Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-08, 02:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hardy bra?
Hur kan man kritisera BÅG som tog både OS och VM guld?

Grönborg är ett fiasko.

Inte ofta jag håller med dig men här har du ju helt rätt! VM-guld och OS-guld 2006. Sen sviktade det kanske lite men vem bryr sig om det med dessa meriter. BÅG var jävligt grym!

Det enda dåliga han gjorde var väl timeouten 2010.

Annars kan jag säga att snackar man skit om BÅG är man inte en människa utan bara en liten lort.
Citera
2016-01-08, 07:32
Medlem
havreees avatar
Förbundet anställer bara tränare som "följt med hela vägen", människor som vet hur ishockeyförbundet fungerar och lyder dem när de vill något. Det som kanske skulle behövas är någon lite mer kontroversiell tränare som vågar säga vad han tycker och tänker men det skulle ge förbundet gråa hår då de inte kan kontrollera en sådan tränare fullt ut.

Tänker på en sådan som Andreas Johansson tillexempel, tror han skulle vara klockren för Juniorkronorna då hans ledarstil passar bättre på ungdomar än att stå och skrika och skälla på vuxna, transatlantiska divor osv. Men honom skulle man aldrig våga anställa då man vet att det kommer med en viss risk att han kommer vara obekväm och oberäknelig.
Citera
2016-01-08, 10:52
Medlem
tcfmogs avatar
Jag har varit inne på det förr, Grönborg är en usel lagbyggare. Det är det stora problemet, under match går det inte göra så mycket om laget är felbyggt. Många snackar om byta målvakt och dylikt men det är oftast helt verkningslösa åtgärder. Man minns de gånger det fungerar eftersom det sker så sällan.
Citera
2016-01-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Inte ofta jag håller med dig men här har du ju helt rätt! VM-guld och OS-guld 2006. Sen sviktade det kanske lite men vem bryr sig om det med dessa meriter. BÅG var jävligt grym!

Annars kan jag säga att snackar man skit om BÅG är man inte en människa utan bara en liten lort.

BÅG är den absolut bästa man haft på väldigt länge. Han är en av dom absolut största som hållit i 3 KR

Hardy. Jo jag säger bara Jonas Finn Olsson. Redan där borde Hardy fått sparken.
Sedan nämner någon Wikegård
Den sopan har aldrig någonsin lyckats med något lag.

Bulan
Hallam
A. Johansson är några som jag skulle vilja se i båset. Johansson är jag 50/50 till. Men det som kanske skulle passa med är han att han inte behöver daglig kontakt med spelarna
Citera
2016-01-08, 22:09
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:

Det är lite det som är min poäng, det sitter alltid tyckare (som mig, haha) med massa åsikter om hur coacherna ska leda sina respektive lag, det tjötas ständigt om de mest radikala metoderna. Wikegård är stor i käften, det låter bra det han säger, men eftersom han saknar meriter själv så borde han egentligen vara tyst, eftersom han saknar tyngd.

Även med Tre Kronor har det nyligen gått åt helvete trots att vi har en ettrig terrier i form av Popovic vid bänkarna.

Grönborgs problem är att han inte får någon stabilitet i laget. Så fort motståndet hårdnar tappar laget skärpan och koncentrationen fullständigt. Jag vill inte se mitt Tre Kronor lägga sig platt i en bronsmatch och förlora med nästan tresiffrigt. Det är en ledarskapsfråga, att få balans och harmoni i laget, även när det går trögt, detta är något som Grönborg inte mäktat med, han får helt klart ta på sig det. Sen är han väl inte direkt den mest charmiga personen på planeten, han påminner mer om någon smått lönnfet gympalärare. Kolla på honom - Varför skulle man som spelare vilja lyssna på Grönborgs trista monotona röst?
Citera
2016-01-08, 23:30
Medlem
Citat:
BÅG är den absolut bästa man haft på väldigt länge. Han är en av dom absolut största som hållit i 3 KR

Hardy. Jo jag säger bara Jonas Finn Olsson. Redan där borde Hardy fått sparken.

Bulan
Hallam
A. Johansson är några som jag skulle vilja se i båset. Johansson är jag 50/50 till. Men det som kanske skulle passa med är han att han inte behöver daglig kontakt med spelarna

BÅG var väl ok,men han gjorde väldigt dåliga beslut i kvarten mot slovakien OS 2010. 2006 var det ju foppa, sundin, lidström och lundqvist som spelade hem guldet.
Citera
2016-01-08, 23:36
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han är svensk, men har serbiska rötter. Jag är tveksam till honom som huvudansvarig, men hellre det än Grönborg.

Jag är ochså svensk, men har Afrikanska rötter. Ingen utlänning som nån kan komma på, som kunde passa som coach? Wikegård ;(
Citera
2016-01-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Jag är ochså svensk, men har Afrikanska rötter. Ingen utlänning som nån kan komma på, som kunde passa som coach? Wikegård ;(

1996 stod Barry Smith some assisterande i båset
Citera
2016-01-09, 20:27
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
1996 stod Barry Smith some assisterande i båset

Så var det ju. Tycker att 3K behöver utländsk tränare med det samma. Och vi behöver mer invandrare till 3K. Det räcker inte bara med Odoya var fjärde år. Mer satsningar i förorterna, ta av skattemedel för att bekosta utrustning/verksamheten i utsatta stadsdelar som Rinkeby,Angered och allt vad det heter.

Framtidens Foppa kanske kommer från förorten och heter Muhammed?
Citera
2016-01-15, 22:18
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Word. Bengt-Åke var kung!

Ja, Popovic är nog ingen dum idé. Men det känns lite för skralt att endast ha honom, krävs någon/några bra assisterande i så fall. Men hellre det än Grönborg, som sagt.
Citera
2016-01-16, 13:23
Bannlyst
Jättemärkligt val, och efter detta JVM ännu märkligare. Under hela sin tränarkarriär i ungdomslandslagen har inte Grönborg vunnit något, trots att han haft bra kullar år efter år. Och även Sveriges bästa kull av de senaste tio åren(96orna). En bra coach men samtidigt en kontinuerlig förlorare och sämst-när-det gäller aura.
Senast redigerad av Fredligh 2016-01-16 kl. 13:26.
Citera
2016-01-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Jättemärkligt val, och efter detta JVM ännu märkligare. Under hela sin tränarkarriär i ungdomslandslagen har inte Grönborg vunnit något, trots att han haft bra kullar år efter år. Och även Sveriges bästa kull av de senaste tio åren(96orna). En bra coach men samtidigt en kontinuerlig förlorare och sämst-när-det gäller aura.

Jag tycker nog att 94orna är bättre. Håller dock med om allt du skriver i övrigt, och argumentet håller ju ändå då även Grönborg tog hand om 94ornas JVM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in