Citat:
Ursprungligen postat av
Bartix12
Du förstår hur jag menar, spela inte dum. Du om någon efter att ha kollat dina trådar borde ju veta att traders kan tjäna pengar och kanske till och med själv har testat?
Jag har ställt ett antal frågor i den här tråden, men fått väldigt få svar. Anledningen till att jag frågar är inte att jag inte kan svaren.
Du kommer att få köpa den där aktien, inte för 40 kr, utan för 44:50, eftersom du varken var snabbast eller hade lägst avkastningskrav bland världens traders.
De där småspararna som kommer en timme för sent, de är ju de människorna som läser dessa trådar och tror att de kan trada. Vi övriga ägde givetvis aktien sedan den kostade 20 kr, eftersom vi månadssparar i index-fonder.
Alla som vill spela bort sina pengar får givetvis göra det.
Men trådens titel är "Tjänar daytraders verkligen mer än andra på värdepapper" och svaret är ett rungande NEJ.
Daytrading är ett nollsummespel med höga avgifter så den genomsnittlige tradern kommer alltid att underprestera.
Att man
konsekvent kan tjäna på anomalier på marknaden är inte bevisat, och det mesta tyder på att man inte kan det, så om man bestämmer sig för att leva på daytrading så baserar man hela sin ekonomiska framtid på tro, inte fakta.
Med andra ord: Det är det sämsta råd man kan ge någon.
Tror det är sagt i tråden redan.