2018-08-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Och hur många lögner blir det?

1. Att hon inte skulle lurat någon i år kan inte stämma.
2. Att komplettera sina gymnasiebetyg är inget man ”kommer in på”. Snarare gör väl statsmakten allt för att få in att alla får en gymnasiekompetens.
3. ”Kom över statuströskeln”??? Bilder på bilrattar och märkesklockor, ständig shopping och semester. Nej, det är inte att komma över statuströskeln. Du är på Mallis just nu!! Bryr dig inte om skolstarten för dina barn utan tänker på din egen STATUS som influencer, traveller och blogger.

Och vem gör en utvärdering av året i augusti? Hur många dagar håller detta? Ångest över förlängd övervakning?? Går knappast att kombinera utlandssemestrar med övervakning. Nu var det bad news! Kom snabbt då hon vid lunch taggade sig som blogger. Lunchvinet som slog på! Och efter bad news kommer ALLTID CHs lögner om good news. Ny tv-show på gång från gettot i Järna??😂
Hon slutar att blogga och ska ha sin IG låst, kanske hon läst här att konkurs är på G?
Citera
2018-08-30, 21:17
Medlem
Känner igen det här beteendet. Hon är helt klart orolig över något och därför målar hon upp en historia om varför hon slutar blogga (igen...) Hur skulle hennes psykiska mående påverkas av en blogg med max 100 läsare som får ta del av det hon själv väljer att lägga ut?
Citera
2018-08-30, 21:29
Medlem
Såg Efterlyst i dag och ryckte till lite. Vid en snabb titt liknade Latrin den kvinnan som hade lurat
till sig en bil med en falsk postväxel eller vad det var.
Var i ett annat rum och lyssnade bara med ett öra och såg bara de två bilderna för en sekund
så jag har säkert fel.
Men vad gott det skulle vara om det var hon...
Citera
2018-08-31, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Såg Efterlyst i dag och ryckte till lite. Vid en snabb titt liknade Latrin den kvinnan som hade lurat
till sig en bil med en falsk postväxel eller vad det var.
Var i ett annat rum och lyssnade bara med ett öra och såg bara de två bilderna för en sekund
så jag har säkert fel.
Men vad gott det skulle vara om det var hon...

Det var inte Catrin.
Citera
2018-08-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag blev fri från min övervakning i juni i år och jag kan garantera att det inte är någonting roligt. Har man en frivådsinspektör som är professionell så tar den tag i det problemet som gjorde att dennes klient hamnade där i första taget. Min frivårdsinspektör förstod ganska snabbt att jag inte alls "hörde hemma" där och att jag hade en låg risk att hamna i kriminalitet igen. Så mina möten var ganska avslappnade och vi snackade mest om mitt liv och min sjukdom och hur det påverkar mitt vardagliga liv.

I Catrins fall kan jag tänka mig att deras möten inte alls är speciellt avslappnade, utan jag tror hon förminskar hennes kontakt med Frivården till den grad att det blir för henne som att ta en fika med en god vän. Hon är en återfallsförbrytare av rang och det tar inte Frivården med silkesvantar i. Utan det är KBT-sessions varje gång och jag tror hon personligen avskyr det stället lika mycket som jag gjorde det. Man sitter definitivt inte och skrattar eller gråter tillsammans. Mötena är väldigt neutrala.
Snälla..Beror helt på om du har en manlig eller kvinnlig, vänsterhippie eller normal..Kvinnlig vänsterhippie så blir det nog mycket kramar och skratt..Har själv varit där.
Citera
2018-08-31, 11:54
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Snälla..Beror helt på om du har en manlig eller kvinnlig, vänsterhippie eller normal..Kvinnlig vänsterhippie så blir det nog mycket kramar och skratt..Har själv varit där.
Jag berättade bara om min erfarenhet. Sen tvivlar jag starkt på att det kryllar av vänsterhippies inom Frivården. Min första var en kvinna lagd åt det vänstra hållet. Hon var fin att titta på men ingenting annat, vilket gjorde att jag bytte till en man som var mer professionell och som man kunde ha meningsfulla samtal med.

Men jag har bara varit under övervakning en gång så du kanske har bättre erfarenhet än mig. Men så som jag uppfattade det så är det inga jävla kramar eller gråtsessions som utdelas.
Citera
2018-08-31, 12:11
Medlem
Fick svar från Frivården att de inte lämnar ut anledningen till förlängningen av Catrins övervak och det generella svaret vad som är grunden för förlängning kan bero på misskötsamhet eller att klienten behöver mer tid för att avsluta sin behandling.
Citera
2018-08-31, 14:46
Medlem
är det ingen som reagerar på hennes mail från frivården, ett att varför skulle en myndighet skicka ett beslut via mejl? men om dem nu gör det varför står det längst ner i mejlet:

--------ursprungs meddelande-------
från. catrin Hedlund
mailto:catrin_hedlund@icloud.com

betyder inte detta att hon mejlat sig själv? får upp samma om jag mejlar mig själv men inte annars?

https://catrinhedlund.blogozine.se
Citera
2018-08-31, 15:38
Medlem
Haha, den layouten jag fick i mina mail är inte desamma som de Catrin lagt upp men det kanske är olika...
Citera
2018-08-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidergia
Haha, den layouten jag fick i mina mail är inte desamma som de Catrin lagt upp men det kanske är olika...

Ett till mail från frivården:
https://i.imgur.com/Cp9iodR.jpg
Citera
2018-08-31, 16:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
är det ingen som reagerar på hennes mail från frivården, ett att varför skulle en myndighet skicka ett beslut via mejl?
/../

De kanske har insett att den här klienten inte kan ta emot myndighetsbeslut per brev, då hon befinner sig på resande fot 80% av tiden
Citera
2018-08-31, 19:19
Medlem
”JaG sKA SluTA blOgGa FöR dEt tAr sÅ mYcKet EnERgI, OcH sKa LåSa MiN InSTagRam FöR FOLk sPeKULerar OcH sKaPAr dRAma.” *lägger upp 4 bilder på sin fortfarande öppna instagram dagen efter*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in