2018-08-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Här har vi en stjärna på flashback som blivit försatt i PK och förfäras över att inte ha fri tillgång till sitt eget konto eller kunna öppna ett nytt

Den juridiska biten finns det andra skribenter som har bättre koll på, men det låter inte särskilt kul med PK. Jag tror Catrin kan hålla sig för skratt. Men det är nog viktigt att göra, som andra redan varit inne på, en noggrann genomlysning av CH´s ekonomi så man inte missar något bankkonto. För att få till en lyckad konkurs krävs det nog en bra jurist (som cjh) påpekar nån sida längre bak i tråden.

En viktig del i kartläggningen är ju vilka som stöttar henne ekonomiskt och backar hennes brott. Även om hon inte bryr sig nämnvärt så finns det kanske andra inblandade som inte tycker det är så kul att bli indragna
Citera
2018-08-09, 12:48
Medlem
Läser att hon läser till ssk, låter extremt olämpligt att göra tillgängligt opiater och annat material för någon som har svårt att skilja på sitt och andras egendom. Om hon blir ssk bör nog arbetsgivare tänka efter både en och två ggr.
Citera
2018-08-09, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av Eliquis
Läser att hon läser till ssk, låter extremt olämpligt att göra tillgängligt opiater och annat material för någon som har svårt att skilja på sitt och andras egendom. Om hon blir ssk bör nog arbetsgivare tänka efter både en och två ggr.

Hon studerar inte till ssk.
Citera
2018-08-09, 15:12
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Har nu frågat Blogozine hur de kan ha en dömd brottsling bland sina bloggare.
Återkommer när jag fått svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bra initiativ!
Citat:
Ursprungligen postat av SweDave
Härligt! Har också mejlat dom

Fjantar, sånt moralväktar-trams förbehålls familjeliv.se.

Har minimal koll på huvudpersonen men bemödade mig likväl med att scrolla och ögna igenom hennes första inlägg på bloggen, rubricerat; Tack Lisa och gänget för att just jag får äran att blogga hos er och bredda mina vingar!
Citat:
Tänkte till en början skriva mycket om min KBT som jag blev dömd till hösten – 17. Det var då andra gången som jag blev dömd för bedrägeri och jag riskerade ett fängelsestraff på upp till 1år.
Citat:
Ca 1år senare hölls min andra rättegång...
Citat:
Om man ska göra något kriminellt så ska man alltid överväga om det är värt det eller inte. I mitt fall var det inte det, men jag hade ingen runtomkring mig som satte stopp, och mitt konsekvenstänk fanns inte. Det som fick mig att sluta var när jag satt anhållen. Aldrig mer säger jag bara! Aldrig mer!

https://catrinhedlund.blogozine.se/2...7/hello-world/
Citera
2018-08-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101.
Fjantar, sånt moralväktar-trams förbehålls familjeliv.se.

Har minimal koll på huvudpersonen men bemödade mig likväl med att scrolla och ögna igenom hennes första inlägg på bloggen, rubricerat; Tack Lisa och gänget för att just jag får äran att blogga hos er och bredda mina vingar!

https://catrinhedlund.blogozine.se/2...7/hello-world/
Det här är flashback och inte familjeliv.se
Citera
2018-08-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Hon studerar inte till ssk.
Hon lär inte bli någon sjuksköterska heller.
Citera
2018-08-09, 18:10
Medlem
Har också mejlat och fått svar från Lisa på blgozine. Kan sammanfatta det så här att hon verkar ha pratat med Catrin och vill ge henne en ny chans. Vi har växlat mejl fram och tillbaka och hon har frågat mig vad jag har för kött på benen och om jag är ett brottsoffer mm. Men när jag förklarade vad jag ville och tyckte så blev tonen en helt annan. Men det verkar som Lisa på Blogozine kommer ge Catrin en ärlig chans. Jag personligen tycker det är horribelt att man ger Catrin en plattform men dem är tydligen av en annan åsikt
Citera
2018-08-09, 18:41
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Har också mejlat och fått svar från Lisa på blgozine. Kan sammanfatta det så här att hon verkar ha pratat med Catrin och vill ge henne en ny chans. Vi har växlat mejl fram och tillbaka och hon har frågat mig vad jag har för kött på benen och om jag är ett brottsoffer mm. Men när jag förklarade vad jag ville och tyckte så blev tonen en helt annan. Men det verkar som Lisa på Blogozine kommer ge Catrin en ärlig chans. Jag personligen tycker det är horribelt att man ger Catrin en plattform men dem är tydligen av en annan åsikt

De ger henne en plattform att nå ut till den större massan igen, förstår inte att de vill vara förknippade med henne. Låt säga att Latrin åker fast igen och det visar sig att hon använt blogozine som språngbräda och att de haft kännedom om hennes förflutna. Är de så desperata?
Citera
2018-08-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
De ger henne en plattform att nå ut till den större massan igen, förstår inte att de vill vara förknippade med henne. Låt säga att Latrin åker fast igen och det visar sig att hon använt blogozine som språngbräda och att de haft kännedom om hennes förflutna. Är de så desperata?

Exakt!! Helt jävla sjukt. Det är ju på det här sättet hon har kunnat genomföra sina bedrägerier.
Citera
2018-08-09, 19:12
Medlem
Citat:

Vet inte om jag ska skratta lr gråta. En ärlig chans??! Alla förtjänar en andra chans. Men det är ju just det, man ska FÖRTJÄNA den. Vad har hon gjort för att förtjäna den?? Vad har hon gjort för sina brottsoffer???
Nä fy fan.
Citera
2018-08-09, 19:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är kanske fine att ge folk en ny chans men isf efter det straffet är avtjänat...
Citera
2018-08-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är kanske fine att ge folk en ny chans men isf efter det straffet är avtjänat...

Precis 🙏 Hon har ju inte ens avtjänat sitt straff än. Nä det visar att de känns väldigt oseriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in