Citat:
Ursprungligen postat av
SweDave
En viktig del i kartläggningen är ju vilka som stöttar henne ekonomiskt och backar hennes brott. Även om hon inte bryr sig nämnvärt så finns det kanske andra inblandade som inte tycker det är så kul att bli indragna
Ja. Vem vet vad man finner vid en närmare granskning av hennes kontoaktivitet. Vi vet ju att bloggen är en del av ett fasadbygge, men hon har tillförskansat sig väldigt mycket pengar.I ditt fall 140.000. En ordentlig genomlysning av hennes ekonomi är en bra början.
Citat:
Ursprungligen postat av
swesolider
jag håller helt med er. Det är också det jag försökte påtala men här är första svaret jag fick:
Detta var vad jag skicka:
Hejsan. Hur tänkte ni när ni tillåter en väldigt känd bedragare som Catrin Hedlund få ansluta till er? Hon har två domar mot sig för bedrägerier när hon använt socialamedier, som blogg, Facebook och instagram bland annat. Nu öppnar ni upp eran plattform för henne. Snacka om att vara bredd på att smutsa ner sitt varumärke om hon börjar igen. Dem stora bloggportalerna har bannat henne just pga detta. Hon har inte betalat brottsoffrena en enda krona och hon har inte ens avtjänat sitt straff med samhällstjänst från den senaste domen. Jag trodde ni var ett seriöst bolag men börjar tveka nu:/
Svar:
Hej *******
Jag uppskattar att du säger till. Vi vill absolut inte stå bakom någon kriminalitet av något slag.
Har tänkt mycket fram och tillbaka och efter att ha frågat Catrin om hur hon ser sin framtid så förstår jag att hon ångrar sig mycket och vill använda sitt misstag och sin erfarenhet till något bra istället. Blogozine är en plattform som syftar till att lyfta människors historier och erfarenheter på ett sätt som skapar positivt resultat för omvärlden. Allting händer av en anledning och vi vill ge henne en chans att berätta om varför det kunde bli som det blev i syfte att hjälpa och avråda andra från att hamna där hon hamnade. Förändring sker genom inkludering i bra sammanhang och inte i att man blir förvisad till det man inte vill vara i. Givetvis under förutsättning att man vill och är redo för det. Ibland kanske ma bara behöver få chansen och att någon tror på en.
Blogozine har sunda värderingar ( tycker jag ) där vi står bakom alla människors lika värde, rättvisa och medmänsklighet. Vi tar avstånd från all typ av kriminell aktivitet och vad jag förstår är detta något som Catrin lämnat bakom sig och även att det är något hon vill göra rätt för sig för nu när det är över.
En sak till jag tänkte på ang detta är just att kvinnor som gjort fel på många sätt ofta döms hårdare av samhälle och omvärld. Inte många skulle höja ögonbrynet för att Anders Adali, Persbrandt etc skulle börja blogga eller få en medial plattform. De är istället exempel på killar som lyckats bygga karriär delvis på sitt förflutna. Jag tycker därför att även kvinnor som Catrin som gjort fel kan få en chans att göra rätt för sig och börja något nytt utan att fortsätta att bli straffade vilket i sin tur antagligen bara leder till fler tråkigheter och även lidande.
Om du skulle ha mer information om detta och att ovan inte stämmer, dvs att det är något som pågår idag är vi tacksamma för information om det.
Vill även tillägga att de som bloggar hos oss är personligt ansvariga för vad de publicerar i sina bloggar. Vi som företag promotar endast det innehåll som vi anser syftar till positiv utveckling för omvärlden. Exempel på det är hållbar konsumtion av mat/kläder, andlighet, friskvård och träning. Så om vi aktivt kommer promota just Catrins innehåll kommer tiden utvisa - det beror helt på vad det är för vinkeln på det hon kommer skapa.
Hör gärna av dig med feedback på detta.
MVH
Lisa Sj*d*hl
Den här Lisa har väl fått clipnotes av Catrin, och har sannolikt inte läst FUP 1 och 2. Man hör redan på tonen i Catrins första inlägg hur hennes ego har fått en rejäl boost. Tyvärr saknar hon medel för att leva upp till standardmåttet för en influencer - snacka om en björntjänst. Nischen verkar vara (har hon blivit beordrad?) att hon ska skriva mycket om sin KBT, men dessa beskrivningar är så platta och tendensiösa. Jag har talat tidigare om hur psykopater kan finna nöje med psykologkontakt. Jag tror dock inte hon manipulera psykologen, utan eventuellt läsare av bloggen. Och vi vet alla hur det kommer att sluta.
Stalltips; fängelse inom 1-2 år
Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Tack för svar 😊
Att det inte är kul förstår jag men jag vet ändå inte riktigt vad PK innebär...
Inkluderas alla pengar som den konkursdrabbade rör sig med, alltså även gåvor? Har jag förstått ditt inlägg rätt då?
Som jag förstår det blir man väl mer eller mindre under en tidsperiod ekonomiskt omyndigförklarad.