2009-08-02, 19:58
  #205
Medlem
malici0uss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Jag är sällan ute i Göteborg nuförtiden men just idag blev det så och jag bestämde mig för att ta en kebab på grand burger vid järntorget. Det skulle jag aldrig gjort.

Vilket jävla lurendrejeri!

För det första var kebaben under all jävla kritik. Torr och jävlig m.m.

För det andra så beställde jag en kebab och en pommes frites (separat) samt ingen dricka. Efter ca 5 minuter frågade tattaren som stod i haket vilken dricka jag skulle ha. Jag svarade på ren rutin: 7up! När jag fick kebaben påtalade jag att jag skulle ha en pommes frites också. Fick då till svar att "nej du fick ju en dricka istället."

Jag kommer aldrig någonsin sätta min fot på det stället igen. Lika bra det, för miljön är ogästvänlig m.m och det är mest en massa slödder som hänger där.

(Jag hann också se att en hamburgare tappades på en smutsig yta, plockades upp och vips, in mellan bröden och ut till en av gästerna.)

Nä fy fan, vilket bottennapp.

Gå aldrig dit!
Håller med dig, riktigt skitställe.

Jag och en kompis va där och köpte käk för några år sen och vi hann knappt äta upp maten innan polaren fick springa in på toa och spy som en gris.
Matförgiftning ftw!

Nä, dit går jag fan aldrig igen.
Citera
2009-08-03, 16:26
  #206
Bannlyst
Jag undrar om" Deniz Pizzeria, Kebab & Salladsbar" fortfarande är ett attraktivt ställe att gå till och käka kebab och pizza som några skrev tidigt i den här tråden? Jag ska nämligen till Göteborg på onsdag och får jag bra feedback så tar jag väl mig dit.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l5&streetname=&streetnumber=&ci ty=&zipcode=&mapstate=6%3B1274875%3B6405645%3B0%3B 1273947%3B6406535%3B1275805%3B6404757%3B&mapcomp=1 5875137%3B%3BDeniz+Pizzeria%2C+Kebab+%26+Salladsba r%3BBromeliusg.+%3B9+A%3B%3B41673%3BG%D6T EBORG%3B031%3B21+29+70%3B%3B%3B1274876.0%3B6405646 .0%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3B&search_word=&where =&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_n ame=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0& ax=&pis=&click_id=GulaSidorna_ToMap&symbols=
Citera
2009-08-03, 17:40
  #207
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSlejdanx
Jag undrar om" Deniz Pizzeria, Kebab & Salladsbar" fortfarande är ett attraktivt ställe att gå till och käka kebab och pizza som några skrev tidigt i den här tråden? Jag ska nämligen till Göteborg på onsdag och får jag bra feedback så tar jag väl mig dit.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l5&streetname=&streetnumber=&ci ty=&zipcode=&mapstate=6%3B1274875%3B6405645%3B0%3B 1273947%3B6406535%3B1275805%3B6404757%3B&mapcomp=1 5875137%3B%3BDeniz+Pizzeria%2C+Kebab+%26+Salladsba r%3BBromeliusg.+%3B9+A%3B%3B41673%3BG%D6T EBORG%3B031%3B21+29+70%3B%3B%3B1274876.0%3B6405646 .0%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3B&search_word=&where =&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_n ame=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0& ax=&pis=&click_id=GulaSidorna_ToMap&symbols=

Åt där i lördags och var inte direkt överväldigad. Helt okej pizzor men absolut inte mer än så. Kebaben har jag ännu inte testat.
Citera
2009-08-03, 17:43
  #208
Medlem
Åbys pizzeria slår allt, den godaste pizzan/kebaben jag någonsin ätit, finns ingen som slår de!!!
Citera
2009-08-03, 17:54
  #209
Medlem
KarlsKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Åbys pizzeria slår allt, den godaste pizzan/kebaben jag någonsin ätit, finns ingen som slår de!!!

Det var det dummaste jag hört. Varenda gång goaste kebab/pizzastället ska diskuteras kommer något stolpskott och säger Åbys. Jag har genom åren gett Åbys minst tio chanser och jag förstår fortfarande inte hur någon kan ranka det ställe högre än medel, om ens det. En helt vanligt pizzahak är det.
Citera
2009-08-03, 20:09
  #210
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merriman56
Kebab house på avenyn, sjukt god kebab käkar där varje gång jag är i gbg


Jesus kristus hjälp svenska folket från denna helvetes restaurang!
Citera
2009-08-04, 12:53
  #211
Medlem
Vethuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Kebaben har jag ännu inte testat.
Det är just kebaben man ska ta på Deniz.
Prova deras vikingabåt eller möjligtvis rulle. Jag lovar inte underverk men det är/var helt klart ett av de bättre ställena.
Citera
2009-08-04, 12:55
  #212
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Det är just kebaben man ska ta på Deniz.
Prova deras vikingabåt eller möjligtvis rulle. Jag lovar inte underverk men det är/var helt klart ett av de bättre ställena.

Får testa rullen eller tallriken nästa gång jag är där då.
Citera
2009-08-05, 00:10
  #213
Medlem
ronkstonkbonks avatar
Lilleby grillen i Torslanda!

Tjejen och jag käkade kebaben på Lilleby grillen häromdagen efter en badtur.
Satan vad gott det var, slår Alysa Kebab mfl ställen takt av!

Åk dit säger jag bara
Citera
2009-08-13, 17:31
  #214
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Dantes på värmlandsgatan (mellan andra o tredje långgatan) har precis samma koncept som i Utby samt gamla ibbes i Partille. Faktum är att Dante jobbade på Ibbes i många år och tog med sig hela konceptet till värmlandsgatan.

Käkade en rulle där idag, får säga att jag blev mäkta imponerad! Fint kött och riktigt god sås!

Rekomenderas starkt!
Citera
2009-09-01, 22:25
  #215
Medlem
Mossens Pizzeria, riktigt fin kebab tallrik och underbar pizza-sallad.


Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Tänkte vi kebabälskare som bor i Götet kunde tipsa varandra om bästa kebaberna i stada.

Mina kriterier är att de :

1. Anv. "riktigt" kebabkött . Alltså köttskivor (oftast karré) som hängts upp på ett spett inte den där hoppressade skiten (stora köttbullen) som man inte vet vad den innehåller (typ 30% kattkött och 40% kloakråtta).

2. Har en riktigt god ,fet och kryddstark kebabsås (gärna hemmagjord).

3. Förövrigt fräscha råvaror.


Mina nomineringar går till :

Utby Pizza : Underbar fet, stark kebabsås , gott kött , stora portioner !

Åby Pizza : Lite slankare sås än ovan men stark och god , samma goda kött .

Jungfruplatsen (Mölndal): Samma som övan fast ett litet minus för grymt tråkiga lokaler.

Har hittills inte hittat en enda kebab i centrala stan som uppfyller mina krav .


Youre Turn ......................
Citera
2009-09-02, 00:06
  #216
Medlem
xe0s avatar
Tycker Deniz kebab är lite överskattad, det är väl ingen "riktig" kebab heller (nötkött ska det va!)

som många andra nämnt tidigare, Kebabhouse uppe på Avenyn har nog godast kebab och hyffsat stora portioner och god sås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in