Intressanta diskussioner i tråden. Skrev detta för 2,5 månad sen:
Citat:
För att börja med mig så har jag hållit på seriöst med detta i ungefär ett halvårs tid. För cirka en månad släppte jag demo-sargen på IG och kör med minikontrakt nu. Oftast går jag in med 1-5 €1-kontrakt per position.
Spelar uteslutande på DAX 30Cash. Ligger på plus totalt sett, kanske 100 punkter, vilket är kul men det känns som att man har mycket kvar att lära. Läser just nu på om indikatorer och ska snart ta tag i ProRealTime. Om ni undrar något mer är det bara att fråga, tänkte bara dra igång tråden lite försiktigt.
Sen detta skrevs har det gått framåt en del. Jag har inga illusioner om några snabba cash, jag tycker detta är jävligt kul och har en motivation för det. Har inte gjort någon exakt uträkning men under denna tid (2,5 mån) har jag kanske gått plus 15 punkter/handelsdag i genomsnitt, mellan tummen och pekfingret. Har höjt insatserna successivt och spelar bara med €5-kontrakt nu. Ökar bara insatserna efter att ha gått plus ett tag på den nuvarande nivån, då riskerar jag inte att bränna bort hela skiten på nån dålig pos. Har oftast mellan 4 och 10 pt SL, men det kan variera beroende på RR såklart. Spelar i enminuters även om man såklart håller koll på de högre tidsskalorna.
Har skippat allt vad indikatorer heter förutom att jag kan slänga ett öga på ADX ibland. Det roliga är att min mentor och jag spelar på helt olika sätt, men båda går plus över tid. Nu säger vissa att detta är så kort tid du spelat och bla bla och visst, det är inte så länge, men jag har mer erfarenhet att hämta och mer att lära och jag tror knappast det kan gå sämre om ett år än vad det gör nu. Speciellt eftersom jag successivt tränat bort vissa ovanor och idiotiska grejer. Men vi får se helt enkelt, jag är en ödmjuk person.