• 1
  • 2
2016-01-06, 21:54
Medlem
Det sticker verkligen i ögonen att denna man nu ska ta över Tre Kronor. Hade man inga bättre Kandidater? Varför plockar man inte in en vinnare? Är svensk hockey så svag på ledarsidan.

Grönborg har spelat en hel del finaler, främst på U18 nivå, men aldrig gått hela vägen. Närmast var när han 2011 när Sverige ledde mot USA i sista perioden med 3-0, men på Grönborg manöver lyckades förlora matchen med 3-4. Detta var då med väldigt talangfulla kullar.

På U20 nivå satt man och svor över att Pär Mårts var dålig på att coacha, men Grönborg tar ändå priset. Står raklång i båset med tom blick och vägrar ändra något. Ingen toppning, ingen vaskning i kedjor. (det är tombola enligt Grönborg) Men att ta timeout när man ligger under med 2-7 går bra.

Hardy Nilsson är troligen den mest utskällde Svensk coachen någonsin efter hans förlust på vitryssland. Hoppas media vågar kritisera Rickard Grönborg om han gör samma misstag med Tre Kronor. Jag tycker han kommer enkelt undan efter dom här åren.
Citera
2016-01-06, 21:59
Medlem
BizarreReverends avatar
Förbundet borde fråga Jukka Jalonen om han vill ta över. Han verkar kamma hem det mesta. Sen Barry Smith (hette han så?) så har Sverige bara haft fjollor som tränare.
Citera
2016-01-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Förbundet borde fråga Jukka Jalonen om han vill ta över. Han verkar kamma hem det mesta. Sen Barry Smith (hette han så?) så har Sverige bara haft fjollor som tränare.

Roger Rönnberg skulle jag vilja se i Tre Kronor. Visst, han har inte gått hela vägen med Frölunda men karln har ju iaf engagemang i båset.

-Hardy Nilsson
-BÅG
-Pär Mårts

är coacherna vi haft senaste 15 åren. Inte konstigt att vi inte vunnit mera.
Citera
2016-01-06, 22:59
Medlem
Peter Popovic skulle jag vilja se i coachrollen, han eldar ju på spelarna ordentligt iaf!
Citera
2016-01-07, 17:31
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Roger Rönnberg skulle jag vilja se i Tre Kronor. Visst, han har inte gått hela vägen med Frölunda men karln har ju iaf engagemang i båset.

-Hardy Nilsson
-BÅG
-Pär Mårts

är coacherna vi haft senaste 15 åren. Inte konstigt att vi inte vunnit mera.

Hårde Hardy var bra, fick onödigt mycket kritik.

Bög & Mårts vann väl varsitt guld VM/OS...sen kan ju argumenteras om kraven att Sverige "alltid" ska vinna eller om det "alltid" är coachens fel.

Båda fick rena stjärnlag till sitt föefogande.

Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Peter Popovic skulle jag vilja se i coachrollen, han eldar ju på spelarna ordentligt iaf!

Vore fint med en utländsk coach som rörde om i grytan. Är Popovic möjligtvis Polack?
Citera
2016-01-07, 17:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Vore fint med en utländsk coach som rörde om i grytan. Är Popovic möjligtvis Polack?

Han är svensk, men har serbiska rötter. Jag är tveksam till honom som huvudansvarig, men hellre det än Grönborg.
Citera
2016-01-07, 17:40
Medlem
Vart står de att han tar över Tre Kronor?
Senast redigerad av Cleit 2016-01-07 kl. 17:54.
Citera
2016-01-07, 18:03
Medlem
[quote=Cleit|55938382]Vart står de att han tar över Tre Kronor?[/QUOTE

lever du under en sten? typ vart klart ett halvår att grönborg ska ta över lagom till world cup
Citera
2016-01-07, 18:15
Medlem
Jag tycker att tre coacher på 15 år är för länge. Förbundet borde ge max 2 år för att sedan utvärdera.

Kommer bli fiasko med Grönborg dock.
Citera
2016-01-07, 19:54
Medlem
Hardy bra?
Hur kan man kritisera BÅG som tog både OS och VM guld?

Grönborg är ett fiasko.
Citera
2016-01-07, 23:18
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hardy Nilsson är troligen den mest utskällde Svensk coachen någonsin efter hans förlust på vitryssland. Hoppas media vågar kritisera Rickard Grönborg om han gör samma misstag med Tre Kronor. Jag tycker han kommer enkelt undan efter dom här åren.

Mot Vitryssland. Inte vitryssland.

Hårde Hardy fick skit därför att han tog med sig Torpedhockeyn till Tre Kronor, som han, trots med det utomordentliga spelarmaterial han hade, inte lyckades vinna något guld trots alla sina försök. Det talades om den "Gyllene Generationen" och Vitrysslandfiaskot ihop med "superlagets" väldigt snöpliga uttåg i World Cup blev två smällar för mycket.

Sverige har i regel ganska usla matchcoacher, här i Sverige bygger vi lag och sen får det gå som det går under matchen, typ. BÅG var en jättebra lagbyggare, men när det började skita sig stod han mest med händerna i fickorna och såg deppig ut, precis som Hardy. Minns att de bägge fick mycket skit för detta, men man ska komma ihåg att det här verkar vara någon slags filosofi bland många Svenska coacher att man inte ska hålla på och ändra mitt i matchen. Wikegård gillar inte det här, han vill hålla på och byta målvakter, skälla ut spelarna, gå ner på formationer, etc. Han tänker mer transatlantiskt.
Citera
2016-01-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Mot Vitryssland. Inte vitryssland.

Hårde Hardy fick skit därför att han tog med sig Torpedhockeyn till Tre Kronor, som han, trots med det utomordentliga spelarmaterial han hade, inte lyckades vinna något guld trots alla sina försök. Det talades om den "Gyllene Generationen" och Vitrysslandfiaskot ihop med "superlagets" väldigt snöpliga uttåg i World Cup blev två smällar för mycket.

Sverige har i regel ganska usla matchcoacher, här i Sverige bygger vi lag och sen får det gå som det går under matchen, typ. BÅG var en jättebra lagbyggare, men när det började skita sig stod han mest med händerna i fickorna och såg deppig ut, precis som Hardy. Minns att de bägge fick mycket skit för detta, men man ska komma ihåg att det här verkar vara någon slags filosofi bland många Svenska coacher att man inte ska hålla på och ändra mitt i matchen. Wikegård gillar inte det här, han vill hålla på och byta målvakter, skälla ut spelarna, gå ner på formationer, etc. Han tänker mer transatlantiskt.

en coach ska coacha, så enkelt är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in