2018-08-08, 10:37
Medlem
Hej,
Blev avrådd av advokat att lägga ut en tillfällig e-post som jag skrev för vi ville få kontakt med fler BO. Fanns en bra orsak. Det enda jag kan säga är att en ansökan är inlämnad för personlig konkurs.
Citera
2018-08-08, 10:48
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiel
Hej,
Blev avrådd av advokat att lägga ut en tillfällig e-post som jag skrev för vi ville få kontakt med fler BO. Fanns en bra orsak. Det enda jag kan säga är att en ansökan är inlämnad för personlig konkurs.

Nice, The bitch is going down.....
Citera
2018-08-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Nice, The bitch is going down.....

Jag har samma planer. Blir det enklare om vi är fler? Jag har som sagt 140 000 fastlagen skuld
Citera
2018-08-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDave
Jag har samma planer. Blir det enklare om vi är fler? Jag har som sagt 140 000 fastlagen skuld

Ja
Senast redigerad av Tiel 2018-08-08 kl. 10:56.
Citera
2018-08-08, 10:55
Medlem
Citat:

Jaaa..gör det snälla. Större möjlighet att det går igenom då.
Citera
2018-08-08, 11:01
Medlem
Citat:
Hej,

Så underbart att höra!
Håll oss gärna uppdaterade

Hur långt tid kommer det ta tro ?
Citera
2018-08-08, 11:20
Medlem
Citat:
Jaaa..gör det snälla. Större möjlighet att det går igenom då.
Ni kan väl kontakta varandra du och SweDave kanske och prata er samman.
Lycka till!
Citera
2018-08-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ni kan väl kontakta varandra du och SweDave kanske och prata er samman.
Lycka till!

Inboxa gärna mig. Jag får inte skicka meddelanden än (har inte gått 30 dagar) så jag kan inte
Citera
2018-08-08, 11:54
Medlem
Citat:
Hej,

Citat:

Se till att ni har en bra jurist som hjälper er. Om en personlig konkurs skall få någon effekt, så vill det till att konkursförvaltaren gör ett bra jobb och utreder hennes ekonomi orderntligt, och inte bara rutinmässigt avskriver det hela då tillgångar saknas. Av intresse är inte minst hyresbetalningar som hon själv tidigare hävdat att hennes mor åtminstone delvis stått för. Om hennes konton är lika aktiva med swish-inbetalningar är ju också värt att kolla upp. Det här ska ju en konkursförvaltare göra, men det skadar inte att ligga på och se till att det verkligen blir gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Hur långt tid kommer det ta tro ?
Konkursansökningar ska behandlas skyndsamt av tingsrätten. Inom två veckor borde ett beslut komma, om det är en korrekt konkursansökan som lämnats in. Förutsatt att man inte missköter ärendet.
Citera
2018-08-08, 12:41
Medlem
Är det någon som fortfarande tror att det kommer komma någon ånger från denna kvinna så tror ni fel. I senaste blogginlägget används orden jag/mig och mitt minst 30 gånger i en förhållandevis kort text. Hon ser nu bara sitt ”bagage” som en tillgång som kan utnyttjas för egen vinning. Har läst om flera narcissister som använder kriminaliteten på detta sätt. Dock ingen så fullständigt hänsynslös som CH. Förstår att BO blir galna. Tyvärr är det nog bara början. En intressant fråga är hur mamma Anne tänker. Förstår inte ens hon att dottern bör hålla en låg profil? Hur tänker hon (om det nu är hon som bjuder på resor och prylar)? Och sist men inte minst, var kommer alla pengar ifrån? Som någon skrev, inte ens en familj med två vuxna med medelinkomst klarar av att betala för allt det som framställs på bloggen. Tre barn till GC mitt i högsäsong kräver minst två års besparingar (2500 kr/mnd) bara det.
Citera
2018-08-08, 13:00
Medlem
Citat:
Inboxa gärna mig. Jag får inte skicka meddelanden än (har inte gått 30 dagar) så jag kan inte

Hej. Jag har inte heller varit medlem tillräckligt länge. Gick med när jag såg att någon annan var på g.
Citera
2018-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Hej. Jag har inte heller varit medlem tillräckligt länge. Gick med när jag såg att någon annan var på g.

Som jag skrev för nån vecka sen
”Vill man få kontakt med andra offer kan man förslagsvis vända sig till E**i Fe*and*r på Facebook som är admin för en hemlig facebookgrupp med 59 offer.”

( L L R E)

Hon kan föra samman er två via Facebook, använd någon annans konto eller fejkkonto om du prompt vill vara anonym (även om det inte är så mycket ide kanske när väl handlingar är inlämnade, de blir väl till slut en offentlig handling, rätta mig gärna om jag har fel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in