2016-02-17, 23:39
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Jaså får man inte i sig så mycket av den?
http://nutritiondata.self.com/foods-...000000000.html

Som du ser där så finns det mycket i den i en sjuhelskottas massa livsmedel. De flesta livsmedel är dessutom vanliga vid en LCHF-kost.........
Dricker man sen dessutom BCAA, likt du gör så blir det en väldig massa insulinutsöndring. Då borde du ju vara fet nu, eller hur?
Eftersom du gillar youtubeklipp och läkare så kan du få ett själv från en som brukar vara med i nyhetsmorgon.
https://www.youtube.com/watch?v=7eH91a4AkSY
Runt 18:50 kommer det för din del (fast hela avsnittet är ganska underhållande)

Bry dig inte om att svara. Du tar inte åt dig något som skrivs oavsett. Jag drar mig ur nu, du får leva vidare i din drömvärld om du vill.

Den doktorn var det mest efterblivna jag sett. Ska man ta hans korkade åsikter rakt av för att han inte gillar LCHF? Nej kroppen klarar sig utmärkt utan kolhydrater. Finns de som helt nollar kolhydrater och mår hur bra som helst.

Jag kallar inte 2,5 gram/100 gram för särskilt mycket. Visst ger det insulinpåslag, men det klarar kroppen bra Vad den inte klarar är typ 40% kolhydrater varenda måltid som tallriksmodellen...
Citera
2016-02-18, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Den doktorn var det mest efterblivna jag sett. Ska man ta hans korkade åsikter rakt av för att han inte gillar LCHF? Nej kroppen klarar sig utmärkt utan kolhydrater. Finns de som helt nollar kolhydrater och mår hur bra som helst.

Jag kallar inte 2,5 gram/100 gram för särskilt mycket. Visst ger det insulinpåslag, men det klarar kroppen bra Vad den inte klarar är typ 40% kolhydrater varenda måltid som tallriksmodellen...

Ja du förstår kanske hur urbota dumt det är att länka till youtube nu?
Du verkar inte ha förstått att insulinpåslaget är större än för glukos som är riktvärde... Alltså snälla nån, skjut dig.
Mer påståenden utan källor
Citera
2016-02-18, 10:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Du är så jävla tröttsam.

Varför klarar inte kroppen av 40% kolhydrater vid varje måltid? Om folk följer slvs råd, vad är problemet?

Kom med fakta, upp med riktiga bevis, inga youtubeklipp.
Citera
2016-02-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du är så jävla tröttsam.

Varför klarar inte kroppen av 40% kolhydrater vid varje måltid? Om folk följer slvs råd, vad är problemet?

Kom med fakta, upp med riktiga bevis, inga youtubeklipp.

Om man nu ska gå ner från 159 kg till någonting som 59 kg så låter 40% kolhydrater i kosten helt orimligt mycket. Möjligen tänkbart om det är 39% cellulosa och 1% stärkelse.
Citera
2016-02-18, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Om man nu ska gå ner från 159 kg till någonting som 59 kg så låter 40% kolhydrater i kosten helt orimligt mycket. Möjligen tänkbart om det är 39% cellulosa och 1% stärkelse.

40% är egentligen ganska lite. Det är faktiskt vanligt att man drar upp det högre än så om man håller koll på sina micros och makros.
Citera
2016-02-18, 13:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Som vanligt slutar varje liknande kost diskussion på flashbac med lchf debatt om vad som är rätt fel falskt sant. Alla med sina olika källor och forskningar som säger emot varandra. Har tyvärr trots att jag kan spendera dagar googlandes på kost och dieter inget tips angående kosten. Är en djungel därute. Alla har och alla har rätt. All forskning är falsk och all är rätt. beror bara på vem du frågar.
Citera
2016-02-18, 14:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Som vanligt slutar varje liknande kost diskussion på flashbac med lchf debatt om vad som är rätt fel falskt sant. Alla med sina olika källor och forskningar som säger emot varandra. Har tyvärr trots att jag kan spendera dagar googlandes på kost och dieter inget tips angående kosten. Är en djungel därute. Alla har och alla har rätt. All forskning är falsk och all är rätt. beror bara på vem du frågar.
Det är där du har fel. All forskning är inte rätt. Forskning och rapporter som går emot grundläggande fakta sedan decennier tillbaka blir inte sanna bara för att man skriker högst.

Hade lchf fungerat som vissa påstår så hade man inte sett meta-analyser där man inte ser skillnad mellan olika dieter.
Citera
2016-02-18, 14:09
Bannlyst
Citat:

Jag hittar dock inte källor från LCHF-sidan, bara påståenden
Citera
2016-02-18, 14:17
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:

Det beror på att om någon skulle rekommendera kolhydratkost till en överviktig människa, alltid kommer in människor som hatar LCHF och skapar en debatt. Trots att det bevisat fungerar.
Citera
2016-02-18, 14:28
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Det beror på att om någon skulle rekommendera kolhydratkost till en överviktig människa, alltid kommer in människor som hatar LCHF och skapar en debatt. Trots att det bevisat fungerar.
Det är inte någon här inne som hatar Lhcf. Jag ogillar sektbeteende och jag hatar folk som bidrar till fördumning av mänskligheten. Du bidrar till just det.

Bevisligen fungerar det lika bra för fettförlust med andra dieter.

Det är ingen som säger att lchf inte fungerar, det vi säger att dina förklaringar inte håller och det du länkar är inte trovärdigt. Du har helt enkelt inte koll.

Jag kan förklara varför människor kan äta 80% kolhydrater medans din teori påstår det omöjligt eller skadligt, löjligt.
Citera
2016-02-18, 15:05
Medlem
Morötter:
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrot

Rårivna morötter är inte så dumt. Det är gott om vitaminer och endast en del av stärkelsen kommer att kunna tas upp. 1 kg/ dag borde kunna ta bort en del av hungern. Kokning gör stärkelsen tillgänglig så det är ingen fördel.
Citera
2016-02-19, 00:43
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Jag hittar dock inte källor från LCHF-sidan, bara påståenden

Kan ju bero på att varenda källa har kastats bort, så det är helt meningslöst att länka något. Medan era källor så gott som alltid är exakt samma: träningslära.se med Jacob efternamnhär som skrivit. Samtidigt är LCHF numera en erkänt fungerande diet i Sverige som även läkare ofta rekommenderar och elitidrottare använder. Även andra har med senare forskning ändrat uppfattning, t ex 5:2-uppfinnaren:

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...EL-MOSLEY.html

Med det sagt finns det också extrema människor som vill framhäva att de gör är bäst. Dessa finns även bland de som äter LCHF och det är dem som ger bilden av en sekt. Tyvärr blir människor bara mindre sugna på att testa av såna människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in