokumentär för nåt år sedan. En BBC doku om molnskådning ... "Cloud Appreciation Society" eller nåt, hette den.
I den berättade ordföranden för den föreningen att han tog med sig sin date ut i naturen på första daten, och där gick de upp på en backe och han började peka ut de olika molnen och berätta vad de hette, hur de fungerade, etc.
Dvs något bara en aspergers kan göra.
Förstår du?
Han vände sitt handikapp till en fördel.
Han visade henne vad han var intresserad av, och han bjöd in henne att ta del av hans sätt att vara intresserad. Han berättade alltså om sig själv för henne på ett sätt han inte hade kunnat göra genom att bara prata om sig själv. Utan han var tvungen att ta med henne och visa.

Visa att du är intresserad alltså.
Om du har svårt för att visa dig själv, så tänk dig att hon hade varit din "idol". Dvs hur hade du gjort om du hade pratat med den du beundrar allra mest? En författare, en forskare, en lärare eller vad som helst. Hur hade du gjort då?
På samma sätt måste du göra när du träffar tjejer.
Visa INTRESSE. Få henne att Förstå att du är intresserad.

Citat:
Det är ju fortfarande mannen som får göra hästgörat för att framstå som intressant och långt ifrån den idylliska jämställdhet du försöker måla upp. Det du beskriver är knappast representativt för hur det går till idag och för varje kvinna du träffade så hade hon själv med lätthet kunnat träffa 10 andra män. Det krävs bokstavligt talat inte ett skit.
Vad har det med något att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in