Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-25, 23:29
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Aktierhandel är ju precis som poker.Det finns en massa suckers som inte vet vad de håller på med, sen tar avgifterna upp en del av din edge så tillslut är det bara en liten del folk som är bra nog som tjänar cash. Själv är jag lite av en sucker då jag tidigare inte har haft tillräckligt med förståelse (det har jag fortfarande inte btw) men jag tänkte ägna tid o energi att försöka förstå marknaden.

Den stora skillnaden mot poker är att det inte är ett nollsummespel. I poker finns en begränsad summa pengar och du kan endast vinna den på bekostnad av din motspelare. Börsen är inte ett nollsummespel, utan alla kan tjäna pengar på börsen, oberoende av varandra.


Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Det är väl typ som knark, det är verkligen inte att rekommendera för allmänheten men kan man hantera det så blir det rätt kul!

Haha, detta lyste upp en i övrigt trist kväll.
Citera
2017-03-24, 13:06
  #254
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Anledningen till att banker inte har prop deskar längre är att det inte längre är tillåtet.

Ursäkta för jättebump, men detta har jag helt missat. När förbjöds det och genom vilket regelverk?
Citera
2017-03-24, 19:03
  #255
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ursäkta för jättebump, men detta har jag helt missat. När förbjöds det och genom vilket regelverk?

Volcker rule, bankerna började anpassa sig efter den runt 2014 och tror att den helt applicerades fullt ut sommarn 2015.

https://www.google.co.uk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.investopedia.com/terms/v/volcker-rule.asp&ved=0ahUKEwjtm7vL1e_SAhULWSwKHbNGBy8QFggk MAE&usg=AFQjCNEAG0bu1-Grtzt9_IDOdu2upTtQ2w
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback