2016-01-20, 12:15
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12
Vart i mitt inlägg står det att jag skulle vara snabbast? Jag handlar inte ens i rena aktier.
Du ställde en hypotetisk fråga:
Citat:
Svara gärna på denna fråga med: Om ett bolag släpper en kvartalsrapport (dvs något som inte marknaden ännu känner till) som visar sig vara bättre än förväntat. De första människorna (oftast traders) som får nys om nyheten och slänger sig in i bolaget till en kurs på 40 kr. De vanliga småspararna kommer 2-60 min senare och kursen står då i 45 kr. Vad händer med ens kapital om man systematisk jobbar på detta viset, ökar det eller sjunker det?
Till skillnad från de flesta andra i tråden så kan jag svara på dessa frågor, verkar det som.

Svaret är att "De första människorna (oftast traders) som får nys om nyheten" inte kan köpa bolaget för 40 kronor eftersom det skulle kräva att samtliga dessa hade samma avkastningskrav och att många av dem är villiga att avstå köpet för att ge andra traders en gratis vinst. Vilket knappast några är, såklart.

Vad som "Vad händer med ens kapital om man systematisk jobbar på detta viset" är att man hamnar efter index, eftersom man alltid köper för sent.
Citat:
Sitter man med höga avgifter när man tradar är man helt fel ute och kanske ska tänka om. Jag tror med att den genomsnittlige tradern alltid kommer underprestera, få människor har disciplinen/psyket.
Bortsett från möjligtvis gratisfonderna, som det inte går att trada med, så finns det inga låga avgifter.

Alla avgifter högre än noll innebär att genomsnittet underpresterar mot index.

Och ja, ska vi lägga in disciplin och psyke också så ryker ju de flesta direkt. De flesta har ju inte ens disciplin att månadsspara några tusenlappar och inte psyket att sänka sin levnadsstandard ens.
Citat:
Så länge jag kan kombinera min traiding med ett snitt på någon tusenlapp om dagen tillsammans med mitt vanliga jobb är jag nöjd.
Bra att du snittar en tusenlapp om dagen. Hoppas du fortsätter med det och inte en dag undrar varför din strategi inte fungerar längre när du ligger 100 dagar back.

Som sagt, folk får göra precis vad de vill med sina pengar.
Citera
2016-01-20, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Användaren EckhartTolle argumenterar som en skitnödig, ignorant, internetkrigande akademiker som inte fått en rejäl dos verklighet. Finns några andra här också.

Till alla flashback-bröder som handlar på börsen och stundtals får besök av dessa typer som inte kan ett skvatt om hur saker och ting förhåller sig: Mata inte trollet.

Denna tråd har nu ca 190 inlägg och över hälften av alla inlägg är som ett försvarstal för ens ackumulerade kunskap man samlat ihop. Låt folket tycka vad de vill. Vad spelar det för roll?

Trollen begränsar er utveckling, snor tid, energi och livslust samt direkt motverkar grundläggande kommunikation och förståelse. Istället för att ödsla tid på losers, försök fokusera på tradingen och utvecklas.

Ska man hänga på flashback eller andra internetforum gäller det att veta hur 'forumspioner' beter sig. The Gentleperson's Guide To Forum Spies
https://cryptome.org/2012/07/gent-forum-spies.htm

Lycka till idag.
mvh FX5000

Jag baserar min syn på fakta du baserar din på känslor.

Tänk att inte ens när det är så här tydligt kan man erkänna dig slagen av fakta. Blrjar förstå hur trånga människor blir när de väl har bestämt sig för något...
Citera
2016-01-20, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle

Tänk att inte ens när det är så här tydligt kan man erkänna dig slagen av fakta. Blrjar förstå hur trånga människor blir när de väl har bestämt sig för något...
"Vad för information sitter du med som gör att du slår marknaden hemma på din kammare? Du har alltså insiderinformation."

Starta upp ett nytt konto istället, din trovärdighet är på 0.
Citera
2016-01-20, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
3. Alla investment banks som förr tjänade miljarder på proptrading har lagt ner sina verksamheter, det tycker jag är ganska talande..

Jag avslutar med att beskriva en tavla jag har hemma med ett citat som jag fick av Jan Stenbeck, det står ungefär så här. "It is no secret on Wall street that he who buys the index, turns off the lights and go home will look like a genius" Den gav han till ett 30 tal på Bank Invik när det begav sig.

mvh
Peter

Hej
Har prop trading dött? Var kommer Investment bankernas vinst ifrån nu isåfall?
Citera
2016-01-20, 12:38
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du ställde en hypotetisk fråga:

Till skillnad från de flesta andra i tråden så kan jag svara på dessa frågor, verkar det som.

Svaret är att "De första människorna (oftast traders) som får nys om nyheten" inte kan köpa bolaget för 40 kronor eftersom det skulle kräva att samtliga dessa hade samma avkastningskrav och att många av dem är villiga att avstå köpet för att ge andra traders en gratis vinst. Vilket knappast några är, såklart.

Vad som "Vad händer med ens kapital om man systematisk jobbar på detta viset" är att man hamnar efter index, eftersom man alltid köper för sent.

Bortsett från möjligtvis gratisfonderna, som det inte går att trada med, så finns det inga låga avgifter.

Alla avgifter högre än noll innebär att genomsnittet underpresterar mot index.

Och ja, ska vi lägga in disciplin och psyke också så ryker ju de flesta direkt. De flesta har ju inte ens disciplin att månadsspara några tusenlappar och inte psyket att sänka sin levnadsstandard ens.

Bra att du snittar en tusenlapp om dagen. Hoppas du fortsätter med det och inte en dag undrar varför din strategi inte fungerar längre när du ligger 100 dagar back.

Som sagt, folk får göra precis vad de vill med sina pengar.

Eftersom jag har "empiriska studier" inom ämnet så rubbar dessvärre inte dina utförliga svar min ståndpunkt det minsta. Däremot kan jag tänka mig att man kan applicera dina tankar på den stora massan.
Sen förstår jag inte riktigt varför du är så bitter? Ä det inte bättre att se alla möjligheter?
Citera
2016-01-20, 12:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Eftersom jag har "empiriska studier" inom ämnet så rubbar dessvärre inte dina utförliga svar min ståndpunkt det minsta.
Vilka "empiriska studier" då, och vad menar du med citat-tecknen?
Citat:
Däremot kan jag tänka mig att man kan applicera dina tankar på den stora massan.
Jaha.
Citat:
Sen förstår jag inte riktigt varför du är så bitter? Ä det inte bättre att se alla möjligheter?
Varför tror du jag är bitter? Skrev jag inte precis att jag hoppas det går bra för dig?

Varför känner sig alla så hotade av att man säger att deras religion kanske inte är baserad på fakta?

Såg att du låg inne i Cefour. Ingår inte riktigt i dina 1000 kronor om dagen, va?
Citera
2016-01-20, 12:44
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle

Det du menar är att våra egna erfarenheter är bara en illusion? Eller är det fakta?
Citera
2016-01-20, 12:46
Bannlyst
Celeno, din cynism lyser igenom dina inlägg. Du låter faktiskt ganska bitter och skitnödig, jättekänslig som om du genomgår en långvarig cynisk period. No offence. Ta en paus från fb och börja meditera, underverk för kapitalet.
Senast redigerad av FX5000 2016-01-20 kl. 12:49.
Citera
2016-01-20, 12:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Om någon har empiriska studier som besvarar ämnesfrågorna så vill jag läsa!
Citera
2016-01-20, 12:49
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Vilka "empiriska studier" då, och vad menar du med citat-tecknen?

Min egen traiding så klart.

Citat:
Varför känner sig alla så hotade av att man säger att deras religion kanske inte är baserad på fakta?
Jag tror inte någon i tråden som håller på med traiding dagligen känner sig hotad?

Citat:
Såg att du låg inne i Cefour. Ingår inte riktigt i dina 1000 kronor om dagen, va?

Ja precis för två år sedan gjorde jag det och brände mig rejält, alla börjar någonstans.
Citera
2016-01-20, 12:49
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Celeno, din cynism lyser igenom dina inlägg. Du låter faktiskt ganska bitter och skitnödig, jättekänslig. No offence. Ta en paus från fb och börja meditera, underverk för kapitalet.
Tre av dina fyra inlägg i denna tråd handlar om hur dumma alla andra är.
Citera
2016-01-20, 12:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Min egen traiding så klart.
Såklart.
Citat:
Jag tror inte någon i tråden som håller på med traiding dagligen känner sig hotad?
Verkar väldigt viktigt att övertyga folk om att trading funkar.

Jag tycker det är viktigt att få nybörjare att hålla sig borta, för deras skull.

Men varför tycker någon det är viktigt att få folk att börja trada? För att kunna skinna dem, är det enda jag kan komma på, för det finns ingen vinst för en trader att fler blir skickliga på att trada, tvärtom.
Citat:
Ja precis för två år sedan gjorde jag det och brände mig rejält, alla börjar någonstans.
Två år, ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in