• 3
  • 4
2016-09-26, 23:03
Medlem
Tills kontraktet går ut. Hardy överlevde Vitryssland, bara en sån sak.
Har du väl kommit in i värmen på kanslihuset hos SHF så är du i det närmaste odödlig.
Hur länge ska Tommy Boustedt få sitta kvar? Flera torskade finaler både på herr och juniorsidan tycker jag borde leda till en ordentlig storstädning.
Citera
2016-09-26, 23:41
Medlem
321js avatar
Det är bra om han medverkar till att intresset för hockeyn minskar i Sverige.
Citera
2016-09-27, 03:03
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Varför kan inte svenska hockeyförbundet ta in spetskompetens från Kanada som fattar att fördela speltiden bättre mellan backarna?
Citera
2016-09-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Det är då ändå spelarna som har sista ordet. Spelar som som tafattiga kärringar som gör misstag efter misstag.
Spelar man inte som tränarn vill så blir det kaos på plan

När en medioker back som Ekholm har ungefär det samma som världsbackar som Hedman och Karlsson så är det väl ett general fel hos Grönborg.
Ser du till tidigare resultat med Grönborg så talar det sitt språk.

Sedan hur kan Silverberg gå före Johansson som spelar med Bäckström dag ut och dag in?
Sedinarna är ett slut,och har så varit länge. Dom håller sig i hörnen hela tiden och klarar inte av det fysiska.

Sedan gör Markström en mycket bra mot Ryssland,men sätter in Henke. En henke som släppte 4 mot NA och gjorden en rent ut sagt en dålig match mot Europa.
Citera
2016-09-27, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är bra om han medverkar till att intresset för hockeyn minskar i Sverige.
Vad skulle Sverige tjäna på minskat intresse för den överlägset bästa sporten?

Grönborg får sitta tiden ut, tyvärr, säkerligen får han förlängt minst en gång också.
Citera
2016-09-27, 20:40
Medlem
Grönborg har huvudansvaret och spelarna ska fullfölja hans ide. Så vist spelarna har en stor del i ansvaret med jag tycker Grönborg matchade helt fel när inte våra bästa backar fick betydligt mer istid.
Citera
2016-09-28, 10:58
Medlem
Hade lika gärna haft en kona i båset
Citera
2016-10-29, 18:35
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
verkar vara jävligt svårt tydligen. Grönborg verkar vara riktigt envis typ som vägrar ändra någonting. Det är illa när flashbackare är bättre på att ta ut bästa laget än välbetalda coacher.

Inte nog med det, men Svenska Ishockey förbundet är så jävla fega, man vågar inte sparka sina tränare. Lovar att Grönborg kommer göra mediokra resultat men kommer ändå få sitta 5-6 år

Känns som vi har fått en Hamrén med Rickard Grönborg. Han tyckte allt var bra trots att vi inte skapade mycket framåt alls under WC.

Ska bli spännande att se hur Karjala Cup går.
Citera
2016-11-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Känns som vi har fått en Hamrén med Rickard Grönborg. Han tyckte allt var bra trots att vi inte skapade mycket framåt alls under WC.

Ska bli spännande att se hur Karjala Cup går.
Ja, det gick sådär kan man säga:/

Grönborg hade ju alla meriter man måste ha för att få jobbet på förbundet nu.
Han är bra kompis med Boustedt som numera styr allt med järnhand...
Citera
2016-11-16, 20:33
Medlem
Kan vi inte rekrytera någon från flashback som förbundskapten? Tror inte att det skulle vara ett nedköp
Citera
2016-11-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Kan vi inte rekrytera någon från flashback som förbundskapten? Tror inte att det skulle vara ett nedköp

Jag ställer gärna upp. Jag lovar 3 saker som coach av Tre Kronor:

1) Jag lovar att vaska om i kedjorna om det inte fungerar
2) Jag lovar att ge talangfulla spelare chansen istället för en trött veteran
3) Jag lovar att ställa bästa laget på isen och inte försöka stirra sig blind på rollspelare.

Kan T. Boustedt ringa mig?
Citera
2019-05-25, 15:48
Medlem
Artikel från i dag.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-om-nhl-jobben

"BRATISLAVA. Rikard Grönborg avslutade VM med att bli intervjuad av kanadensiska tv-kanalen TSN.

Där avslöjar han hur nära han var ett jobb i NHL - egentligen.

– Det var några klubbar som hörde av sig, men jag var inte i topp på deras listor. Och när erbjudandet kom från Zürich var det för bra för att tacka nej till, säger han.

Lönen? Nära tio miljoner kronor för två års jobb i ZSC Lions.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in