Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-18, 22:21
  #577
Medlem
Masskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Fast känner du någon effekt av tramadolet ?
Jag känner då ingen effekt iaf pga Buprenorfinet är såpass mkt potentare. Visst något känner man väll vid extremt höga doser men tramadol är föralltid förstört för mig har inte kännt av något rus sedan jag tog det dom första gångerna.


Japp det fungerar. Har gjort så själv men jag tycker inte det är ett ekonomiskt sätt att röka det utan det gäller att köpa det rena pulvret på en gång. Men visst fungerar det att göra så som du skriver.
Hittar inte rent pulver inrikes hos TS eller 24, antar man får köpa från utlandet? Eller röka krossade tabbar kan det funka?
Citera
2016-05-18, 22:22
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Tror du missförstod min fråga lite, kommer aldrig börja med bup f.ö, och tramadol får jag ingen effekt av längre.

Kanske lite offtopic, men om vi tar bort CNS-depression / andningsdepression, krampanfall och allt annat negativt som sker vid överdosering. Säg att man kan ta 1kg kodein utan att dö, även tramadol. Skulle detta då i praktiken kunna knuffa bort Buprenorfin, om du nu vet det? Bara undrar för nyfiken skull.

Nä abstinensen är inte alls rolig på denna. Har tagit max två tabletter under en vecka nu. Svettas en del trots att jag bytt ut till 60mg Oxycontin, som jag kommer trappa ned till 40mg och sedan börja använda som jag ska, som en medicin.
A försår hur du menar kanske är jag som är övertrött vid det här laget då jag inte kan sova på den här jävka fentanyl analogen. Känner mig fan havt påtänd till och från och kollar jag mig i spegeln står jag och stirrar som om jag vore påtänd fast med knappnålspupiller.. haha.

Men jag kan inte svara på din fråga, något innom mig säger att Kodein är alldeles för svagt för att det ska orka knuffa bort bupe från receptorerna men jag har inte en susning om mekanismerna bakom det till 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av Masskontroll
Hittar inte rent pulver inrikes hos TS eller 24, antar man får köpa från utlandet? Eller röka krossade tabbar kan det funka?
Det går att ordna rent pulver men det är inget som det öppet görs reklan för - av uppenbara orsaker.
Vet att dom drog sig för att sälja det rena pulvret till vem som helst tidigare iaf.
Dock är det rätt dyrt och man lär röka upp det extremt snabbt. Jag har inte velat handla just Acryl pulvret delvis pga priset och jag vet med mig att man lär röka upp det extremt snabbt och sedan ligger dom här meningarna endel har om att acryl fentanyl ska vara cancerframkallande i bakhuvudet.
Även om meningarna verkar gå isär på den punkten tex att vi får i oss acryl dagligen via andra källor, tror det är en mängdfråga. Hurpass mycket acryl man får i sig dagligen - där är en annan anledning isåfall att inte injicera den här analogen!

Skulle nog gå via utlandet och då skulle jag nog välja Acetyl fentanyl då det är min "favorit" analog att röka.
__________________
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-18 kl. 22:30.
Citera
2016-05-18, 22:24
  #579
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Fast känner du någon effekt av tramadolet ?
Jag känner då ingen effekt iaf pga Buprenorfinet är såpass mkt potentare. Visst något känner man väll vid extremt höga doser men tramadol är föralltid förstört för mig har inte kännt av något rus sedan jag tog det dom första gångerna.


Japp det fungerar. Har gjort så själv men jag tycker inte det är ett ekonomiskt sätt att röka det utan det gäller att köpa det rena pulvret på en gång. Men visst fungerar det att göra så som du skriver.

Känner i princip inte av sub alls förrän tröttheten börjar spela in också och tramadol blir jag bara illamående av. Tar jag dom tillsammans blir det som en halvt ok opioid. Tidigare, när jag brukade få bra effekt på båda tyckte jag att dom kompletterade varandra väldigt bra och kombinationen gav ett klart annorlunda rus än dom gjorde var för sig.
Har dock aldrig tyckt att sub vart nå märkbart starkare än tramadol.
Citera
2016-05-18, 22:29
  #580
Medlem
hnsman1s avatar
Tredje gången nu det är en pöl i påsen och sprayen är helt klenig.... Mycket dåligt tycker jag
Citera
2016-05-18, 22:33
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Tredje gången nu det är en pöl i påsen och sprayen är helt klenig.... Mycket dåligt tycker jag
Från vilken shop?

Jag har bara fått en flaska som läckte, har nog handlat runt 10st flaskor sammanlagt av den här analogen från 24'an samt TS.

Dock var det en flaska för förra ordern från 24'an som läckte någonstansifrån när man skakade den men konstigt nog hade inget runnit ut i ziplock påsen under transporten.
Citera
2016-05-19, 00:20
  #582
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Tredje gången nu det är en pöl i påsen och sprayen är helt klenig.... Mycket dåligt tycker jag


24:ans stora flaskor klarar inte riktigt postens hantering. Det är tråkigt.
Citera
2016-05-19, 02:16
  #583
Medlem
Fordies avatar
Liten Minifaq/mina två cent (eller helt enkelt en wall of text med citat) efter att ha kört en hel jävla del på dessa nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Masskontroll
Funderar på att beställa lite pellets eller spray, vilka är bäst anser ni? TS eller 24ans?

EDIT: är 24an lika snabba på att skicka iväg som TS?

Ska du injicera eller snorta? Injicering så föredrar jag sprayen. Ruset känns MYCKET renare och när jag tar tokdoser som 4x0.6mg pelletsen så får jag ont i hjärtat en stund, det känner jag inte alls på sprayen. Sen vet jag inte om alkoholen påverkar och pga den kicken skiljer, men jag tycker sprayen är läskigt nära heroin och dom 3 jag blivit heltidsfentanylare med håller med.

Sen, förutsatt att du inte köper asmycket, så får du ju mer aktiv substans per krona när du köper spray, om du inte som många andra får en halv flaska då hälften runnit ut (och det är av denna anledning jag köper pellets. Sen är både den röda och gröna färgen sjukt sexig att titta på samt att sparar man allt pulver som blir kvar i koppen så efter en 20 lösningar så har du en dos som får dig aningen friskare när Atn kommer.

Ska du snorta så sprayen, om du inte bemästrat tekniken att vinkla upp ett sugrör så att det svider i bakhuvudet i princip när du snortar, då är tabletterna givet, för jag tycker det blir för mycket sprayande alltså.



Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Fordie
Ja det är ju det jag har varnat om i princip i varje inlägg jag gjort i den här tråden.
Var försiktiga och ta inte IV eller IM, det är rent slöseri i min mening.
Fentanyl är skönast när man röker det i min bok! Älskar verkligen att jaga drake när det kommer till Fenta.. att det smakar ljuvligt att röka pulvret är ett stort pluss.

Ta en näsa sedn jaga draken när du känner att det börjar kicka igång. Det slår direkt och du känner hur kroppen slappnar av när du blåser ut röken... mmmm.

Haha, är man spruttokig så är man och jag har inte funnit något fullgott alternativ och nu har jag dessutom fått hem nya verktyg.
Rent slöseri? Varför tycker du det? Pga priset väljer jag detta över både heroin och morfin alla dagar i veckan, det är ju helt sjukt fantastiskt Iv bara man inte fegar med dosen.
Jaså, är dom bra att röka rc24as tabs? Det har jag faktiskt inte provat eftersom det är en självklarhet för mig att slå i mig såna här preparat. Älskar att röka fm1or som jag dessutom köper till rena skämtpriserna så den kombon borde
ju kunna vara nice. Nu tog jag precis 2st till och svalde en fm1a så fan att jag inte läste ditt inlägg tidigare så hadee jag provat röka en. Krossar du bara och röker på folie eller har du crackpipa? Samt låter du det rinna runt eller
suger du bara upp med sugrör? Nåja, blir säkert vaken ett par timmar till så hinner nog prova röka en. Ta en näsa lär inte hände dock. Det är slöseri! Då kan man hålla sig till subben om man ska hålla på snorta

Undra hur det är att röka rosa från ts, dom är ju större och mer slaggprodukter, rc24as är ju bättre på det sättet men då är det ju mer aktivt ämne i ts nu sedan dom höjde, ser fram emot att dra en röd och en grön och slå i mig en lila lösning


Sen lite minifaq då:
Det är np att ta sub både före och efter. Däremot kommer inte subben fungera efter. Jag slog i mig 2st sist och enda effekt var väl att jag blev kokhet, inte dålig i sin rätta bemärkelse men jag kunde inte sova pga svettningarna.
Inga opiater eller opioider öht kommer fungera efter du gått på detta ett tag. Möjligtvis höga doser metadon, heroin, dolcontin. Jag tog som exempel 320mg oxy + drygt 10 ikto och blev knappt frisk efter att ha tagit dagligen i lite över två veckor.
Sen är jag förvånad över att fler inte dör, men det är väl för att det kanske inte är så många som skjuter. Halveringstiden är ju sjukt kort så man får ju fylla på hela tiden. Och jag märker det IV att det räcker med att jag tar 30min för tidigt så får jag säga åt polaren att hålla koll så jag inte säger godnatt.
Och för dom som kommer behöva tända av så småningom, köp ikto och MASSOR av stilnoct/imovane och dra till akuten och be om att få en flaska theralen så du kan sova bort. Det är ett rent helvete att tända av ifrån men som tur är går det fort.
Det är ingen idé att försöka trappa ner om du inte har 200st och börjar trappa ner med en smula om dagen. Helt seriöst.
Precis som med alla andra opiater går det utmärkt att boosta med kaffe, socker, bens, lyrica, men låt det gå nån tim innan ni lägger er eftersom det är när man somnar det börjar bli farligt.
Jag följer en regel som förmodligen är anledningen till att jag lever och det är att går jag på tyngre saker (h, fenta etc) så får jag inte somna medans jag noddar utom kontroll. Somnar jag till så är det så men jag försöker hålla mig till det.
Sen är det väl sunt förnuft att alltid börja med små doser och känna av vad man tål. Jag väger 90kg och får ta drygt dubbla dosen mot min polare som väger 60kg och är 7cm längre än mig. (Lite avis är jag må jag erkänna)

Har ni några frågor så är det bara hojta.

Ha en bra kväll, nu ska jag nodda ihop med lite iskallt källvatten, lingongrova och how i met your mother.

Peace!

Edit: Btw, tryckt i mig drygt 15-20st från rc24 sen 17.00 så önskar verkligen det var längre halveringstid. Detär väl en av fördelarna jag ser det med sprayen också. Man slår i sig en pangdos och sen kan man uppehålla ruset genom att ta 2-3 sprut lite då och då. Går åt lika snabbt visserligen men blir mindre stickande och man kan göra annat, som att glo på film.

Edit2: Fan, jag hade i princip nyktrat till och drog i mig ett par mackor och la mig och glodde på tv och nu noddar jag hejdlöst, första gången på länge jag är smånojig över att somna just för att jag tagit så jävla mkt, men antar att det är lugnt med tanke på den korta halveringstiden samt att jag bara tagit nån ikto och nån fm1, på furan käka jag ikto som godis och somna innan fentan ens lösts upp i munnen osv och den hade ju längre halveringstid. men man har ju haft sina vändor med fentanyl så man har ju respekt för det, helt klart. Att jag överlevde furafenta-eran ser jag fortfarande som något av ett mirakel dessutom.

/Fordie
__________________
Senast redigerad av Fordie 2016-05-19 kl. 03:15.
Citera
2016-05-19, 04:26
  #584
Medlem
Nej tabletterna går inte att röka. Bindemedlet tillåter inte att det rinner efter ett snabbt litet test men jag tog bara några småkorn/smulor och det smälte inte/rann inte. Tabletterna går garanterat röka med annan teknik.
På rak arm kan jag tänka mig att det skulle gå att krossa en tabett till ett fint pulver, lägga i en liten hög på folie och sedan droppa ner 1-2st droppar av någon PG eller VG olja (sådan som man använder till e cigg/vaporizers) går använda en färdigblandad e juice med smak också. Sedan blanda runt så hela högen med acryl har bivit vått av dom här dropparna e-juice/VG/PG på så vis lär det nog rinna någorlunda. Det fungerade att göra med TT's 3,4-dimethoxy-aphp pellets som även deras bindemedel inte tillät att det rann utan dom bräneds bara likt alla apoteks tabletter.

En annan teknik som jag funderar på om det kan gå är att göra om fentanyl satet till fribas, då behöver man få det att rinna på folie utan då kan man röka det som crack eller genom att smeta ut "leran" på en bit folie och röka precis som man röker FM1'or.
Krossa Acryet till pulver, häll på en foliebit (ordna till en foliebit så det är en fyrkan) och häll sedan på (här får man laborera EN HE DEL) en viss mängd bikarbonat. Jag skulle börja med säg 1/3 del så mycket bikaronat som Acryl Fenta. Alltså mindre bikarbonat än fentanyl.
Rör om pulverhögen så båda puvrena blandas ordentligt sedan tar du och droppar på ljummet/varmt vatten FÖRSIKTIGT så det bara blir genomblött men INTE så det drunkar eller börjar rinna ut ur foliefyrkanten. Ta sedan fingret och rör om och smeta ut din "smet" över hela fyrkanten jämnt och fint. Lägg sedan fyrkanten under tex en varm lampa eller bara någonstans inomhus och låt det reagera så det kan bli fribas + torka helt och hållet. Bör inte ta lång tid om du tog rätt mängd vatten. Ju mer vatten du tar destu längre tid kommer det ta att torka det.

Sedan när det är torrt är det bra att ta en tändare, ett rör och röka som du röker FM1'or!
Inte en aning om det ens går bra att konvertera Acryl Fentanyl HCL till FREEBASE men den här tekniken fungerar när det kommer till vissa PV analoger bland annat och det kickar på hårdare än att röka det i HCL (satform där det rinner) men det håller inte lika länge.

Går säkert att röka dom precis som man röker FM1'or på folie också i dess saltform utan att göra något speciellt för att konvertera det till freebase.
Nej jag röker rent pulver, det går att röka näsprayen om man bara avdunstar vattnet så man har rent Acryl Fentanyl pulver kvar.
Men det rena pulvret är helt klart att föredra, men den här analogen är såpass dyr så det är inget jag gör utan jag håller mig till nasat intag.

Men det är väll ingen hemighet att Fentanyl inte är min favoritopioid på långa vägar. Den saknar helt den där magiska värmen tex som heroin har.
Jag tar alla andra opioider IV ska jag nämna. Heroin tex är både slöseri och man missar hela magin om man inte tar det IV.

Men mycket vitt heroin är bankat med just fentanyl nuförtiden, det har väll att göra med att dessa analoger finns ute till ett biligt pris så många kan inte hjäpa att banka ut grynet med någon analog för att göra det mer potent + dom kan banka det ännu mera med någon innaktiv produkt.

Brunt heroin dock, det är svårare att banka med fentanyl av uppenbara anledningar.

Jag tycker fentanyl generellt är slöseri att ta IV av ett par anledningar,
Det har såpass bra och direktverkande effekt genom att röka så ser ingen anledning till att ta det IV och riskera livet mer än vad jag gör genom att röka det.
Finner ingen skön skjuts IV jämnfört med rökning såsom heroin har en RIKTIGT skjuts IV. Få tag på RIKTIGT BRA horse som inte är slaget med fenta och ta en firre så jävlar i mig det vattnas i munnen på mig bara av att tänka på det! ha ha.. kan till och med känna smaken i munnen nu.
Dessutom varar ruset MYCKET mycket längre än fentanyets fjuttiga 40-60minuter tills man börjar antydan till abstinens är påväg nästan.

Därav blir bra heroin billigare för mig i längden med bra kontakter men nu är min tolerans helt förstörd av fentanylet så det är bara onödigt att köpa gryn i hopp om att få känna på magin.

Det är en till anledning varför jag inte förespråkar fentanyl intravenöst, det förstör toleransen ännu värre och snabbare än rökning.

Har du provat att röka någon fentanyl analog via foliemetoden? Eller apoteksfentanyl plåster?
Om inte försök få tag på någon analogs rena pulver (det går att handla Acryl fentapulver men där jag handlat ifrån så är den minsta mängden dom säljer 0.1gram (100mg) och räkna då hur mycket det kostar utefter vad sprayen på 20mg kostar..

Går givetvis torka näspray till pulver också. Har dock bara provat att torka ett par 2 sprut bara och rökt den lilla (nästan osynliga mängd) och det har smakat skrämmande likt hur Acetyl Fentanyl puvret smakade att röka. Hade hoppats på att torka en hel näspray flaska alltså 20mg innan jag började på metadon men det hann inte bli så.

Jag har som jag skrivit tidagre slagit i mig både Acetyl Fentanyl samt Furanyl Fentanyl både IV och även IM. Det sistnämnda var rätt OK, då lyckades jag nodda skönt och länge utan att överdosera eller att ruset går över på en kvart. Men nodda kan jag även göra via rökning + att det är mycket lättare att kontrollera hurpass fjuttad man vill bli.

Jävlar vad långt det vart. Fan blir halvt påtänd på den här anaogen.. gilar det i perioder men inte tillfällen som nu tex. sitter bara snöar in på ting medans jag borde sova.

Ha en fantastisk dag alla!


Och du Fordie, ta hand om dig det du styr med är recept på att förlora livet. Säger det med all välmening. Det händer när du minst anar det. Har fått min beskärda del överdoser med fullt hjärtstopp sedan Acetyl Fentanylet kom ut på markneden runt våren 2015 och jag var en av dom som började använda redan då. Och den ända anedningen till att jag sitter här idag är tack vare mitt X som hållt mitt hjärta och andning aktiv genom mun mot mun samt hjärtmassage vid åtminstone 2 av överdoserna. Tills ambulansen kommit och kunnat injicera mig med Narcan som studsat tillbaka mig.
Dock var senaste överdosen för någon månad sedan den allvarligaste och jag drog på mig ende långtgående skit av den som tex. sämre närminne och nerverna i högerarmen är försvagade.. (som TACK OCH LOV sakta verkar förbättras)

Jag var påväg att köpa på mig Narcan, både den som man snabbt administrerar via näsan som en snort på personen samt vialer med IV/IM lösnng som jag alltid skulle ha nära till hands så det alltid fanns tillgängligt. Men så kom jag nu in på Metadon snabbare än vad jag vågat hoppas på.

Snart slipper jag den här skiten! Måste bara ta mig igenom idag (torsdag) också.

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Haha, är man spruttokig så är man och jag har inte funnit något fullgott alternativ och nu har jag dessutom fått hem nya verktyg.
Rent slöseri? Varför tycker du det? Pga priset väljer jag detta över både heroin och morfin alla dagar i veckan, det är ju helt sjukt fantastiskt Iv bara man inte fegar med dosen.
Jaså, är dom bra att röka rc24as tabs? Det har jag faktiskt inte provat eftersom det är en självklarhet för mig att slå i mig såna här preparat. Älskar att röka fm1or som jag dessutom köper till rena skämtpriserna så den kombon borde
ju kunna vara nice. Nu tog jag precis 2st till och svalde en fm1a så fan att jag inte läste ditt inlägg tidigare så hadee jag provat röka en. Krossar du bara och röker på folie eller har du crackpipa? Samt låter du det rinna runt eller
suger du bara upp med sugrör? Nåja, blir säkert vaken ett par timmar till så hinner nog prova röka en. Ta en näsa lär inte hände dock. Det är slöseri! Då kan man hålla sig till subben om man ska hålla på snorta
/Fordie
__________________
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-19 kl. 04:41.
Citera
2016-05-19, 05:21
  #585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
A försår hur du menar kanske är jag som är övertrött vid det här laget då jag inte kan sova på den här jävka fentanyl analogen. Känner mig fan havt påtänd till och från och kollar jag mig i spegeln står jag och stirrar som om jag vore påtänd fast med knappnålspupiller.. haha.

Men jag kan inte svara på din fråga, något innom mig säger att Kodein är alldeles för svagt för att det ska orka knuffa bort bupe från receptorerna men jag har inte en susning om mekanismerna bakom det till 100%.
Var nog jag som var otydlig men tack för att du försökte! Tror jag fick svaret iaf, någonting nytt man har lärt sig då.

Cancerrisken tror jag inte är så himlans stor ändå, men som det är med precis allt annat så beror det förmodligen på hur mycket man intar och under hur lång period för att det ska utveckla någonting. Det är vad jag tror i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Dicevy 2016-05-19 kl. 05:55.
Citera
2016-05-19, 14:31
  #586
Medlem
Har ingen vidare erfarenhet vad gäller överdoser.
Kan man överdosera i "nyktert tilstånd"? Det vill säga, man kanske fyllt på en del under dagen och fyller på igen, man noddar inte/somnar inte, men rätt vad det är så slutar man andas, vid fullt medvetande?
Citera
2016-05-19, 14:40
  #587
Medlem
Shurda14s avatar
Lagt order på TS nya batch nässpray nu, varit ren från allt förutom alkohol ca 5mån men skitsamma. Körde oxy förra veckan kändes som jag va i himmeln men vad jag har jag att vänta av fentan?
Vad föredrar folket tabbarna eller sprayen?
Beställde sprayen mest för den verkar mer lättdoserad och har ingen lust o dra en od på tabbarna det första man gör.

Synpunkter?
Citera
2016-05-19, 14:49
  #588
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
Har ingen vidare erfarenhet vad gäller överdoser.
Kan man överdosera i "nyktert tilstånd"? Det vill säga, man kanske fyllt på en del under dagen och fyller på igen, man noddar inte/somnar inte, men rätt vad det är så slutar man andas, vid fullt medvetande?

Du menar typ att man sitter och glor på film och mår allmänt fint och rätt vad det är så dör du?
Nej, det händer inte.

Lee, ska bara sova en stund till sen svarar jag på ditt inlägg

/Ford
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback