2018-08-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Som jag skrev för nån vecka sen
”Vill man få kontakt med andra offer kan man förslagsvis vända sig till E**i Fe*and*r på Facebook som är admin för en hemlig facebookgrupp med 59 offer.”

( L L R E)

Hon kan föra samman er två via Facebook, använd någon annans konto eller fejkkonto om du prompt vill vara anonym (även om det inte är så mycket ide kanske när väl handlingar är inlämnade, de blir väl till slut en offentlig handling, rätta mig gärna om jag har fel)

Jag har redan kontakt där och tar du kontakt med henne så kan hon föra vidare till mig
Citera
2018-08-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDave
Jag har redan kontakt där och tar du kontakt med henne så kan hon föra vidare till mig

Det här svaret var alltså menat till dig, användare Tiel
Citera
2018-08-08, 18:25
Medlem
Nytt inlägg på Instagram.
Catrin och barnen är nu på Arlanda och väntar på flyget. Enligt hennes taggar ska de till Las Palmas.
Citera
2018-08-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-liten
Nytt inlägg på Instagram.
Catrin och barnen är nu på Arlanda och väntar på flyget. Enligt hennes taggar ska de till Las Palmas.
Flyget avgår kl 19.00 har jag kollat.
Citera
2018-08-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Flyget avgår kl 19.00 har jag kollat.

Inte charter då alltså

Vet vi mer om resan?
Citera
2018-08-08, 19:52
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Se till att ni har en bra jurist som hjälper er. Om en personlig konkurs skall få någon effekt, så vill det till att konkursförvaltaren gör ett bra jobb och utreder hennes ekonomi orderntligt, och inte bara rutinmässigt avskriver det hela då tillgångar saknas. Av intresse är inte minst hyresbetalningar som hon själv tidigare hävdat att hennes mor åtminstone delvis stått för. Om hennes konton är lika aktiva med swish-inbetalningar är ju också värt att kolla upp. Det här ska ju en konkursförvaltare göra, men det skadar inte att ligga på och se till att det verkligen blir gjort.

Konkursansökningar ska behandlas skyndsamt av tingsrätten. Inom två veckor borde ett beslut komma, om det är en korrekt konkursansökan som lämnats in. Förutsatt att man inte missköter ärendet.

Ja. Det är nog av yttersta vikt - i yttrandet från frivården framgår det svart på vitt att Mamman betalar hälften av hyran. Länk; https://bloggbevakning.se/2017/06/15...ettforsaljare/ . Vet dock inte om rätten godkänner BB som källa, men detta dokument kan väl berörda parter lätt begära ut igen.
Citera
2018-08-08, 19:59
Medlem
LimeTimes avatar
Det här med personlig konkurs är verkligen inte mitt ämne...
Finns det någon vänlig person som kortfattat kan beskriva vad det innebär i allmänhet och för CH i synnerhet?
Citera
2018-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Inte charter då alltså

Vet vi mer om resan?
Vet inte.
Hon flyger med Norwegian, de har både reguljärt och charter.
Citera
2018-08-08, 21:57
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här med personlig konkurs är verkligen inte mitt ämne...
Finns det någon vänlig person som kortfattat kan beskriva vad det innebär i allmänhet och för CH i synnerhet?

Här har vi en stjärna på flashback som blivit försatt i PK och förfäras över att inte ha fri tillgång till sitt eget konto eller kunna öppna ett nytt

Citat:
Hej hoppas någon har lite tips om detta.
Jag blev sat i personlig konkurs feb -10 av svenska bil skuld 75000kr
konkursadvokaten har j avlutat konkursen.
kfm har gjort flera utmättningar m,m men dom har ju inte tagit något ??
Mina bankkonton har dom tagit å jag får inget nytt har prattat med alla banker i swe, Alla säjera samma sak ( du är i konkurs) Har försökt pratat med konkurs advokaten men han går det ju inte att få tag på !!! han svarade på mail 4 månader efter ja skickade å de ända han säjer där är att han åter kommer när han e klar med alla papper.

Firman ja jobbar åt bet ju nu kont då jag inte har bankkonto, men nu när ja gick sjukskriven så bet dom till mit gammla konto som går till konkurs advokaten ...... och han tog allt ja fick inte en spän.
Dom har inte kommit in med nå underlag på att dom ska dra pengar på lönenen eller något liknade ???
Tycker ja att dom borde för ja har in ca 25 Netto i mån.

Vore taksam om ni vet något som kan hjälpa mej ett bankkonta vore ju drömen

Den juridiska biten finns det andra skribenter som har bättre koll på, men det låter inte särskilt kul med PK. Jag tror Catrin kan hålla sig för skratt. Men det är nog viktigt att göra, som andra redan varit inne på, en noggrann genomlysning av CH´s ekonomi så man inte missar något bankkonto. För att få till en lyckad konkurs krävs det nog en bra jurist (som cjh) påpekar nån sida längre bak i tråden.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-08-08 kl. 22:00.
Citera
2018-08-08, 23:30
Medlem
Osceolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
Hon letar ialf samarbeten.

https://catrinhedlund.blogozine.se

Hur fan kan de ta emot en brottsling som använt just sitt bloggande som en stor del av sin kriminella bana?? En brottsling som inte ens avtjänat sitt straff än. Ingen kommer ju ta de seriösa någe mer ialf

Har nu frågat Blogozine hur de kan ha en dömd brottsling bland sina bloggare.
Återkommer när jag fått svar.
Citera
2018-08-09, 01:53
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Har nu frågat Blogozine hur de kan ha en dömd brottsling bland sina bloggare.
Återkommer när jag fått svar.

Bra initiativ!
Citera
2018-08-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bra initiativ!

Härligt! Har också mejlat dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera